Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Harry Coma

Citat från: stigge72 skrivet 10 april 2012 kl. 22:23
Citat från: Harry Coma skrivet 10 april 2012 kl. 21:40
Tog en paus i sorterandet och lekte runt lite i LDD..
Vill bygga ihop lite CS influerade byggen till sonen som ändå har lite av det moderna tänket/lekandet över sig.
Har hunnit bli bl.a en Spacebuggyvariant (wip).
Önskar bara att alla delar fanns i LDD..
Snygg.
Har du provat att bygga den, eller delar, på riktigt?

Tack :)

Nej, inte än, men det kommer..
Har köpt en hel del Lego det senaste och införskaffat ett hyllsystem.
Så jag sorterar bara just nu. Jobbigare än jag trodde.. ;)

Har dock massa Mocar i LDD och skallen som jag tänker sätta mig med när jag är färdig.. :)

Skafte

Här har man lite ångest... Bygger och bygger på mitt bidrag till Eurobrickstävlingen, googlar lite för att hitta bättre bilder på förlagan och hittar någon annans LEGO-bygge. Av precis det jag vill bygga, med många detaljer lösta på samma sätt som jag gjort. Att man inte lär sig att man skall leta först. Suck. Nåja, det är inte identiskt och jag tittar inte mer på bilderna så att jag kopierar, med flit i alla fall. Och det är i alla fall inte ett bidrag i samma tävling.

Visar bilder och länkar när allt är klart. Suck.

Stigge72

Har de senaste dagarna försökt få ihop en liten tågvagn... Men det är lite lurigt när man inte har någon räls eller andra vagnar att titta på så att måtten blir rätt...

marpe

Citat från: Skafte skrivet 13 april 2012 kl. 20:52
Här har man lite ångest... Bygger och bygger på mitt bidrag till Eurobrickstävlingen, googlar lite för att hitta bättre bilder på förlagan och hittar någon annans LEGO-bygge. Av precis det jag vill bygga, med många detaljer lösta på samma sätt som jag gjort.
Lider med dig. Det kan bli en förbannelse när allt redan känns gjort. Tror på en fortsatt genrebreddning framöver.

Woodpicker

Blev ett färdigställande av äldsta dotterns bandvagn. Började som en kul grej men vart en helt klart rolig maskin att leka med!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

AndersI


Woodpicker

Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Skafte

Fick lite bråttom med mitt bidrag till Eurobrickstävlingen, så jag fick till några timmars bygge efter nattningen ikväll. Måste bli klar i morgon, lämnar ön på fredag morgon...

swestar

Byggde en "tusenfoting" med en massa 53989 , inte nöjd med resultatet :( Får ta isär den och försöka igen. Lego i ett nötskal :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Har försökt bygga ett fackverkstorn att använda i någon framtida moc och detta är vad jag är mest nöjd med. Två till tre etapper i höjd känns lagom. Helst vill jag bygga den i dark tan men några delar finns inte i den färgen så det får bli antingen reddish brown eller tan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jesperallen

Citat från: Magnus den store skrivet 19 april 2012 kl. 22:40
Har försökt bygga ett fackverkstorn

Det var inspirerande! Ska vi allt experimentera vidare med.

AndersI

Citat från: Magnus den store skrivet 19 april 2012 kl. 22:40
Har försökt bygga ett fackverkstorn

God idé, även om hörnstolparna känns lite tjocka -  men jag kan inte komma på hur de skulle göras tunnare med vanligt Lego.

Men du har lutningen fel på snedstagen på höger och vänster sida - som det ser ut nu så kan hela tornet lätt 'skruvas ihop' med moturs vridning av ovansidan (och fasthållning av botten).

Magnus den store

Citat från: AndersI skrivet 20 april 2012 kl. 08:30
Citat från: Magnus den store skrivet 19 april 2012 kl. 22:40
Har försökt bygga ett fackverkstorn

God idé, även om hörnstolparna känns lite tjocka -  men jag kan inte komma på hur de skulle göras tunnare med vanligt Lego.

Men du har lutningen fel på snedstagen på höger och vänster sida - som det ser ut nu så kan hela tornet lätt 'skruvas ihop' med moturs vridning av ovansidan (och fasthållning av botten).
Jo, tyvärr är de lite väl tjocka men med den här tekniken behöver hörnstolparna vara två bricks tjockare än övriga. Det ser bättre ut om man går upp några dimensioner men då blir skalan istället för stor för minifigurer.

Vet inte om vridningen blir något problem för sektionen ovanför kommer bli spegelvänd.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Woodpicker

:D :D Fick hem min HIKO order idag, byggde genast upp för att sedan riva den och bygga 6 kanalsstyrning! RUGGIT kul leksak blev det, kan knappt sluta gräva i LEGO-lådorna ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Rikard


Byggde nya blommor till krukan idag. De gamla dog p g a mina bristande erfarenheter i blombevattning. Mina nya behöver inte vattnas alls och passar mig därmed perfekt!  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.