Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreas E

20 st påsar serie 1 har anlänt. Hittills öppnat 4, ingen dubblet. Ninja, krocktest, astronaut och dykare.

Sparar lite på de andra.


swestar

Necron Destroyer Lord från spelet "WarHammer 40K" i minifigformat :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Jag fick äntligen tummen ur, och byggde huset jag jobbar i på en Micropolis-modul.
Grunden har legat ett tag, och haft olika idéer som testats, vuxit upp och försvunnit, men nu ser den ut som det kommer se ut ett tag... tror jag.. kanske lite detaljer, typ grönska och annat småfix.

Ska försöka fixa fler och bättre bilder när inte kameran har slut på batteri.

robban

#978
Idag pimpade ja lite orginalset..  Orginal bild
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Stigge72


de Gothia

vad snyggt det blev robban! så enkelt och vilket bra resultat sen! det kanske jag tar o lånar framöver! :)

Record

Snyggt, gillar att taket fått en rundning, känns mer rätt på nått sätt.
Friskt satsat, hälften vunnet..

de Gothia

Citat från: Record skrivet 30 oktober 2011 kl. 18:39
Snyggt, gillar att taket fått en rundning, känns mer rätt på nått sätt.

vilken rundning menar du?  ??? :-[

Record

Citat från: de Gothia skrivet 30 oktober 2011 kl. 18:47
Citat från: Record skrivet 30 oktober 2011 kl. 18:39
Snyggt, gillar att taket fått en rundning, känns mer rätt på nått sätt.

vilken rundning menar du?  ??? :-[

Det blev ett halvidiotiskt inlägg,ser jag så här efter.
Men det jag spontant kännde, är att när han byggt i dom där (vad de nu heter, rektangulära brunnslocken) på kvarntaket primärt, även stora taket, blev det i minna ögon mer fylligt, mjukare på nått vis.
Friskt satsat, hälften vunnet..

mechamike

Snyggt.. jag tycker alltid det är kul att se pimpade set.. pimpar gärna själv.. då blir det set'et som set designern ville göra men som ekonomen sa nej till..

Själv har jag byggt på ett AT-AT huvud, testat vinklar.. och rivit det igen..  suck..
?

shutter

Var regn och rusk i Örkelljunga i dag. Ägnade ett antal timmar åt att bygga mitt hittils störta diorama. Bygget är WIP får jag väl säga. Jag behöver nu kombinera detaljrikedomen från mina små viggar och storheten i dioramat. Är lite mycket väggar just nu. MEN så mycket bitar det åt till dessa stora byggen...

robban

Citat från: de Gothia skrivet 30 oktober 2011 kl. 18:21
vad snyggt det blev robban! så enkelt och vilket bra resultat sen! det kanske jag tar o lånar framöver! :)

Det är bara att bygga på, det är ju en teknik som Lego använder fast dom fläskar ju inte på med grillsen utan är mer sparsamma.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Larry Lars

Citat från: robban skrivet 30 oktober 2011 kl. 17:16
Idag pimpade ja lite orginalset..

Mycket bra Robban. Stor skillnad med ganska enkla medel. Jag gillar att du fortfarande har med mycket "studs" som ger skapelsen mycket karaktär. Särskilt på thumbnail-bilden ser det väldigt levande ut.

Citat från: mechamike skrivet 30 oktober 2011 kl. 19:34
pimpar gärna själv.. då blir det set'et som set designern ville göra men som ekonomen sa nej till..

En ytterligare aspekt de har att ta hänsyn till förutom ekonomin, är separata färger för olika typer av bitar.
Hur vansinnigt det än kan låta så styr möjligheten till tydliga instruktioner dem ofta bort från den enfärgade look vi AFOL's gillar.

Vad byggde jag? Jag kan berätta vad jag inte byggde. :-\
Idag var det väl typ sista chansen att dra igång om jag skulle delta i prisjägar-skepps-tävlingen hos FBTB.
Jag gav f*n i det och äter snacks och ser film istället.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Myko


Anna

Här hemma håller jag på att komma i julstämning  :) Kunde inte låta bli att sätta ihop två av julehusen tillsammans med julpyntad cabin log (är lite trött nu så jag orkar inte leta reda på nr just nu) på två grå 48x48 plattor. Dessa håller även på att bli vita och fina. Smög ner källarnaren (där legot är) och fixade lite med detta då jag annars satt och läste en kulturgeografisk avhandling om Bergsbruk i Norbergs bergslag, som var hyfsat intressant men fångar inte intresset helt.

/Anna

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.