Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] In Nomine Satanas

Startat av Clarmo, 22 januari 2018 kl. 20:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Clarmo

Klossade ihop denna lilla skapelse, försökt få in lite hyllningar till några musikgrupper/artister. (tex Watain, Ghost, norska black metal scenen mm)

Jag har ytterliggare en idé jag skulle vilja tillföra denna skapelse, får se om det blir så då den går lite åt "explicit content" hållet. 

Pentagram design av Dubbadgrim (Eurobricks)











Misertus est Dominus timentibus obscurior
urit ecclesia
virgines immolabant
tenebras autem Dominus accirique
In Nomine Satanas

Nextuz


Myko

Kul med ickestandard belysning vid fotograferingen, hade velat se lite fler bilder med rött ljus.

Clarmo


Clarmo

Citat från: Myko skrivet 29 januari 2018 kl. 10:49
Kul med ickestandard belysning vid fotograferingen, hade velat se lite fler bilder med rött ljus.

Det kan jag ordna under veckan.

mortil

Gillar att bitarna bakom pentagramet är ett upochnervänt kors :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Clarmo

Citat från: mortil skrivet 29 januari 2018 kl. 14:47
Gillar att bitarna bakom pentagramet är ett upochnervänt kors :P

Det har jag inte ens observerat själv innan... :)

ColA

Glädjer mig att se en röd och vacker matchtröja i bakgrunden, you never walk alone 😄

BeardedNerd

När får vi se den på Lego Ideas?  :D

Gideon

Citat från: BeardedNerd skrivet 04 februari 2018 kl. 00:15
När får vi se den på Lego Ideas?  :D

Undrar om detta skulle kunna vara något slags rekord i att pricka av punkter på listan på https://ideas.lego.com/guidelines ? Fast det ser ju i alla fall ut att inte innehålla icke-legobitar och misstänker att IPt nog inte heller är ägt av någon person eller företag ;)

Clarmo

Citat från: Gideon skrivet 04 februari 2018 kl. 00:44
Citat från: BeardedNerd skrivet 04 februari 2018 kl. 00:15
När får vi se den på Lego Ideas?  :D

Undrar om detta skulle kunna vara något slags rekord i att pricka av punkter på listan på https://ideas.lego.com/guidelines ? Fast det ser ju i alla fall ut att inte innehålla icke-legobitar och misstänker att IPt nog inte heller är ägt av någon person eller företag ;)

Haha, kanske ska använda den listan som utgångspunkt varje gång jag bygger  ;D visserligen är alla bitar Lego (den punkten kommer jag aldrig vika ifrån)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.