Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: SuperMario skrivet 30 december 2010 kl. 23:52
Men, det är inte en 'whitening'-variant  ;D ;)...

Citat från: Skrytsson skrivet 30 december 2010 kl. 23:42Jag tar nog gärna 2 st om det går bra?  :)
O ja! De får sådana som det står 'glued' på... :D :P

:D  :P

Aqualize

Nu var det ju egentligen några dagar sen men har inte varit inloggad sen dess.
Jag var en sväng till Örebro och skulle bara kolla in brixit (Legobutiken Brixit presenterar sig). Blev förvånad över att se två kartonger 8069 backhoe loader (traktorgrävare). Tog fram mobilen och kollade prisjakt men där fanns den ju knappt (någon butik som inte hade i lager). Så det blev köp av kartong sådan :) 599 kr

Tobbe Arnesson

Har du en Android-lur bör du kolla på tellbloms app getPrice. :D
Blogg: Robotkampen

Aqualize

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 31 december 2010 kl. 01:12
Har du en Android-lur bör du kolla på tellbloms app getPrice. :D
Tackar. Jag skaffade en android för några veckor sedan. använde prisjakts app. Tack för tipset.


För att fortsätta i tråden så slängde jag precis iväg beställning på dessa. Timmervagnen mest för att jag vill ha lite mer pneumatik och grävmaskinen för att den var billig och något kanske kan göras med banden, annars så undviker jag att köpa billiga technicset.
8047   Lego Technic Kompakt grävmaskin
8049   Lego Technic Traktor med timmervagn

Pekblom

Eva tyckte att vi behövde åka lite bil och bo på hotell efter som jag inte gjort annat senaste månaderna.. ;)

Problemet med hotellrum är att något liksom saknas men med tre snabba stopp i Uppsala fixade vi det som får oss att känna oss hemma även på vårat hotellrum  ;)


micke

Citat från: Pekblom skrivet 31 december 2010 kl. 10:02
Eva tyckte att vi behövde åka lite bil och bo på hotell efter som jag inte gjort annat senaste månaderna.. ;)

Problemet med hotellrum är att något liksom saknas men med tre snabba stopp i Uppsala fixade vi det som får oss att känna oss hemma även på vårat hotellrum  ;)



Vilket hotell är detta, ser väldigt hemtrevligt ut så det skall jag också boka i framtiden  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mechamike

Känns som du Pekblom är den som spenderar mest på Lego i månaden av oss alla.. varje månad.. Hur många tusenlappar bränner du iväg??  :o
?

micke

Citat från: mechamike skrivet 31 december 2010 kl. 10:47
Känns som du Pekblom är den som spenderar mest på Lego i månaden av oss alla.. varje månad.. Hur många tusenlappar bränner du iväg??  :o

Det är ju därför han har en sådan förstående fru som låter honom sälja huset och köpa Lego och därefter bo på hotell  ;D ;)
Vi är bara avundsjuka :D
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre

Angående Magnetseten jag fick med c3po så hade de fortfarande den där klisterlappen över pga feltrycket av Ackbars namn. Antar att de hade ett rejält lager av dem. (självklart är de kinatillverkade men jag tycker de håller ok kvalite ändå. Däremot Kina-Barriss-Offee kunde knappt hålla i lasersvärdet pga den dåliga plasten i händerna)   

Angående Uppsala...
Wampa Cave för 299, Xwing för 349 och kungens borg för 549... suck
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

de Gothia

jag skulle köpt dragon knights bp... de har vart slutsålda ett tag så jag kontaktade kundtjänst som sa att de skulle komma in igen 29 dec. den 31 dec slänger jag iväg ett till mail då inget har kommit upp. då får jag svaret att de är helt slutsålda och inte i produktion längre... dock tipsade de om bricklink! :)

bara hoppas att minfigbitarna kommer komma med bulken! :)

Fredrik

Citat från: mechamike skrivet 31 december 2010 kl. 10:47
Känns som du Pekblom är den som spenderar mest på Lego i månaden av oss alla.. varje månad.. Hur många tusenlappar bränner du iväg??  :o
Håller med. Har du nån brickset lista på alla set du äger så vi kan vara avundsjuka?

Art Vandelay

"Vi kan bygga nåt idag" är det första 4-åringen säger i morse när han kryper upp i sängen. Så det blev en tripp till ICA Maxi Solna för en koll.
Det slutade med tre set: 7590, 7594 och 8190.

Aqualize

Jag fortsätter som de Gothia - vad jag inte köpte idag  >:(. Känner att jag måste skriva av mig.
Hade spanat in den här auktionen (Lego Mindstorms NXT 1.0 på tradera. Men snålade med buden de sista sekunderna  >:( Tittar runt lite noggrannare och ser att de billiga på bricklink av 1.0 och 2.0 inte är något alternativ (från USA eller bricklinksäljare med 0 omdömen).
Känner mig så dum nu. NXT 1.0 har samma datorkloss som 2.0, bara komplettera med någon extra trycksensor så har man ungefär vad 2.0 innehåller.
Nåväl, kanske får bli en 2.0 då. Men de är ju svindyra! Jag visste att Amazon säljer billigt. $269 och med den här dollaren. Men de skickar inte ens legot till Sverige :(

Nåväl... får väl lurka vidare i väntan på vettig auktion. Och pengarna bränner ju inte i plånboken direkt.

Fe4sen

Citat från: Pekblom skrivet 31 december 2010 kl. 10:02
Eva tyckte att vi behövde åka lite bil och bo på hotell efter som jag inte gjort annat senaste månaderna.. ;)

Problemet med hotellrum är att något liksom saknas men med tre snabba stopp i Uppsala fixade vi det som får oss att känna oss hemma även på vårat hotellrum  ;)



Lekia, Barnens Hus och Toysrus.  Eller hur? ;D

Pekblom


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.