Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Vet inte om det är prisvärt eller inte, men CoopForum i Eskilstuna har i alla fall Ninja Starter set för 29:-

Dessutom rea 25-75% på ett antal set, lite Kingdoms och StarWars. Jag noterade inte några setnummer eller priser (fullt upp med den vanliga inköpslistan - nu har de stuvat om på hyllorna igen! och jag hittar ingenting).

Umbriel

Citat från: Teabox skrivet 15 februari 2012 kl. 12:10
Citat från: Jesperallen skrivet 15 februari 2012 kl. 11:55
En kompis var på ullared idag, smedens kamp 40kr och village raid för ynka 300, lite sugen själv men har redan flera.

Några andra Kingdoms set? Ska dit på fredag :P

Fanns det något mer kul där nu? Nästan värt att åka dit bara för att köpa lego med de priserna :)

Teabox

Citat från: Umbriel skrivet 19 februari 2012 kl. 09:40
Citat från: Teabox skrivet 15 februari 2012 kl. 12:10
Citat från: Jesperallen skrivet 15 februari 2012 kl. 11:55
En kompis var på ullared idag, smedens kamp 40kr och village raid för ynka 300, lite sugen själv men har redan flera.

Några andra Kingdoms set? Ska dit på fredag :P

Fanns det något mer kul där nu? Nästan värt att åka dit bara för att köpa lego med de priserna :)

Jag hade alldeles för lite tid för att gå igenom alla priserna på allt, men upplevde det som priserna låg runt de som finns på Hiko.se.

Och för att svara på min egna fråga så fanns det inga andra Kingdoms set :(

tonni219

Var förbi Sagoland i Linköping, dom hade Millenium Falcon för 999 kr, annars var det endel större Ninjagoset för halva ursprungspriset.

Lekia (IKANO-huset) hade även halva priset på diverse Cars, Harry Potter och Duplo.

Silence101

Jag var förbi Ullared idag. Kingdom seten finns kvar, ca 10 st samma pris.
Unimogen          1399:-
Garagebärgaren   499:-
SW Count Dooku   499:-

Minifigs Serie 6 19:-
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Linus Damberg

Närjag var där i sommras så minifigsen slut :-[
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Huvudfoting

Någon som har släkt i tyskland?

120 kg till salu, där mycket verkar vara underbart härligt CS i alla möjliga konstellationer. Priset när jag la upp länken 1 EUR - 4 dagar kvar

http://www.ebay.de/itm/RISEN-Sammlung-LEGO-ca-120-kg-viele-Themen-/270920885584?pt=DE_Allesf%C3%BCrdKind_Spielzeug_Lego&hash=item3f1424a550


/W

Valrukh

Jag kan tipsa om att LitenBlirStor (leksaksbutiken i Åhlens-huset i Örebro) har rea på (vad jag tror, iallafall) allt sitt Atlantis-Lego. Jag var precis där och kunde inte motstå (349:-), (199:-) och (179:-).
Alla är vi barn i början, och sen växer vi upp och fortsätter bygga med Lego.

Sirre

Fick just ett SMS från Barnens Hus:

Handla för 500kr 23-26 feb så får man 100kr att handla för 5-31 mars.

Köpa lego för totalt 600, betala 500 --> 17% rabatt. Inte så jättespännande kanske, men det är väl nånting iallafall. ;)

Huvudfoting

För vi som bor i Stockholm och är medlemmar i BR. 33% på allt LEGO då dom inviger sin nyrenoverade butik....

Ska nog köpa lite City tror jag ;)

/W

lindyhep

Citat från: Walter skrivet 23 februari 2012 kl. 19:12
För vi som bor i Stockholm och är medlemmar i BR. 33% på allt LEGO då dom inviger sin nyrenoverade butik....

Ska nog köpa lite City tror jag ;)

/W

Gällde dock endast den butiken. Ringen var det om jag inte minns fel.

Huvudfoting

Citat från: lindyhep skrivet 23 februari 2012 kl. 21:59
Citat från: Walter skrivet 23 februari 2012 kl. 19:12
För vi som bor i Stockholm och är medlemmar i BR. 33% på allt LEGO då dom inviger sin nyrenoverade butik....

Ska nog köpa lite City tror jag ;)

/W

Gällde dock endast den butiken. Ringen var det om jag inte minns fel.

Stämmer helt. Tack för att du förtydligade. Insåg att jag var litre ospecifik ;)

SuperMario

Intressant. Vilken/-a dag/-ar gäller detta erbjudande?

Skrytsson

Citat från: SuperMario skrivet 23 februari 2012 kl. 23:04
Intressant. Vilken/-a dag/-ar gäller detta erbjudande?

Endast nu på lördag (25 feb) om jag förstått det rätt. Men med tanke på BRs orginalpriser är det inget supererbjudande  :-\
Hoppas de har Minifigures Serie 6 iaf.

Gray

Tips för er i Sundsvall med omnejd:

Barnens Hus i Birsta kommer att ha halva priset på Atlantis, Toy Story, Prince of Persia och World Racers (plus ett från Cars, Big Bentley-setten) med officiell början i morgon. Dock gick det utmärkt för mig att få 50% redan idag när jag var till kassan och frågade om det var rea på gång och om jag skulle vara tvungen att komma tillbaka i morgon. Blev en del Atlantis-set för egen del (8061, 8075, 8077). Rätt schysst att kunna stå där i lugn och ro utan en kotte i närheten. Synd att dom inte hade några av de största Atlantis-setten bara, och att dom fortfarande kör på med Kingdoms och Pharaoh's Quest till fullt pris.

Det var en hel del olika set från ovannämnda teman så om det är intressant så är det bara att hoppa in i bilen och rusa dit innan dom stänger idag (kl. 19).. Det stod dock ingen skylt om rea när jag var där så det kanske är bäst att spela lite dum och fråga snällt i kassan först.

Ytterligare tips är att Coop Forum (även det i Sundsvall/Birsta) i det tystaste sänkt till halva priset på en del äldre och utgående set. Fanns ingen skylt eller någon särskild hylla, men kollade man på prislappen och vet var ordinarie pris är så kan man se vad som var på rea. Det fanns några Kingdoms-set (t.ex. Blacksmith Attack 65:-, Outpost Attack 125:-), några enstaka Atlantis-set (som troligen är billigare hos Barnens Hus) och så vidare. Av intresse kan vara 7749 Echo Base för 175:-, 4181 Isla de la Muerta för 99:- och 7288 Mobile Police Unit för 199:-. Fanns säkert fler på rea också, men lite svårt att veta om man inte hade koll på tidigare priser.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.