Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Läste just samma artikel, men du hann före...

Studley Heinsbergen


mordatre

Borås Tidning uppmärksammar Lego.  De verkar intervjua någon sådan där vuxen Legobyggare.  Ska se om jag får tag på hela artikeln under dagen.

http://www.bt.se/nyheter/boras/alskade-bitar-fyller-65(4093158).gm#Scen_1
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

AndersI

Kul! Men "Med facit i hand hade jag haft användning för de där bitarna som blev till en brudklänning... " känns som ett farligt yttrande...  ;)

Jaxne

Citat från: AndersI skrivet 04 januari 2014 kl. 13:25
Kul! Men "Med facit i hand hade jag haft användning för de där bitarna som blev till en brudklänning... " känns som ett farligt yttrande...  ;)
Intervjun avslutades väldigt abrupt sedan med så man kan ju bara undra vad som följde ;)

mordatre

#1085
Det var bara en liten teaser av reportaget. Har fått tag i tidningen och ska lägga upp bilder här snart.

EDIT:  Här är de. Fotade med kamera så det blev ju inte optimalt.  Klicka in på flickr eller spara ner för att läsa. kanske ska försöka få tag i E-versionen av tidningen.


BT01 by mordatre, on Flickr



BT02 by mordatre, on Flickr



BT03 by mordatre, on Flickr



BT04 by mordatre, on Flickr
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Record

Riktigt kul Emil! och jätte bra att vi AFOL´s får 7 sidor i dagspressen, inte ofta det ges så stort utrymme vid ett och samma tillfälle :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Tie Fighter

Oj! det ver ett redigt reportage.

mordatre

Ja det var ju kul att det blev så pass stort. Nog ingen i bekantskapskretsen som missat mitt intresse vid det här laget. :)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skafte

Fredrik Backman skriver om ett par Lego-incidenter idag och igår:

fredrik.cafe.se

Han är för övrigt oerhört läsvärd!

På tal om något annat ringde en journalist upp igår och frågade hur det går med domkyrkan. De skulle ta lite bilder på min och Krakfots TIE-hangardisplay och skriva något. Återkommer med länk.

Vibora

Citat från: Skafte skrivet 08 januari 2014 kl. 14:53
På tal om något annat ringde en journalist upp igår och frågade hur det går med domkyrkan.
Och vad svarade du?  ;)

Nextuz

Citat från: Skafte skrivet 08 januari 2014 kl. 14:53
Fredrik Backman skriver om ett par Lego-incidenter idag och igår:

fredrik.cafe.se

Han är för övrigt oerhört läsvärd!

På tal om något annat ringde en journalist upp igår och frågade hur det går med domkyrkan. De skulle ta lite bilder på min och Krakfots TIE-hangardisplay och skriva något. Återkommer med länk.

Stackars barn som inte får blanda lego? :O

Skafte


AndersI

"Sidan är flyttad"

Länken från förstasidan verkar heller inte fungera...

Skafte

#1094
Citat från: AndersI skrivet 09 januari 2014 kl. 10:49
"Sidan är flyttad"

Länken från förstasidan verkar heller inte fungera...

Märkligt, jag testade när jag postade och då funkade det. Få se om de skärper till sig. Hade tyvärr inte kvar sidan i någon browser heller så jag kunde kopiera texten hit.

EDIT: Funkar igen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.