Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz


studbringer

[
Citat från: Nextuz skrivet 05 januari 2011 kl. 02:00
Nån form av SUV? =)
Nopp, gissa igen... ;D

Citat från: Pekblom skrivet 04 januari 2011 kl. 22:33
Citat från: studbringer skrivet 04 januari 2011 kl. 22:25
Köpt idag: Technic 8284, 8048, 8293.
Technic ;D
kan aldrig bli fel  ;D
Technic e kul, som liten parvel va jag lyrisk när jag byggde 8860 nedan så har väl tekniken i ådrorna ;D

På den tiden vala det ett enormt stort set med många tekniska funktioner, 4 cylindrig motor, fullt fungerande växellåda, styrning och fjädring och gud vet allt !!! iaf tillräckligt för en liten parvel som jag å häpna och minns att jag hade mycket kul med den... vet inte vart setet är idag dock eller vart det tog vägen ???

Så nu efter den mörka perioden ni kallar "dark age" så ska det bli spännande å se speciellt dom nya (mindre bökiga) cylindrarna med kolvar och nya styrningen med bärarmar och fjädring... ojoj hänt en hel del på 30 år märker jag ;D

Skrytsson

Köpte för ett tag sedan, kom idag: En BL-försändelse från Holland. Kuvertet lämnade spår efter att vara öppnat och sedan igentejpat igen och på baksidan satt en påklistrat gul lapp med svart text: "Kontrollerat av svensk tull". Wtf, trodde de det var knark i kuvertet eller? Tullen brukar ju aldrig vara på försändelser som skickas inom europa...

SuperMario

Avsändaren kan ha besökt en "coffee shop", kanske precis innan brevet blev ivägskickat?  :P :D ;)

micke

Blev ett 6754 Family Home på Toys R Us idag för ett bra pris tycker jag, 475 kr.

Sedan vart det följande från BL:
5766 Log Cabin
7287 Police Boat
10214 Tower Bridge
Batman figurer, 3 olika varianter (färgskalor)
Mr. Freeze with Complete Weapon Assembly
7896 Straight & Curved Rails
Snowtrooper, 23 st
853176 Skeleton Mummy Battle Pack, 2 st
R7-D4


Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Fredrik

Det låter som en bättre dag Micke :)

Såg precis att Family Home var borta från S@H, någon som vet ifall den är slutsåld?

micke

Citat från: Fredrik skrivet 05 januari 2011 kl. 23:03
Det låter som en bättre dag Micke :)

Såg precis att Family Home var borta från S@H, någon som vet ifall den är slutsåld?

Det är det ;D

Vad gäller Family Home var det väl ett av setet som Lego sjabblade med under sin Rea, tror det stod som slutsålt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Fredrik

Okej, hoppas att TRU rear ut dem på fredag då =)

Skafte

Jag lade min 100:e BL-beställning i nättras, för jag ville bygga en sån här:



Jag hade de flesta bitarna, men de som fattades fanns inom rikets gränser, på A Plastic Urge.

Instruktioner finns här: http://www.flickr.com/photos/42874449@N08/sets/72157623573700950/

Pekblom

Citat från: Skafte skrivet 06 januari 2011 kl. 07:44
Jag lade min 100:e BL-beställning i nättras, för jag ville bygga en sån här:
Ja den var snygg! Va snyggt hjulen ligger under skärmarna.
Måste kolla om jag kan bygga en också.

robban

Citat från: Skafte skrivet 06 januari 2011 kl. 07:44
Jag lade min 100:e BL-beställning i nättras, för jag ville bygga en sån här:



Jag hade de flesta bitarna, men de som fattades fanns inom rikets gränser, på A Plastic Urge.

Instruktioner finns här: http://www.flickr.com/photos/42874449@N08/sets/72157623573700950/

Har oxå byggt en sådan i dag fast den blev svart vit och två små bitar fattades.. Hjulen satt lite trångt men fasen vad snygg den blev.. Tack för tippset..hehe
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

studbringer

Vad är avgassystemet för kromade bit/bitar ??? syns inte så tydligt på ritningen heller... anyone ?

Stigge72

Citat från: studbringer skrivet 06 januari 2011 kl. 19:13
Vad är avgassystemet för kromade bit/bitar ??? syns inte så tydligt på ritningen heller... anyone ?

Jag gissar på http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=71137a

robban

Citat från: stigge72 skrivet 06 januari 2011 kl. 19:37
Citat från: studbringer skrivet 06 januari 2011 kl. 19:13
Vad är avgassystemet för kromade bit/bitar ??? syns inte så tydligt på ritningen heller... anyone ?

Jag gissar på http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=71137a

Nej det ska vara den med teknik pin i änden för att passa i 1x1 rundbriken underifrån.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Pekblom

Köpte lite bitar av Goldmember i dag och fick sitta nästan i en hel minut och fundera på vad oöpnade lådor kan bli värda i framtiden innan jag sprättade upp Sandcrawlern.
Coool  ;D jätte leende  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.