Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Kreufeldt

INGET!

Så vad är märkvärdigt med det tänker ni? Jo, jag råkar vara i Köpendanmark, och tänkte bara passa på att slinka in på den skinande nya fina legobutiken i stan. Så stänger affärerna i det här u-landet redan kl 18. Upprörd är jag (framför allt eftersom jag var där runt 18.05, argh!).

Så, nu har jag fått skrika lite, nu är jag lugn igen (den danska ölen kan ha hjälpt också)

Ras 74

Stackare där!!
Är du inte kvar tills imorgon? Om inte, drick mer öl!

Vi är numer otroligt bortskämda i Svedala med öppettider i våra städer.
Hamnar man av någon outgrundlig anledning i periferin, och det inte finns en öppen
mack/kiosk/affär där så är min reaktion likadan som din.

I övriga Europa är det fortfarande flera länder som stänger ner hela söndagen till exempel.
Att folk inte bara massdör i de länderna.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Kreufeldt

Jodå, jag är kvar i morrn, men risken är att jag kommer in till centrala stan ungefär 18.05 i morrn också (trodde aldrig att jag skulle förbanna vårt huvudkontor för att ligga 30 min utanför stan, argh igen).

Här är de faktiskt lite nyskapande och framåt, för de har öppet första söndagen varje månad... så de är nästan något på spåren (som att ha öppet när folk har tid att handla)

(ska nog följa dit råd oavsett, är tydligen fortfarande lite upprörd)

Tobbe Arnesson

Citat från: Ras 74 skrivet 11 januari 2011 kl. 19:15Vi är numer otroligt bortskämda i Svedala med öppettider

Bor inte du i Göteborg? Hittade bara en LEKIA i Svedala men de har inte ens angett några öppettider, men i en ort på inte ens 10.000 får man väl vara glad om de har öppet efter 13 på lördagar.

:P

På bilden har de i vart fall öppet!
Blogg: Robotkampen

Myko

Min mamma bor i Svedala och jag har varit in på Lekia där någon gång, tyckte utbudet kändes begränsat. (Nu var det några år sen.)

Ras 74

Inte orten Svedala menade jag.
Ibland omnämns Sverige som Svedala. Vet att du bara ville göra dig lustig,
men visst tusan bor jag i Göteborg  :D
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Carl T

Fler spel! Dessa var jag och hämtade ut på posten i går:
Ett Minotaurus, ett Orient Bazaar, fyra Magma Monster och dessutom en 7936 Level Crossing. Det lutar åt att Minotaurus sparas för att bli present (har redan ett) och att något/några Magma Monster slaktas för bitarna. En liten orange basplatta borde man kunna göra något kul med.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Olsson

Det blev en http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8039-1 för 849 idag. Ordinariepris ligger runt 13-1400 så det var väl ok även om jag inte tycker den är speciellt snygg.

Pekblom

Citat från: Olsson skrivet 12 januari 2011 kl. 16:48
Det blev en http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8039-1 för 849 idag. Ordinariepris ligger runt 13-1400 så det var väl ok även om jag inte tycker den är speciellt snygg.


VAR och fans det några kvar?

Kreufeldt

Idag gick det bättre kan man säga. Legobutiken var riktigt trevlig, märks att den är helt ny, luktar nästan nymålat.

Och rea hade de, hittade en 7633 för 400 av det danska rikets daler. Kändes ok. De reade en del Technic och Atlantis också, och all rea var 50% av normalt pris.

Skrytsson

Citat från: Kreufeldt skrivet 12 januari 2011 kl. 18:27
Idag gick det bättre kan man säga. Legobutiken var riktigt trevlig, märks att den är helt ny, luktar nästan nymålat.

Och rea hade de, hittade en 7633 för 400 av det danska rikets daler. Kändes ok. De reade en del Technic och Atlantis också, och all rea var 50% av normalt pris.

Var? Vilken butik? Vilken del av landet?

Kreufeldt


studbringer

Citat från: Art Vandelay skrivet 10 januari 2011 kl. 16:42
Den här tråden är livsfarlig. Lätt att dras med i köpandet. Kommer att sluta med lyxfällan  ;D

- Så du sålde din ena njure för att kunna köpa den här leksaken?
- Leksak! Det är faktiskt en UCS Milleni...
- 10.000:- för den här och så låter du barnen äta torrfoder!
- Jo, men till mitt försvar så hade jag inte räknat med att den skulle fastna i tullen...  :-[


Är det en true story ??? släpat igenom 3st UCS 10179 nu och inte fastnat i tullen... men det har väl med deras favorithobby att göra kanske http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/512436-tullverkets-favorithobby-porrsurfande ;D ;D

NielsG

Citat från: Kreufeldt skrivet 12 januari 2011 kl. 18:27
Idag gick det bättre kan man säga. Legobutiken var riktigt trevlig, märks att den är helt ny, luktar nästan nymålat.

Och rea hade de, hittade en 7633 för 400 av det danska rikets daler. Kändes ok. De reade en del Technic och Atlantis också, och all rea var 50% av normalt pris.

Var det også Lego Exclusives, etc? Altså Grand Emporium, Diagon Alley, etc...


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.