Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

42Hz

8214, inte idag men i veckan byggde jag klart den! Var lite förvånad att en av de stora plattorna i botten var skev, den andra var helt plan. Funderar att reklamera hos LEGO...



Roterade färger. :)

//Harri

dalle

Byggt ett kontorshus på uppdrag av en fotograf för en tidning. Har varit hos fotografen ikväll, som plåtat det hela.

Illuwatar

Fick till sist ihop ett drivaggregat (styrning + drivning för ett hjulpar) för det kommande 4WD-fordonet. Har utgått från en design jag hittade på nätet med portalaxlar och pendelupphängning. Var dock tvungen att göra om det mesta då jag hade fel kardanknutar (den äldre, längre sorten), vilket gjorde designen lite större än den jag utgick ifrån. Så jag kommer behöva skapligt stora hjul...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

jvettefors


mechamike

Jag hade 80 tals orgie i helgen och byggde en hel del set, bla

Ska försöka fota alla modeller och slänga upp i en tråd.
?

Stigge72

Idag har jag börjat bygga på en rymdtomt, som är tänkt att visas upp på Tekniska i Juni. 32x48 knoppar. Mycket grått (har mest gjort mark och funderat lite på vad jag ska göra av den...). Och retro-rymdgubbar. :)
Blir någon typ av marknära fortskaffningsmedel också, men jag har inte alla detaljer klara än.

Illuwatar

Hållit på med ett rymd-fantasifordon, inte klart ännu. Lite som en övning i att göra något helt eget utifrån ett begränsat lager av bitar. Blir det bra nog kommer bild upp här...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Akki

Citat från: LilaToster skrivet 22 januari 2011 kl. 22:14
Jag byggde upp Diagon Alley för några dagar sedan (det tog några timmar och byggandet dealses upp på två dagar). Jag måste säga att det verkligen är ett fint set. Dock finns några nackdelar med setet som t ex klistermärkerna och att byggnaden kanske är lite små. Men fördelarna slår ändå nackdalrana med råge. Många fina figurer, fina och detaljerade byggnader mm.

Inget går upp mot att bygga med helt nya legobitar... ;D

Kan inte annat än hålla med! Har precis byggt klart min som jag fick av sweMezza när jag fyllde år.

de Gothia

börjar se slutet på mitt andra borgbygge här. black falcons borgen saknar nu bara en del av taket samt ett av tornen...

Illuwatar

"Fantasifordonet" klart samt dokumenterat i LDD - lade upp lite bilder i MOC-avdelningen (min första MOC).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Merkurius

Har byggt en del Classic Space för eventuell monter på SWEBRICK-träffen till våren, och så fick jag för mig att sätta i ljus i min 7735 och provköra. bifogar länk till film. Fick stänga av fort för två katter blev för intresserade av det hela..

http://www.tydje.se/VIDEO0004.3gp
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Aqualize

Jag bygger mig en technic/mindstorms maskin som ska kunna hälla upp läsk ur en 1,5L PET-flaska. Varför? Jo ska vara fest här snart och jag vill kunna visa något lustigare än "bilar" i lego.
Jag har blivit klart med det mekaniska för att rotera flaskan men inte sensorn för att känna av att ett glas skjuts fram. Ingen programmering gjort ännu. Tänkte kombinera den med lite styrning också så den har hjul under som man med PF motorer+remotes kan köra runt den. Man måste givetvis INTE köra den när den häller upp i glaset ;)
Det har gått åt rätt många bitar tycker jag för den måste klara av en full flaska så jag har fått bygga extra kraftig.
Bilder kommer när den blir klar (ny tråd).

Måns.S

Citat från: Aqualize skrivet 20 februari 2011 kl. 19:32
Bilder kommer när den blir klar (ny tråd).
Detta ser jag verkligen fram emot! :)
Om du har möjlighet så skulle du kanske lägga upp något klipp på YouTube?

Tobbe Arnesson

Låter intressant Aqualize! Hur vet den när glaset är fullt och hur kompenserar den för flaskans varierande volym är frågor som ploppar upp.

Lutar den glaset så du inte skvälper bort för mycket kolsyra och blandar den i från någon annan flaska också?  ;)
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Inte idag, inte igår, men i förrgår så byggde jag 7573 Battle of Alamut. Ett riktigt fint set. Tycker nog att det är ett av de snyggaste officiella set jag har byggt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.