Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Måns.S

Det stod om VIP-programet i senaste numret av Lego Magazine. I Sverige fattade jag det som att det fanns redan nu.

Record

Idag fick jag hem följande från S@H.

10194 Emerald night
10199 Vinter toyshop
7896 "Rälls"

Detta är mitt första tåg, så det skall bli väldigt kul å bygga  ;D


/ Record
Friskt satsat, hälften vunnet..

Måns.S

10194 Emerald night är rätt häftig och
10199 Vinter toyshop är tycks vara en ganska mysig julprydnad (som kan stå framme året runt :)

Fredrik

Citat från: Record skrivet 18 juni 2010 kl. 14:01
Idag fick jag hem följande från S@H.

10194 Emerald night
10199 Vinter toyshop
7896 "Rälls"

Detta är mitt första tåg, så det skall bli väldigt kul å bygga  ;D


/ Record

Grattis! är dom setsen som nästan står högst upp på min önskelista med :D

Record

Citat från: freeedrik skrivet 18 juni 2010 kl. 15:20
Citat från: Record skrivet 18 juni 2010 kl. 14:01
Idag fick jag hem följande från S@H.

10194 Emerald night
10199 Vinter toyshop
7896 "Rälls"

Detta är mitt första tåg, så det skall bli väldigt kul å bygga  ;D


/ Record

Grattis! är dom setsen som nästan står högst upp på min önskelista med :D
Man tackar!!

Jag har redan börjat bygga på Emarald.

Allt lego jag köper är verkligen för att jag gillar det, och allt det skall min son få ta över så snart han växt upp så han kan hantera det utan att äta sönder alla bitar.. :D
Dom exklusiva setten försöker jag ha framme så man kan se dom, med färger å snitt gör dom sig faktiskt riktigt bra på vår buffe.

Och helt klar ska Vinter toyshop bli ett inslag i ett hemtrevligt julpyntande.

/ Record




Friskt satsat, hälften vunnet..

Carl T

Citat från: Record skrivet 18 juni 2010 kl. 16:02
Allt lego jag köper är verkligen för att jag gillar det, och allt det skall min son få ta över så snart han växt upp så han kan hantera det utan att äta sönder alla bitar.. :D

Ja usch så hemskt att få sina fina bitar tuggade på. :-\ Jag upptäckte för någon vecka sedan att yngre dottern (1½ år) hade gjort bitmärken på en av äldre (3 år) dotterns minifig-överkroppar, men det kan ha varit ett tag sedan det hände för hon visar inga tendenser att stoppa saker i munnen annars. "Lego" (eller "jedo") var förresten bland de första ord hon sade, och hon visste vad det var när de fick en 8154 i julklapp.

Och: I dag köpte jag en minifig över disk. Får veta vad det blev när jag öppnar den i kväll.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

tellblom

Köpte på ICA idag en komplett uppsättning Minifig (som jag funderar på att spara ouppackade) + 2 Cherleeders extra samt 2 sjuksystrar extra.

/Martin (nästa inköp i nästa postning)

tellblom

Jag tror jag har gjort en ganska bra affär men vet mer efter att jag kollat hur komplett det är.

Köpte på blocket följande:

Bilderna är gigantiska så jag länkar istället:

Delarna på del 1 är tänkta till blivande GBC modul och det var de enda jag trodde jag köpte
http://www.tellblom.se/lego/deal/1.jpg

Lite krimskrams och ja Throwbotsarna är kompletta och dem kan jag ge bort till den som vill ha dem :)
I övrigt lite överraskande en fullt fungerande Technic hastighetsmätare (32467)
http://www.tellblom.se/lego/deal/2.jpg

Och som lite grädde på moset (ni har redan sett bakgrunden på ovanstående bil) verkar det innehålla en komplett 1349 Lego Studio Steven Spielberg MovieMaker Set
http://www.tellblom.se/lego/deal/3.jpg

Och nu till det jag tyckte va bäst... Priset!!

Vad skulle ni ha gett?





Kan ju avslöja att jag betalade 200kr + 90kr i  frakt  så jag tror jag gjorde ett bra köp eller??

/Martin




Melmac

Vann lite pengar på matchen Tyskland-Serbien idag, rätt oväntat så jag tänkte fira med att köpa något billigt Technicset när jag ändå skulle till Ica Maxi, men tyvärr fanns det inget Technics alls där :( Så det fick bli tre minifigs.

Skrytsson

Citat från: tellblom skrivet 18 juni 2010 kl. 17:24
Köpte på ICA idag en komplett uppsättning Minifig (som jag funderar på att spara ouppackade) + 2 Cherleeders extra samt 2 sjuksystrar extra.

/Martin (nästa inköp i nästa postning)


Är det ICA Maxi? De har alltså figurer? (för 25 kr/st?) Sthlm-området?

tellblom

Citat från: Skrytsson skrivet 18 juni 2010 kl. 18:53
Citat från: tellblom skrivet 18 juni 2010 kl. 17:24
Köpte på ICA idag en komplett uppsättning Minifig (som jag funderar på att spara ouppackade) + 2 Cherleeders extra samt 2 sjuksystrar extra.

/Martin (nästa inköp i nästa postning)


Är det ICA Maxi? De har alltså figurer? (för 25 kr/st?) Sthlm-området?

ICA maxi i Göteborg.  Stog 4 kartonger lite inklämda bland allt annat små lego rena turen att jag hittade det
24.50kr/st

Melmac

Jag pratar om Ica maxi Uppsala, de hade en låda (alltså en plastlåda inte originallådorna för minifigsen) full med såna och 5612. De hade faktiskt rätt okej med Lego, dock inga Technic som jag sökte.

Kwagge

Läste  detta innan jag körde från jobb idag..


Citat från: tellblom skrivet 18 juni 2010 kl. 17:24
Köpte på ICA idag en komplett uppsättning Minifig

När jag har varit på Maxi innan så har de INTE haft några.. Men idag på Maxi i Trelleborg stod där 6 nya lådor snyggt på hyllan! Bara att ta en låda från hyllan o läsa av koderna!

2 cheerleaders (har två innan också)
3 clowner
3 ninja
1 zombie

Sen till min förvåning så hade de extrapris denna vecka på Lego Lastbilen 3221.. 249kr nu.. så jag tog snabbt det sista paketet!  ;)


SuperMario

Citat från: Kwagge skrivet 18 juni 2010 kl. 21:15
2 cheerleaders (har två innan också)
3 clowner
3 ninja
1 zombie

Sen till min förvåning så hade de extrapris denna vecka på Lego Lastbilen 3221.. 249kr nu.. så jag tog snabbt det sista paketet!  ;)
Nice!! Schyssta grejer, hehe!

sweMezza

Helt galet. Idag fick jag Tantive IV och Grand Emporium som jag köpte i tisdags från ebay.co.uk. Riktigt snabbt!

Men nu till det intressanta... Det var skickat från S@H och som express. Någon som vet hur det hänger ihop? Är det säljare på eBay som fungerar som återförsäljare och det skickas från LEGO? Jag kan bara spekulera. Det jag har sett är nämligen att det finns LEGO på ebay som verkar vara LEGO sälja (det länkas direkt till S@H).

Förvirrande men sjukt vad snabbt det gick! Och priset: £218 hem till dörren. Jag är nöjd.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.