Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

El Dingo

Inne på LEGO store i Köpenhamn idag. Tillsammans med barnen blev det Star Wars figurer med magnet, 9 lösa figurer vi kombinerade själva, 2 figs serie 3 och ca 2kg lösplock.

Barbaroux

Råkade lägga ett bud på Tradera och plötsligt har jag köpt:

7939 Godståg för 1276 kr plus frakt 120 kr. :o

Det var inte meningen det bara blev så. Hade precis ringt på en annons på Blocket med de ville inte skicka så då la jag ett bud på Tradera bara på skoj. Nu får jag väl skit av frugan!

Tycker vi borde införa en ny tråd som kan kallas för "Legobikten" där man kan få synderna förlåtelse... ;D

Skrytsson

Citat från: Barbaroux skrivet 30 januari 2011 kl. 20:52
7939 Godståg för 1276 kr plus frakt 120 kr. :o

Så illa var det väl ändå inte. Kostar 2000 på S@H (+frakt) och 1560 på Hikmet. Vill du inte ha det kan du ju alltid lägga ut till försäljning...

Teabox

Citat från: Barbaroux skrivet 30 januari 2011 kl. 20:52
Råkade lägga ett bud på Tradera och plötsligt har jag köpt
...
Det var inte meningen det bara blev så.

Känner igen det där :)

"Det där setet kommer jag aldrig få med mitt låga bud."

*Ett par dagar senare*

"Oj då..."

Barbaroux

Citat från: Skrytsson skrivet 30 januari 2011 kl. 21:29
Citat från: Barbaroux skrivet 30 januari 2011 kl. 20:52
7939 Godståg för 1276 kr plus frakt 120 kr. :o

Så illa var det väl ändå inte. Kostar 2000 på S@H (+frakt) och 1560 på Hikmet. Vill du inte ha det kan du ju alltid lägga ut till försäljning...

Priset är helt ok men det uppskattas nog inte av alla i familjen trots det. Däremot så lär barnen och jag bli nöjda. Sonen fick passargerartåget i julklapp och blev lite besviken då han vill ha godtåget så han står nog på pappas sida ;). Tyvärr får jag inte plats i hans säng...

Skrytsson

#1100
Idag: En ny BL-order, än så länge. De har en förmåga att inte komma ensamma.

Det var den 144:e ordern sedan jag registrerade mig för drygt 15 månader sedan; jag lägger alltså ca 10 orders/månad i snitt. På sistone har det dock blivit mer, se stapeldiagrammet nedan.

Peewit

Fick mina 4 strutsrace från amazon... vad jag nu skulle med dom till?.. jaja.. 75:- styck är ruskigt billigt. Tror att jag kanske säljer strutsarna och gubbarna via bricklink så har jag fått en hög användbara delar gratis....

de Gothia

Citat från: Peewit skrivet 01 februari 2011 kl. 17:26
Fick mina 4 strutsrace från amazon... vad jag nu skulle med dom till?.. jaja.. 75:- styck är ruskigt billigt. Tror att jag kanske säljer strutsarna och gubbarna via bricklink så har jag fått en hög användbara delar gratis....

vad heter din affär på bl?

Peewit

Citat från: de Gothia skrivet 01 februari 2011 kl. 17:30
Citat från: Peewit skrivet 01 februari 2011 kl. 17:26
Fick mina 4 strutsrace från amazon... vad jag nu skulle med dom till?.. jaja.. 75:- styck är ruskigt billigt. Tror att jag kanske säljer strutsarna och gubbarna via bricklink så har jag fått en hög användbara delar gratis....

vad heter din affär på bl?

Ruben's surplus. Just nu finns ungefär ingenting i inventoryt. Det brukar finnas lite mer men jag säljer inga mängder via bricklink. Har oftare använt mig av tradera för att sälja men jag har en känsla av att jag kommer gå över mer till att använda mig av bricklink i framtiden...

Illuwatar

Köpte en Technic Mobilkran (8053). Då jag är helt ovan vid detta (för mig) nya sätt att bygga på så blir det något att öva på. Dessutom så ser den ut att innehålla en hel del bra delar...

Tre Series 3 minifigurer blev det också. Jag tror att Lego-viruset har satt sig ordentlig i mig då jag hade en fusklapp med mig... ;D
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Måns.S

Citat från: Illuwatar skrivet 01 februari 2011 kl. 19:22
Jag tror att Lego-viruset har satt sig ordentlig i mig då jag hade en fusklapp med mig... ;D
Jo, det är det första tecknet.... :D

NielsG

uh - første parts-bestilling lagt på BL. Entering a brave new world...

Etzel

En BL-order här också.
Skulle ha lite vita tiles och råkade bl.a. få med miig bitar till en månraket och ett coolt sticker sheet.  ;D

rocketboy

Slave 1 och Hoth Wampa Cave beställt från Amazon i England
//Rocketboy//

robban

#1109
3st BL-ordrar damp ned i brevlådan... växter och bruna bitar något man aldrig kan få för mycket av.


*Var bara tvungen ut igen och beställa lite till.. det är ju så kul när man kan dammsuga BL på någon speciel bit  ;D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.