Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Jag ägnade några minuter åt att skapa den här figuren med bitar som låg och skräpade där jag bygger.
Låt mej presentera Tablescrap Ted.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

Du har verkligen förmågan att kombinera bitarna! Var det en lång stunds labbande, eller ser du idén för din 'inre syn' först, och bara letar upp bitarna?

Teabox

Citat från: Larry Lars skrivet 16 maj 2011 kl. 23:02
Låt mej presentera Tablescrap Ted.

Snyggt :) Vad är det för bit som används till näsan?

Skrytsson


Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 17 maj 2011 kl. 13:33
Citat från: teabox skrivet 17 maj 2011 kl. 09:17
Citat från: Larry Lars skrivet 16 maj 2011 kl. 23:02
Låt mej presentera Tablescrap Ted.

Snyggt :) Vad är det för bit som används till näsan?

Jag skulle gissa på denna



Det var min första tanke också, men jag kan inte lista ut hur den skulle kunna fästas där...
Ett tag tänkt jag 58176, men det verkar inte gå bättre, och dessutom verkar den bara finnas i trans-färger.

Skrytsson

Citat från: stigge72 skrivet 17 maj 2011 kl. 16:02
Det var min första tanke också, men jag kan inte lista ut hur den skulle kunna fästas där...

Borde nog gå med en sån här:


Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 17 maj 2011 kl. 16:13
Citat från: stigge72 skrivet 17 maj 2011 kl. 16:02
Det var min första tanke också, men jag kan inte lista ut hur den skulle kunna fästas där...

Borde nog gå med en sån här:


Kom på att man kan använda en 32062. Då funkar 32474 bra.

Larry Lars

#668
Tack för kommentarer och visat intresse för detta lilla snabbygge.

Citat från: AndersI skrivet 17 maj 2011 kl. 08:57
.. Var det en lång stunds labbande, eller ser du idén för din 'inre syn' först, och bara letar upp bitarna?

Satt nog mest och provade festliga sätt att använda skelettbenen när dessa ögon plötsligt stirrade på mej. :)
En robot skulle bli för mycket "Wall-E" och efter en stunds pill så var det denna leranimations- typ wallace & Gromit-liknande figur. Efter att ha sett rolig ut i olika minifig-hattar kom jag på att han skulle få en helt egen identitet med en "brick-built" rock-a-billy-frisyr. Hela detta förlopp tog kanske en kvart.
15 bitar och 15 minuter om man vill se symetrin i tillvarons kaos. ;)

Skrytssons gissningar om näsan är helt korrekta. Ledsen att jag var lite långsam att svara där.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Pekblom

#669
Började bygga i dag. Mycket trevlig sats :-) inga sticker utan tryckta special bitar som det skall vara i den här prisklassen. Ritningarna såg ut som skräp. Något i limningen har fått ritningarna att skrynkla sig i ryggarna och för övrigt var det riktigt skrynkliga :-( men jag får väll hör om LEGO AS har några snyggare att byta med, de brukar ju vara rätt trevliga att ha att göra med. Riktigt kul att bygga igen :-D

Erik

Jag byggde klart igår och blev faktiskt lite besviken. Slutresultatet är visserligen ståtligt men den är något enformig att bygga och det är för mycket technics för mig. Det blir till att bygga om den och exkludera motorn till förmån för inredning.

Just technics är en av två saker som ger mig akut narkolepsi, den andra är när frugan tvingar in mig i affären Olssons tyger och stuvar ::)


Pekblom

Byggde ihop en 8292 Cherry Picker (skylift).
Lådan hade gått upp under flytten och jag ville kolla om alla bitar fanns kvar. Roligare än att kolla via listan och alltid intressant att studera tekniska lösningar och sno idéer.

Illuwatar

Fick ihop en idag. Hittade detta set på BL, av en handlare i USA, i oöppnad box, mint condition. Och inte ens särskilt dyrt... Den behöver dock ett ställ av något slag - ser lite fånig ut liggandes på bordet. Får lura ihop något...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se


Pekblom


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.