Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][spoiler alert] Emma och Stej bygger Firefly

Startat av Emma, 13 januari 2017 kl. 12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Här kommer lite fler foton:










Några foton tagna av Gideon i Huskvarna:



stej123


Emma

Stefan har hittat ett bygghörn. Nära till de grå klossarna.

stej123

Fick lite Firefly-feeling efter förra helgen, så jag bestämde mig för att bygga en ny shuttle (som faktiskt är i skala med skeppet). Här är resultatet:







Inara fick vara med på en bild också


stej123

Lite nytagna bilder... Har redigerat i timmar för att få bort bakgrunden. Tror det blev OK till slut.





mortil

Ha ni lyckats få Hytten/fronten att hänga fritt i luften nu ?

Den hade väl stöd när den va i Huskvarna va?
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

stej123

Citat från: mortil skrivet 30 januari 2019 kl. 11:21
Ha ni lyckats få Hytten/fronten att hänga fritt i luften nu ?

Den hade väl stöd när den va i Huskvarna va?

Den kan stå utan stöd så länge även bakändan är "påkopplad". "Huvudet" sviktar dock ner ca 3 plates när vi tar bort stödet, och bitarna är under hög belastning.

Som längst har den stått ca 3 timmar utan stöd (när jag glömde bort att jag tagit bort stödet). Ingenting hann hända under den tiden, men det känns inte riktigt bra att lämna den längre tid utan stöd på rangliga bord med barn och vuxna som ibland tittar lite för mycket med fingrarna!

Emma

Citat från: stej123 skrivet 30 januari 2019 kl. 17:10
Citat från: mortil skrivet 30 januari 2019 kl. 11:21
Ha ni lyckats få Hytten/fronten att hänga fritt i luften nu ?

Den hade väl stöd när den va i Huskvarna va?

Den kan stå utan stöd så länge även bakändan är "påkopplad". "Huvudet" sviktar dock ner ca 3 plates när vi tar bort stödet, och bitarna är under hög belastning.

Som längst har den stått ca 3 timmar utan stöd (när jag glömde bort att jag tagit bort stödet). Ingenting hann hända under den tiden, men det känns inte riktigt bra att lämna den längre tid utan stöd på rangliga bord med barn och vuxna som ibland tittar lite för mycket med fingrarna!

Stod den inte utan stöd i Norrköping?

stej123

Citat från: Emma skrivet 30 januari 2019 kl. 22:08
Citat från: stej123 skrivet 30 januari 2019 kl. 17:10
Citat från: mortil skrivet 30 januari 2019 kl. 11:21
Ha ni lyckats få Hytten/fronten att hänga fritt i luften nu ?

Den hade väl stöd när den va i Huskvarna va?

Den kan stå utan stöd så länge även bakändan är "påkopplad". "Huvudet" sviktar dock ner ca 3 plates när vi tar bort stödet, och bitarna är under hög belastning.

Som längst har den stått ca 3 timmar utan stöd (när jag glömde bort att jag tagit bort stödet). Ingenting hann hända under den tiden, men det känns inte riktigt bra att lämna den längre tid utan stöd på rangliga bord med barn och vuxna som ibland tittar lite för mycket med fingrarna!

Stod den inte utan stöd i Norrköping?

Vi hade en bok som stöd i Norrköping (även om den stod själv vissa stunder där också)

Emma

Citat från: stej123 skrivet 30 januari 2019 kl. 22:23

Vi hade en bok som stöd i Norrköping (även om den stod själv vissa stunder där också)

Tur du håller koll. Det hade jag glömt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.