Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72


Skrytsson

Citat från: Myko skrivet 30 oktober 2011 kl. 22:15
Körde lite multiplayer LDD med Skrytsson.

Jepp, det var nice. Men du får sluta använda Brick, without Bottom Tube-bitar - har fått rensa en hel del såna efter att blivit varnad av LDDManager ;)

Myko

Citat från: Skrytsson skrivet 30 oktober 2011 kl. 23:26
Citat från: Myko skrivet 30 oktober 2011 kl. 22:15
Körde lite multiplayer LDD med Skrytsson.

Jepp, det var nice. Men du får sluta använda Brick, without Bottom Tube-bitar - har fått rensa en hel del såna efter att blivit varnad av LDDManager ;)

Bah, de borde inte ligga intill varandra! Fixa, Superkalle!

Jesperallen

Citat från: robban skrivet 30 oktober 2011 kl. 17:16
Idag pimpade ja lite orginalset.. 

Snyggt! Så borde det sett ut från början, tycker ofta LEGO har för många olika färger i castleset utan anledning, blir lite rörigt att se på.
Halmtaket är suveräna, kommer defenitivt låna så man tackar för idén!

Albert

Citat från: robban skrivet 30 oktober 2011 kl. 17:16
Idag pimpade ja lite orginalset..  Orginal bild

Riktigt snyggt! Det var inte förrän jag tittade på bilderna av orginalsettet som jag insåg hur mycket du faktiskt hade pimpat det!

Jag gillar framförallt effekten du fick med grillarna på taket. Blandningen av grilles och studs i kombination med ljussättningen ger en riktigt schysst effekt! Tobbe Arnesson tipsade om den här tekniken men jag gillar den lite mindre regelbundna och (kanske framförallt om jag ska vara ärlig) lite enklare/billigare metoden du använder. Sökandet efter det perfekta halmtaket fortsätter ;)

insurrection

Ägnade 2H åt att försöka hitta ett snyggt schema för till ett block pikinerare till mina lejon/crownies, blev inte supernöjd men ändå okej.

Har varit mycket figurpillande och lite väl lite MOCande på senaste, men med begränsat utrymme och utan möjlighet att fotografera det man gör innan man river det känns det lite svårmotiverat att bygga.

Carl T

Citat från: insurrection skrivet 26 oktober 2011 kl. 01:10
Riktigt coolt Carl, ifall vi ska ha någon AFOL-träff i Lund så får det bli hos dig!
Antar dock att du la tåg-spiral-idéen i malpåse?

Kanske ta en träff i december lagom långt före jul? Jag får starta en tråd om det.

Det passade bra att dra spår framför husen och jag har inte listat ut var jag på ett lämpligt sätt kan ställa spiralen om jag skulle bygga den. En sak jag funderar õver är möjligheten att bygga ett bord med avsatser i spiral, men det enda ställe jag ser att jag skulle kunna ställa det på är där jag f.n. har bokhyllan med plastlådor.

Men för att hålla mig mer till ämnet: I helgen byggde jag ett par halloweendekorationer. Den ena är som synes en rätt klassisk pumpa, som har sällskap på sin svarta piedestal av ett par spindlar. Den andra är ett tempel där en halvdöd människa är på väg att bli offrad. Troligen kommer han sedan att bli upphängd över lavagropen tills han förkolnats.

Det mörkblå på piedestalen sticker ut mindre i verkligheten men jag skulle nog ha valt några svarta bitar i stället. Jag har inte så mycket orange, så pumpan fick bli utan baksida. Efter LUGBULK har jag desto fler lampor, så jag satte tre par i pumpan och två par i lavagropen.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Teabox

Citat från: Carl T skrivet 01 november 2011 kl. 09:42
Kanske ta en träff i december lagom långt före jul? Jag får starta en tråd om det.

Då kommer jag :)

Gillar halloween-seten :)

shutter

I spänd väntan på de ny SW-seten byggde jag "stands" till mina befintliga rymdskepp. Ger en trevlig exponering tycker jag samt att minifigsen får en tydlig presentation ;)

swestar

Fått hem lite fina klossar från BL. Provbyggt en liten Eve från Wall E filmen. Inte riktigt nöjd  :-\  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Idag har jag byggt på ett eget litet modulhus...

Det har funnits planer ett bra tag nu, och vissa delar har legat hel- och halvbyggda. Nu har jag en dryg våning, och vet inte riktigt om, och i så fall hur, jag ska fortsätta.

Jag har även byggt färdigt ett litet (rymd-)piratskepp... Det är några bitar som letat ihopsatta ett långt tag också, och slutligen hittat sin slutliga form.

swestar

Citat från: stigge72 skrivet 04 november 2011 kl. 16:54
Idag har jag byggt på ett eget litet modulhus...

Det har funnits planer ett bra tag nu, och vissa delar har legat hel- och halvbyggda. Nu har jag en dryg våning, och vet inte riktigt om, och i så fall hur, jag ska fortsätta.

Jag har även byggt färdigt ett litet (rymd-)piratskepp... Det är några bitar som letat ihopsatta ett långt tag också, och slutligen hittat sin slutliga form.

Nice :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Silence101

#1002
Jag blev inspirerad av Shutters "Legos tidiga avgångar".

Ett lätt modifierat blev det till slut.

Precis som Shutter sa så kom ekerhjul och magnetkopplingar senare.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Gideon

Byggt upp lite Prince of Persia-lego med frun, som absolut tycker att allt ska byggas innan det sorteras ner. Så nu börjar bokhyllan ha en hel liten persisk värld och snart ett par lysande bergstoppar med lite trams framför (som nog lär rivas rätt snart igen ;) )

pacc

Grabben byggde ihop min gamla Galaxy Explorer.
Lastutrymmet var rejält tilltaget och fixade en hel del rymdsvävare och småbilar genom 'rummet' (ursäkta min danska)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.