Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

AntonYmer

Städade lite på TV-bänken idag och insåg att de här två modellerna passar varandra både i färg och form.


Peacegrove

Pillat med mitt tornerspel MOC. Skissar på den i Legos byggarprogram.

Skafte

Jag byggde Midi-Scale Imperial Star Destroyer. Kul och annorlunda bygge, nästan snygg också.

Tufs

Är grymt sugen på att fortsätta med min MOC. Men vet inte om det kanske är litre sent nu.

Etzel

#589
Quest Against Time byggdes ihop idag på eftermiddagen. Ska nog riva och sortera upp den efter fotbollen  :P

Edit: Sorterat och klart ;D Det var nog ett av de set jag har haft ihopbyggt kortast tid

shiftaltcmd

Citat från: AntonYmer skrivet 28 mars 2011 kl. 01:00
Städade lite på TV-bänken idag och insåg att de här två modellerna passar varandra både i färg och form.



Den tyckte Lilleman var cool!

Illuwatar

Ett pågående projekt som jag har byggt på lite till och från. Följer temat som i tidigare småbyggen, denna gång överfört på en byggnad. Bygget är inte klart, därav de lite ofärdiga sektionerna. Och plattan kommer fyllas på vartefter idéerna dyker upp. Just nu är det mer bit-brist än fantasibrist som bromsar det hela. Men saker är på väg från olika håll...

Stationen har lite inredning - lite svår dock att fota utan att öppna upp det hela. Och ockupanterna var snabba på att få ut tomten i trädgården... ;D
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skafte

Jag plåtade och la upp den här till Boba Fett-utlottningen på Eurobricks:

Bobsleigh Fett


Det skall alltså in en "saknad" vit Boba som bromsare i boben.

Jesperallen

Byggde LEGO med eleverna på skolan där jag arbetar.
Vi skulle ha samarbets och kommunikationsövningar så jag testade att köra den deltävling på eventet däe man skulle studera en LEGO-kreation i ett annat rum och sedan återskapa den med andra.
Använde Duplo-klossar och eleverna älskade uppgiften och många grupper löste den med glans.

Annars så sitter jag just nu med mellangrabben och bygger 7037 Tower Raid. De två äldsta killarna har varit sjuka och är hemma från dagis så de behöver lite stimulans framemot kvällen.

Tobbe Arnesson

Optimerar hur jag ska placera mina torn i Android-spelet Robo Defense;)

(borde inte den här tråden ligga under "Egna byggen/MOCs"?)
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 31 mars 2011 kl. 15:11
(borde inte den här tråden ligga under "Egna byggen/MOCs"?)

Den tanken känner jag igen att jag tänkt någon gång också...

Etzel

Citat från: stigge72 skrivet 31 mars 2011 kl. 19:17
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 31 mars 2011 kl. 15:11
(borde inte den här tråden ligga under "Egna byggen/MOCs"?)

Den tanken känner jag igen att jag tänkt någon gång också...
Fast man bygger ju inte bara egna byggen och MOCs, det blir ju en hel del set också ;)
Däremot kanske fler ska tänka på att skapa en egen tråd för sina MOCs i den delen istället för att bara lägga en post här, iaf om det är ett bygge av modell större.

Skafte

Jag har inte byggt något eget, men såväl Sonic Boom som The Burrow blev ihopsatta igår och idag.

Många bra bitar i flygplanet och vilket galet hår Bellatrix har! Själva huset Burrow var väl inte så överdrivet bra designmässigt, men jag förstår de som gillar det som "dockskåp". Kul med dk red takbitar.

Hogwarts härnäst, kanske...  8)

Wineyard

Byggde ikväll ihop , och 7326. De ser riktigt fina ut tillsammans :)

mordatre

Byggde ihop Kvarteret 7641 idag. Bussen sparas nog till barnen och resten byggs om till en liten cityMoc.  Pillade även lite på Maersk Train-figurerna. Tack Copmike!
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.