Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Peewit

Citat från: Sisilisko skrivet 03 mars 2011 kl. 09:45
Nja, jag har inga bilder på mina dockor och jag hinner inte ta fram kameran nu. Det är ju inte några riktiga Minifigs... Jag ska villigt erkänna att jag egentligen inte platsar på ett Legoforum eftersom jag sitter fast i Duploträsket. En dag kommer jag att bygga riktigt Lego, då är jag förberedd.

Du kan se dockorna här:
http://www.brickset.com/minifigs/browse/?theme=Duplo&subtheme=Dolls

Jag tycker att de är underbara, rejäla och lekbara. Alla barn skulle ha en.

Duplo är också Lego. Och även om jag är insnöad på "riktigt" lego så har jag två döttrar på 10 månader och 2,5 år som måste skolas in via duplot  ;) Jag håller med dig om att det var riktigt fina dockor, kan mycket väl tänka mig att knipa ett par till min tjejer om jag ramlar på dem nånstans...

shiftaltcmd

Citat från: Sisilisko skrivet 02 mars 2011 kl. 21:58

Innan jag köpte dockorna hade jag som argument att det är så bra att ha lite dockor här hemma eftersom det finns tjejer som är värdelösa på bilar och bollar. Nu känner jag tydligt att jag vill ha mina fina dockor HELT för mig själv. Det kan bli svårt att dölja deras existens när huset börjar ta form.

//S


Känner igen det.
Köpte några Lego-tåg i vintras till Lilleman. Men mestadels var det nog för att jag aldrig fick något eget tåg när jag var liten.
Har nog lite för mycket riddare och medeltid också. Pappa gillar.

NielsG

Ups - kom forbi City Gross igen... Blev til en Camper (7639) o en Tankbil (3180) samt 5 stk S3 (dårligt med prikker, så jeg klemte fel på 2 av dom - hittade dok en älv)... Inte illa når de har -25% på hele sortimentet

Sisilisko

Citat från: Peewit skrivet 03 mars 2011 kl. 11:17
Citat från: Sisilisko skrivet 03 mars 2011 kl. 09:45
Nja, jag har inga bilder på mina dockor och jag hinner inte ta fram kameran nu. Det är ju inte några riktiga Minifigs... Jag ska villigt erkänna att jag egentligen inte platsar på ett Legoforum eftersom jag sitter fast i Duploträsket. En dag kommer jag att bygga riktigt Lego, då är jag förberedd.

Duplo är också Lego. Och även om jag är insnöad på "riktigt" lego så har jag två döttrar på 10 månader och 2,5 år som måste skolas in via duplot  ;) Jag håller med dig om att det var riktigt fina dockor, kan mycket väl tänka mig att knipa ett par till min tjejer om jag ramlar på dem nånstans...

Jag riktigt ryser av glädje över nu kunna presentera mina nyvunna kunskaper på Dolls området och kan ju avslöja att man inte riktigt ramlar över dem. (Om inte du och jag träffas och att jag lägger en framför dina fötter och du snubblar).

Jag har förövrigt sonderat pristerrängen och är stolt att presentera:
Ebay: En docka med kläder, ca £12 på auktion, plus £5 frakt.
Ebay: Ett set, 5 dockor och tillbehör, £55 plus £15 frakt.
Ebay: Ett Family set "buy it now", mellan £70-90, plus £30-50 frakt. Säljs från USA eller Australien
Kan även köpas för $80-120, plus frakt från "homeschooling" sajter.
Tradera: 50-70 kr för en docka utan kartong. 40 kr frakt.
Tradera: 100-150 kr för tillbehör. 40 kr frakt.
Blocket: 350 kr för ett set. 75 kr frakt. (Mitt köp).
Blocket: 200 kr för en docka och ett tillbehörsset. 
Bricklink: 50 kr för en naken docka och 20-30 kr för kläder till dockan. Frakt ca £5.
Bricklink: Tillbehör säljs "slaktat": mellan 5-50 kr per del. 

Det jag tycker är lite extra fint är att alla dockorna har samma innehandsmått som vanliga Duplogubbar. Man kan alltså använda spadar och slangfästen till dockorna.
Det svåra med dockorna, eftersom du kanske inte är en dockfanatiker själv är ju att initiera leken. Min man är urdålig på att leka affär, kafferep och med dockor dvs. relationslekar. Bilar och bollar är HANS grej. För att jäntor ska leka med dockor och fortsätta leka måste varumärket vara hett. Kör vidare med tåget du!

Nu släpper jag tråden och vill någon moderera inlägget och flytta det, var så god. Jag inser ju att det inte riktigt hör hemma i den här tråden... Jag blev bara lite exalterad...

//S

Teabox

Ninja Go set 2258 för 39:- på Netto och den nya LEGO tidningen.

Illuwatar

Ett friskhetstecken (har varit förkyld med feber denna vecka) från mig: en beställning från BL på mestadels vita bitar så jag kan börja öka ut mina tester inför en Hoth-inspirerad MOC. Delar till den stora Rebel Snowspeedern slank med också (planen är att återskapa denna UCS-modell utifrån lösinköpta delar).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Aqualize

Roffade åt mig technictraktor 8284 på tradera :) Har sett sådan på auktion förut men nu fick jag den för för 411 kr. Ska tydligen vara byggd men inte lekt. Billigaste på BL ligger på 600 (inom EU). Så man kan göra klipp på tradera med tydligen...

El Dingo

Citat från: Illuwatar skrivet 03 mars 2011 kl. 21:22
Ett friskhetstecken (har varit förkyld med feber denna vecka) från mig: en beställning från BL på mestadels vita bitar så jag kan börja öka ut mina tester inför en Hoth-inspirerad MOC. Delar till den stora Rebel Snowspeedern slank med också (planen är att återskapa denna UCS-modell utifrån lösinköpta delar).

Samma här, samlar in på BR (vilken makalös skattkista) till Snowspeedern. Svårt att få tag på vissa teknikdelar och ett av Trance black fönsterna.

Illuwatar

De två stora front-windscreen bitarna finns inte ens att få tag på enligt BL. Tills de dyker upp får man ta en annan färg så den går att bygga...

En beställning till bar iväg på BL, mer till Snowspeedern, mest grundkomponenter, samt lite annat om man ändå var på...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mechamike

1 st. 10211 Grand Emporium från Stor o Liten..  ;D

Dom har för övrigt fått in flera exklusiva set.
?

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 04 mars 2011 kl. 14:39
1 st. 10211 Grand Emporium från Stor o Liten..  ;D

Dom har för övrigt fått in flera exklusiva set.

Dödsstjärnan, Taj Mahal (som jag f ö trodde har utgått?),Tower Bridge, Grand Carousel etc...

Har lego släppt på Exclusives-sets-monopolet helt nu?

knalltoss

Var och hämtade ut 10197 Fire Brigade som jag beställt via Studbringer.
Får väl hoppas det blir lite tid över i helgen så man kan sätta igång. :)
/Rikard

robban

I dag blev det en slave1 8097 för 300 spänn på Barnens hus Karlstad.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

micke

Citat från: robban skrivet 05 mars 2011 kl. 16:13
I dag blev det en slave1 8097 för 300 spänn på Barnens hus Karlstad.
Ruskigt bra pris, är det tack vare dina insatser för butiken? för det är väl inte var mans pris?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

robban

Citat från: micke skrivet 05 mars 2011 kl. 16:25
Citat från: robban skrivet 05 mars 2011 kl. 16:13
I dag blev det en slave1 8097 för 300 spänn på Barnens hus Karlstad.
Ruskigt bra pris, är det tack vare dina insatser för butiken? för det är väl inte var mans pris?

Jo dom har 70% nu och det fans ett gäng kvar så det är var mans pris!
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.