Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Tickledeath

Citat från: sruo skrivet 21 januari 2011 kl. 15:20
Har just blivit stolt ägare av flera star wars gubbar. bland annat, darth maul, chewbacca, anakin som ung och gammal, anakins mor, yoda, R2D2 mfl.
Tur man har en arbetskollega som vill sälja av sin sons gammla lego.

Även jag har precis köpt på mig 120~ mf's med helt galet mycket tillbehör från samma person! ;D
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

Ras 74

Citat från: sruo skrivet 21 januari 2011 kl. 15:20Har just blivit stolt ägare av flera star wars gubbar. bland annat, darth maul, chewbacca, anakin som ung och gammal, anakins mor, yoda, R2D2 mfl.

Vilken minifigur är det?
Den har aldrig gjorts i LEGO. Blandar du ihop det med Padmé kanske?
Det är hans fru senare. Även om hon skall föreställa vara flera år äldre än Ani, så är ålderskillnaden inte så stor.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

sruo

Citat från: Ras 74 skrivet 21 januari 2011 kl. 15:33
Citat från: sruo skrivet 21 januari 2011 kl. 15:20Har just blivit stolt ägare av flera star wars gubbar. bland annat, darth maul, chewbacca, anakin som ung och gammal, anakins mor, yoda, R2D2 mfl.

Vilken minifigur är det?
Den har aldrig gjorts i LEGO. Blandar du ihop det med Padmé kanske?
Det är hans fru senare. Även om hon skall föreställa vara flera år äldre än Ani, så är ålderskillnaden inte så stor.
hm ingen aning, har aldrig sett den förut.
det va min kollega som jag köpte den av som sa att de va anakins mor. tror inte de e padme den här figuren är gammal och har grått hår. måste kolla upp vem de är.

Ras 74

Garanterat någon som byggt ihop en själv.
Officielt så finns den inte.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

sruo

Citat från: Ras 74 skrivet 21 januari 2011 kl. 15:47
Garanterat någon som byggt ihop en själv.
Officielt så finns den inte.

låter troligt. tack för infon :)

Illuwatar

Inte direkt köpt idag, men leveransen kom idag. Fyra paket med Technic i blandad form, ett av dem en komplett 8860 i mycket fint skick (även om den luktar lite skumt, typ inrökt gammal lägenhet - framförallt däcken luktar... borde dock gå bort med tiden). Resten av paketen innehöll bitar i bulk, en hel del i mycket bra skick och som kommer bli användbart i framtida projekt. Allt köpt på eBay. Så nu har jag logistik-problem istället... (sortering och förvaring) :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

devva

Köpte mina första 2 minifigs i Serie 3 - helt random så fick jag en Alv och en sumobrottare, helt ok!
Väldigt trevlig personal BRIO-butiken i Kristiansand. Dom frågade om jag inte skulle "kolla koderna" så jag skulle få veta vilken figur jag fick, så jag frågade om andra gjorde det samma, och det sa dom att det var, och att dom själva försökte lista ut vilka figurer det var i påsarna ibland :) Blir att åka tillbaks dit i nästa vecka och köpa på mig resten av serien :)

Skrytsson

#1027
Jag har egentligen köpt på mig aningen för många Collectible Minifigures. Men till priset 12,50 kr/st är det helt omöjligt att inte fortsätta konsumera dem, så idag blev det ytterliggare 114 stycken från serie 1 & 2.

7573 Battle of Alamut för 500 kr. Har spanat in detta set ett tag, men väntat med att slå till tills jag hade möjlighet att göra det för detta pris.

En mycket fin dag.

Tack till Goldmember för tipset.

Fredrik

Citat från: Skrytsson skrivet 21 januari 2011 kl. 18:42
Jag har egentligen köpt på mig aningen för många Collectible Minifigures. Men till priset 12,50 kr/st är det helt omöjligt att inte fortsätta konsumera dem, så idag blev det ytterliggare 114 stycken från serie 1 & 2.

Är det fysiskt möjligt att få för många av dem? :)

Skrytsson

Citat från: Fredrik skrivet 21 januari 2011 kl. 19:47
Citat från: Skrytsson skrivet 21 januari 2011 kl. 18:42
Jag har egentligen köpt på mig aningen för många Collectible Minifigures. Men till priset 12,50 kr/st är det helt omöjligt att inte fortsätta konsumera dem, så idag blev det ytterliggare 114 stycken från serie 1 & 2.

Är det fysiskt möjligt att få för många av dem? :)

Det kanske det inte är?  ;)

AndersI

Jenny och jag köpte oss varsin slumpmässig minifig serie 3 (veckans minifig - snart en tradition). Fick flygaren och samurajen.

Skrytsson

Citat från: sruo skrivet 21 januari 2011 kl. 15:20Har just blivit stolt ägare av  anakins mor

Tänk om Lego skulle göra henne. Då skulle vi ha den första minifigen baserad på en svensk skådespelares karaktär. Känns ju ändå som att Pernilla August och/eller Stellan Skarsgård (Bootstrappbill i PotC) inte är helt utom räckhåll.

Pekblom

I går blev jag riktigt ledsen. Ledsen kanske är ett för starkt ord men låt mig säga beklämd?
Läste ett tips här om ett 4560 Railway Express men jag har redan ett par likadana tåg så jag var inte så intressera från början men gick ändå och kollade mina set och kom då ihåg att inget av seten har särskilt fin låda riktigt dåliga faktist. Pratade med säljaren och fick intrycket att den här lådan var fin.
Den va säkert fin..
Men när den kom fram hade busgods dragit ett par varv med bred pack-tejp och fäst en stor fraktsedel rakt över hela framsidan.
  :'(*gråter* :'(  Det som fortfarande syns av lådan ser fint ut  ;)

de Gothia

Citat från: Pekblom skrivet 22 januari 2011 kl. 12:05
I går blev jag riktigt ledsen. Ledsen kanske är ett för starkt ord men låt mig säga beklämd?
Läste ett tips här om ett 4560 Railway Express men jag har redan ett par likadana tåg så jag var inte så intressera från början men gick ändå och kollade mina set och kom då ihåg att inget av seten har särskilt fin låda riktigt dåliga faktist. Pratade med säljaren och fick intrycket att den här lådan var fin.
Den va säkert fin..
Men när den kom fram hade busgods dragit ett par varv med bred pack-tejp och fäst en stor fraktsedel rakt över hela framsidan.
  :'(*gråter* :'(  Det som fortfarande syns av lådan ser fint ut  ;)


det borde väl gå att fixa till med bussgods eller? tråkigt annars! :(

Tobbe Arnesson

Jag är övertygad att Bussgods inte tänker ersätta om de satt tejp på emballaget, är man rädd om kartongen ska den packas in i en annan kartong eller med papper runt.

Köpte en MISB 5541-1: Blue Fury från Tradera en gång, de som sålde den hade inte fattat att kartongen hade värde och hade skrivit mitt namn med tusch på kartongen.  :o Lyckligtvis gick det att torka bort från den glatta ytan.

Efter det har jag lärt mig att tala om att kartongen i sig är värdefull för mig och ber säljaren vara försiktig med den. Borde ha delat med mig av den erfarenheten tidigare så kanske Pekblom sluppit lära sig den hårda vägen.  :(
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.