Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

3829 Fire Nation Ship från Avatar The Last Airbender (2006)
obruten förpackning 500:-
http://www.brickset.com/detail/?Set=3829-1

Jag är mycket nöjd  :) men problemet med obrutna äldre frp. är att det tar emot lite att öppna dem. Den får ligga någon vecka sen bygger jag den säker som jag brukar.

Sirre

Citat från: Pekblom skrivet 12 september 2010 kl. 10:50
3829 Fire Nation Ship från Avatar The Last Airbender (2006)

Det var som tusan! Jag visste inte alls att den serien fanns i lego-form, haha. Häftigt! Hur fick du tag på en sån? :)

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 12 september 2010 kl. 10:50
3829 Fire Nation Ship från Avatar The Last Airbender (2006)
obruten förpackning 500:-
http://www.brickset.com/detail/?Set=3829-1

Jag är mycket nöjd  :) men problemet med obrutna äldre frp. är att det tar emot lite att öppna dem. Den får ligga någon vecka sen bygger jag den säker som jag brukar.


Detta är precis vad jag nyss köpte. Hade Blocket-mannen flera stycken?  :P

Skrytsson

Utöver denna raritet har jag handlar 41 st Serie 2-figurer på barnens hus. På köpet fick jag med 5 st överraskningar (som det stod annonserat att man skulle få för köp över 200 kr) och en Legoväska. Fick dessutom tag på 4 st Max-figurer. Hehe  :P

Pekblom

Citat från: Skrytsson skrivet 12 september 2010 kl. 17:09
Detta är precis vad jag nyss köpte. Hade Blocket-mannen flera stycken?  :P

Det måste han ha haft då.
Hämtade du också din ute i nacka i morse?

Citat från: Skrytsson skrivet 12 september 2010 kl. 17:17
Utöver denna raritet har jag handlar 41 st Serie 2-figurer på barnens hus. På köpet fick jag med 5 st överraskningar (som det stod annonserat att man skulle få för köp över 200 kr) och en Legoväska. Fick dessutom tag på 4 st Max-figurer. Hehe  :P
låt mig gissa Barnenshus i nacka? Vad var det för överaskningar?
4 max-fig? skrev du in hela familjen?

zatzy

Beställde nyss 60 st Minifigurer vol 1 och 60 st Minifigurer vol 2 från stor-liten ! kan bara säga att dom har bästa kund servisen jag någonsin sett :)
ursäkta stavfelen !

knalltoss

Råkade köpa 7635 4WD with Horse Trailer på COOP igår. De hade 30% på rätt mycket av deras lego.
Synd bara att de inte har så mycket lego.
/Rikard

Selander

Blev en lastbil 3221 idag i tyskland. Kostade 19,99 eur, det var väl ett juste pris?

Dreadcore

Köpte lite gråa plattor på tradera som ska vara till mitt pågående projekt som syns nedan. Bilden är rätt gammal, och mycket har hänt sen den togs. Men de bilderna är fast på ett SD-minne 25 mil bort :P

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 12 september 2010 kl. 17:27

Det måste han ha haft då.
Hämtade du också din ute i nacka i morse?
Japp!
Citat från: Pekblom skrivet 12 september 2010 kl. 17:27
låt mig gissa Barnenshus i nacka? Vad var det för överaskningar?
4 max-fig? skrev du in hela familjen?

Ingen Jackpot direkt. Överraskningen: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=5625-1

Jag själv, flickvännen, syrran och brorsan. De två senare var inte närvarande, men det gick ändå - jag fick agera överförmyndare  ;D
Är många legofantaster så jag kommer nog ändå bara kunna behålla en själv  :(

Pekblom

Ropade hem en 6388 Holiday Home with Campervan från tradera. Jag kunde inte låta bli, den såg så fin ut.
Sedan ropade jag hem en IR-styrd DUPLO Dozer 2949 till så vi kan tävla med dem  :D

Stigge72

Tog mig ut en sväng i regnet, och kom hem med 6 små gubbar.
4 från serie 2
1 Max för att jag anmälde mig till att bli medlem i någon klubb... :P
1 8396 (soldat från Pirates) som var halva priset på (14.90).

Allt från Barnens hus i Bredden, och de två sistnämnda numer BISB... serie 2-figurerna var lite svårare att göra det med. ;)

Teabox

Har beställt Kapten Rödskäggs Brigg.

Bestämde mig ganska sent (nu under sommaren) för att köpa alla nya piratseten och med detta köp så har jag alla seten som släpptes 2009 :) Nu ska jag bara spara ihop till Imperial Flagship för att uppnå mitt mål :P

Skrytsson

Citat från: Skrytsson skrivet 13 september 2010 kl. 21:46
Citat från: Pekblom skrivet 12 september 2010 kl. 17:27

Det måste han ha haft då.
Hämtade du också din ute i nacka i morse?
Japp!
Citat från: Pekblom skrivet 12 september 2010 kl. 17:27
låt mig gissa Barnenshus i nacka? Vad var det för överaskningar?
4 max-fig? skrev du in hela familjen?

Just det, glömde nämna att jag fick en Legoväska (http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=852678&cn=82&d=443) på köpet också  :)
Ingen Jackpot direkt. Överraskningen: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=5625-1

Jag själv, flickvännen, syrran och brorsan. De två senare var inte närvarande, men det gick ändå - jag fick agera överförmyndare  ;D
Är många legofantaster så jag kommer nog ändå bara kunna behålla en själv  :(

Fredrik

Citat från: stigge72 skrivet 13 september 2010 kl. 23:58
Tog mig ut en sväng i regnet, och kom hem med 6 små gubbar.
4 från serie 2
1 Max för att jag anmälde mig till att bli medlem i någon klubb... :P
1 8396 (soldat från Pirates) som var halva priset på (14.90).

Allt från Barnens hus i Bredden, och de två sistnämnda numer BISB... serie 2-figurerna var lite svårare att göra det med. ;)

Villken butik fick du max figuren i?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.