Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia


Fredrik

nää bad nk snällt att ta fram en ny låda och sen gick ja igenom varenda påse me  barecode läsare

btw ida köpte ja 3 cheerleaders till, en på lekplanenen i solna och dom två andra på lekia i globen. värt att tillägga var att lekplaneten hade endast ett 20 tal medans globen hade en dryg låda.

thompabompa

Citat från: freeedrik skrivet 14 juni 2010 kl. 12:42
nää bad nk snällt att ta fram en ny låda och sen gick ja igenom varenda påse me  barecode läsare

btw ida köpte ja 3 cheerleaders till, en på lekplanenen i solna och dom två andra på lekia i globen. värt att tillägga var att lekplaneten hade endast ett 20 tal medans globen hade en dryg låda.

Äh, var det du som hade plockat ut alla cheersleaders från lådan på Lekia. ;-)
Fanns inga kvar när jag var där idag. Nu är det bara den jag inte har.


knalltoss

Ny på forumet efter att ha läst ett tag.

Fick idag hem från S@H:
3182 Airport
3221 Lego City Truck
8402 Sports Car
Plus lite PAB...

Köpte även några minifigs härmodagen. Sent om sider tänkte jag börja samla på dem. Återstår väl bara att se om man kan få ihop alla efter att ni har varit där och dammsugit efter era favoriter.:)

/Rikard
/Rikard

tellblom

Var på Barnens Hus i Högsbo (Västra Frölunda) idag och scannade lite minifig påsar.

Märkte att CopMike varit där och scannat för av 100 scannade påsar fanns INGEN Cheerleader!!! :)

Köpte 10 stycken av andra blandade sorter mest sjuksystrar (har fått för mig att bygga ett sjukhus eller nåt)

Efter lite småpratande med en unga tjejjen i kassan om att jag minsan inte var den ende som scannade påsarna men var den första som förklarat för henne hur det funkade fick jag en Bobba Fett på köpet...

/Martin

sweMezza

Det blev ett par impulsköp baserat på Tips om prisvärda objekt-tråden:

En styck 10198: Tantive IV från ebay.co.uk till mig själv. Till min fru så hon kan utöka sin stad en 10211: Grand Emporium från samma säljare här. Hon får modellen men bitarna är mina ;)

Nu återstår bara att se om det kommer några paket...


tellblom

Djäklarns sweMezza.......

Kunde inte låta bli den Grand Emporium till det priset.......

/M

Melmac

Väldigt många legosäljare som säljer rätt billigt och har exakt samma text på sina sidor. Lite skumt.

Carl T

Jo, jag har undrat över det också. De har ungefär samma set också (och dessutom har vissa någon sorts undervattenssimhjälpmedelsfläktsnurrmojäng). Dessutom säljer en i taget sakerna och de är ivriga att bli av med dem snabbt. Orent spel anas. Det verkar dock vara olika människor för de tar olika mycket i frakt.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Melmac

Fast alla är dock "kända" legosäljare och säljare i helhet, aktiva under flera år och har sålt mycket. Bra ratio också.
Funderar på att köpa nåt, men törs man.

tellblom

Den vi köpte Grand Emporium av har ju ebay buyer protection vilket gör transaktionen lite mera säker

/Martin

Dreadcore

Tog en sväng inom EKO:- idag igen och köpte 6 st minifigs, denna gången med fusklapp. Stämde sträckkoderna så fick jag med mig Demolition Dummy, Ninja, Forestman, Spaceman, Deep Sea Diver och Nurse. Saknar då bara Zombie, Clown, Skater och Super Wrestler. Så de ska köpas nästa gång, tillsammans med två extra Spaceman's :)

Köpte även två 7567

Melmac

Citat från: tellblom skrivet 16 juni 2010 kl. 21:22
Den vi köpte Grand Emporium av har ju ebay buyer protection vilket gör transaktionen lite mera säker

/Martin

Jo lite skumt verkar det vara, men som köpare har man så mycket rättigheter så det är ingen fara. Jag slår nog till på en GE.
Det skumma tror jag dock inte är något vi köpare behöver oroa oss för heller, skulle tippa på att någon vill sälja utan att riskera att behöva skatta ;)

Skrytsson

Citat från: Melmac skrivet 16 juni 2010 kl. 22:15
Citat från: tellblom skrivet 16 juni 2010 kl. 21:22
Den vi köpte Grand Emporium av har ju ebay buyer protection vilket gör transaktionen lite mera säker

/Martin

Jo lite skumt verkar det vara, men som köpare har man så mycket rättigheter så det är ingen fara. Jag slår nog till på en GE.
Det skumma tror jag dock inte är något vi köpare behöver oroa oss för heller, skulle tippa på att någon vill sälja utan att riskera att behöva skatta ;)

Brittiska ebay, eller vilket ställe pratar ni nu om?


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.