Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Erik

Citat från: Pekblom skrivet 24 maj 2011 kl. 22:48
Vad tyckte du om den? funderar på att bygga den,

Den var betydligt roligare än som jag byggde häromdan. Skeppets konstruktion och färgschema är riktigt snygga och minifigurerna håller grym klass.

Ska jag klaga på något är det Legos fäbless för flick-fire missiler och att dekalerna av någon anledning fäste dåligt.

Ett kul bygge - jag hade dessutom tur att snubbla över Barnens Hus erbjudande när de slumpade bort dem för 299 kr i våras  ;)


Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 04 juni 2011 kl. 23:25
Byggde och byggde...
Hahaha.

Själv byggde jag en swebrick-logga i ungefär 10x storlek (med på SweMezzas bild http://www.swebrick.se/index.php?topic=2094.msg30926#msg30926 ), annars har jag byggt valda delar av resten som syns på den bilden de senaste 4 dagarna.

Hassel


dalle

Började med uppbyggandet av ett nytt medeltida diorama i större skala.

de Gothia

Citat från: dalle skrivet 12 juni 2011 kl. 00:20
Började med uppbyggandet av ett nytt medeltida diorama i större skala.

"gilla"!!! :)

Skafte

Byggde Ewok Attack igår. Var hemma och åt lunch eftersom frun inte behagade kläcka ur sig en unge förrän på kvällen.  :)

Mellan värkarna registrerade jag sedan ewokerna på Bricklink, få se om jag hinner fota dem idag...

shutter

#682
Utöver "En natt på museet" vigen byggde jag precis denna MOC,

Jar Jar på sin första Pod Racer!
  :-*

Erik

#683
Idag byggde jag två st Blacksmith Attack . På plussidan finns hinken, hönan, snygga minifigs (särskilt smeden med sitt förkläde), jättefint färgtema och lite nya vapen. Nackdelen är att vapnena är gjorda i gummiartad mjukplast och att pilbågen är väldigt klumpig och oproportionelig.

Förra veckan blev det väldigt mycket Star Wars OT:

X-vingen
Två Snowspeeders från
Nya Falken
Ewok Attack
Ewokgrejor från
Luke's Landspeeder
Två kanoner från Echo Base
Yodas hydda från
Två Tie Fighters med alla svarta och blåa bitar utbytt mot grått.

Och en som låg oöppnad på botten i en flyttkartong  :)

shutter

Vad står egentligen Star Wars OT för?

Original Triologi, dvs film IV-VI kanske!

Erik

Citat från: shutter skrivet 14 juni 2011 kl. 22:30
Vad står egentligen Star Wars OT för?

Original Triologi, dvs film IV-VI kanske!

Helt rätt!

swestar

Har i veckan börjat bygga en sandcrawler likt legos egna version. Har också "testbyggt" en hel del.  Har även börjat riva min egna halvfärdiga version av en AT-AT. Benen på min lite större stridsmech  har blivit klar. Som sagt, det blir alltid några hopsatta eller isärtagna klossar varje dag ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Citat från: swestar skrivet 15 juni 2011 kl. 23:02
Har i veckan börjat bygga en sandcrawler likt legos egna version.

Ska bli intressant att följa! Du får gärna slänga upp lite bilder!
?

Illuwatar

Har vart ett par dagar med Star Wars-byggande. Tre set totalt. Först, som uppvärmning blev det en ARC-170 Starfighter (). En lite lustigt skepp som ändå ser coolt ut. Innehåller en del bra delar, men annars inget som sticker ut direkt. En liten miss i designen är att vingarna hänger när man lyfter upp skeppet. Infästningen till kroppen är lite vek, vilket ger denna effekt. Setet får en trea (på en skala av 5).

Näst ur var huvudnumret: Imperial Shuttle () - mitt första riktiga UCS-set (tidigare byggen har varit plock från BL). Ett mycket kul bygge med blandade utmaningar. Både technics och SNOT ingår som viktiga delar i designen. Och slutresultatet är imponerande. Den är stor och vit - en prydnad hos vem som helst som gillar SW. Och nu fick jag alla bitarna på en gång - inget jagande på BL för udda vindrutor och liknande. Om man nu ska klaga lite så är vingmekanismen lite trögjobbad och jag hade helst sett båda vingar synkade till samma vev (nu vevar man vingarna var för sig). Sedan landningsstället. Det ser bra ut, men det går inte att fälla in i skeppet. Så det tas helt enkelt bort om man vill sätta skeppet på stället med utfällda vingar. Lite bängligt att göra på egen hand då skeppet är stort och ganska vingligt på grund av vingarna. Jag ger setet 4.5 av 5 möjliga. Bonus: ljussvärdens hjalt är riktigt kromade, inte silver.

Om avslut blev det en Slave 1 (). Mitt andra... (det första byggdes och sedan revs för delarna - denna skall bevaras hel i min SW-samling). Byggde detta rakt av, men bytte ut gula och blå bitar till grå. Dessa syns genom vindrutan, så det ser bättre ut. Detta set är trevligt att bygga, hyfsat avancerat (för ett icke-UCS set) och en hel del användbara bitar. Och så får man med Bobba Fett, Han Solo och Carbonite-"lådan". Ett set som får 4 av 5.

Nu är det dags för en vecka i fjällen - skall upp dit och flugfiska. När jag återkommer kommer bilder upp på mina UCS-byggen...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Pekblom

#689
Jag bygger 7665 Republic Cruiser och 6211 Imperial Star Destroyer från lösa bitar. Jag skall ha alla bitar och gubbar flera gånger om men det tar tid efter som inte allt är sorterat. Just nu sitter jag fast på en liten löjlig röd rund bit (2654) som jag vet att jag har en hel påse av, men var? Att flytta kan vara lite krävande för humöret i bland.

Ps.
Just det ja. Jag bygde en 4643 Power Boat Transporter till/med sonen också men det gick så snabt att jag höll på att glöma bort den.
Ds

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.