Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

#1260
Citat från: SvanteOlof skrivet 07 november 2014 kl. 09:12
Ja det är cafe som riktar sig till 14årinagr i 20-årsåldern. Fina bilder dock. Anatomibilden var läcker

"Anatomibilden" är från denna MOC av The Arvo Brothers. Det är ett försök att avbilda Major Matoko Kusanagis cybernetiska kropp från öppningssekvensen till Ghost in the shell.

Om du inte har sett öppningssekvensen så länkar jag till den här. (OBS!!! NSFW, alltså titta inte på denna film på jobbet)



Edit: Fel av mig, det var tydligen från Ghost in the Shell 2 Innocence.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!



SvanteOlof

Jahaa. Jo jag såg ghost in the Shell här om månaden. Jag kände inte igen. Nu känner jag igen det jodå.

Nåväl. Imorgon kommer lokaltidningen hit och skall göra ett reportage om AFOLs och höra lite om swebrick. Jag har understrykigt att jag är väldigt färsk och inte alls särskilt etablerad men reporten tyckte att det funkar som en bra utgångspunkt för hennes artikel.
Så vad jag funderar på är om är om någon har något att inflika. Ikväll tänkte jag skriva ihop en liten faktaruta om lego rent allmänt och om swebrick. Så snälla. Kom med invändningar, förslag, idéer och förfrågningar.
ordvits: studsmatta = 4186

stej123

Citat från: SvanteOlof skrivet 09 november 2014 kl. 10:42
Jahaa. Jo jag såg ghost in the Shell här om månaden. Jag kände inte igen. Nu känner jag igen det jodå.

Nåväl. Imorgon kommer lokaltidningen hit och skall göra ett reportage om AFOLs och höra lite om swebrick. Jag har understrykigt att jag är väldigt färsk och inte alls särskilt etablerad men reporten tyckte att det funkar som en bra utgångspunkt för hennes artikel.
Så vad jag funderar på är om är om någon har något att inflika. Ikväll tänkte jag skriva ihop en liten faktaruta om lego rent allmänt och om swebrick. Så snälla. Kom med invändningar, förslag, idéer och förfrågningar.

Kul :) Tror det blir en bra vinkel med en som dig som är relativt ny i afolvärlden :) Rena faktauppgifter är ju bra att få rätt men i övrigt tycker jag bara att du ska köra på, det är ju dig det ska handla om :)


Anders67


ByggareDan

Acceleratorn är ju riktigt imponerande!
Någon har haft för mycket egentänkartid känns det som, blir imponerad av dom som slutför dom lite udda byggena.

/ByggareDan

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram


swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tobbe Arnesson

SVT-programmet Kobra hade med ett inslag om en Tüsk som låter tvättmaskinen göra slumpmässig lego"konst": http://www.svt.se/kobra/29-okt

CitatVad kan en tvättmaskin och rejäl hög lego lära oss om slumpen? Ingo Althöfer är professor i tillämpad matematik men även amatörkonstnär. I en tvättstuga i Tyskland skapar han slumpmässig konst som han hoppas en dag skall förklara livets uppkomst.
Blogg: Robotkampen

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

dalle

Sitter med morgonkaffet och läser pappers DN. Där kan man läsa att Skrytsson håller på att bygga en tre meter hög plastgran till Skärholmen. Men vad är det jag läser: superlim. :o Skall i vilket fall bli spännande att se den färdig.  :)

o0ger

Citat från: dalle skrivet 15 november 2014 kl. 08:12
Sitter med morgonkaffet och läser pappers DN. Där kan man läsa att Skrytsson håller på att bygga en tre meter hög plastgran till Skärholmen. Men vad är det jag läser: superlim. :o Skall i vilket fall bli spännande att se den färdig.  :)

Nooo! Not the Kragle!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.