Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Vanguard Planetary Defender

Startat av o0ger, 19 december 2018 kl. 10:55

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Vanguard är Samfundets vanligaste stridsskepp. Det är en lätt farkost som är konstruerad för att utgå både från hangarer i rymden och markbaser. Den klarar sig i en vecka utan uppladdning, men i strid laddas den ur snabare. När kraftcellen är slut kan den bytas ut på basen eller med hjälp av stödfarkoster.


Vanguard Planetary Defender by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Dubbla rail guns med tungstens-projektiler delar ut stor skada över stora avstånd och den kraftfulla skölden skyddar piloterna från inkommande eld. Sköld-generatorernas vinklade postion ger cockpiten maximalt skydd mot frontalattacker. 


Vanguard Planetary Defender by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Vanguard Planetary Defender by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Vanguard Planetary Defender by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Detta är mitt bidrag till kategorin Starfighters i Space Jam 2018!

Denna kategorin krävde även att man skulle ha ett antal lekfunktioner på sitt bygge. Jag har valt dessa:


  • Öppningsbar cockpit
  • Kraftcellen går att byta ut via en lucka som går att öppna
  • Infällningsbara landningsställ
  • Kanonerna i fronten går att avfyra genom att dra i en spak i aktern
   
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Peter S

Snygg och naturtrogna ljudeffekter (skall tillägga att det var mitt standardljud i skolan, oavsett vapen. Mina klasskompisar tyckte det lät fånigt men fick svälja förtreten när SW hade premiär. Skrattar bäst som skrattar sist!).

Illuwatar

Riktigt snyggt som vanligt... :)
Ser mer ut som ett race-skepp än något avsett för strid med de eleganta linjerna och färgsättningen.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 19 december 2018 kl. 11:26
Snygg och naturtrogna ljudeffekter (skall tillägga att det var mitt standardljud i skolan, oavsett vapen. Mina klasskompisar tyckte det lät fånigt men fick svälja förtreten när SW hade premiär. Skrattar bäst som skrattar sist!).

Tack! :D Menar du pew pew? Alla vet att det är exakt det ljudet rymdkanoner gör!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 19 december 2018 kl. 13:24
Citat från: Peter S skrivet 19 december 2018 kl. 11:26
Snygg och naturtrogna ljudeffekter (skall tillägga att det var mitt standardljud i skolan, oavsett vapen. Mina klasskompisar tyckte det lät fånigt men fick svälja förtreten när SW hade premiär. Skrattar bäst som skrattar sist!).

Tack! :D Menar du pew pew? Alla vet att det är exakt det ljudet rymdkanoner gör!
Precis, numera vet alla det... Men före 1977?

o0ger

Citat från: Illuwatar skrivet 19 december 2018 kl. 11:30
Riktigt snyggt som vanligt... :)
Ser mer ut som ett race-skepp än något avsett för strid med de eleganta linjerna och färgsättningen.
Tack! Ja, du vet hur Samfundet är. De vill få piloterna att länna sig snabba och säkra, allt under samfundets färger.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mortil

Ooooooo. de där va snyggt skepp . 

Jag tycker det ger lite Wipeout känsla  (fantastiskt spel)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

o0ger

Citat från: mortil skrivet 19 december 2018 kl. 23:00
Ooooooo. de där va snyggt skepp . 

Jag tycker det ger lite Wipeout känsla  (fantastiskt spel)
Tack! Jag hade Wipeout och A-Wing i tankarna när jag byggde detta.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dalle

O0ger klass = TBB beröm! Snyggt och skickligt klossar.

o0ger

Citat från: dalle skrivet 26 december 2018 kl. 16:00
O0ger klass = TBB beröm! Snyggt och skickligt klossar.
Roligt! Tack Dalle!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Wineyard

Så fin! Gillar speciellt cockpiten och färgblockeringen(?)! Jag blir nästan lite sugen att testa bygga rymd!

o0ger

Citat från: Wineyard skrivet 26 december 2018 kl. 21:05
Så fin! Gillar speciellt cockpiten och färgblockeringen(?)! Jag blir nästan lite sugen att testa bygga rymd!

Ja! Gör det! Det är fortfarande en månad kvar på Space Jam! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.