Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Albert

I Uppsala var jag på "Lekmer" nere i stan för några dagar sen. Det hade bl.a. Prince of Persia setten nedsatta (till slut) och även en del Power miners. Jag passade på att köpa en andra kopia av 7573 Battle of Alamut och fick både en nyckelring och Jack Sparrow's boat (30131) som bonus :) Särskilt värt att notera var kanske att de endast tog 199:- för årets julkalendrar, både Star Wars och City.

Larry Lars

Lågprisbutiken Netto i Karlstad (Råtorpsbutiken) säljer "Star Wars Advent Calender" för 249:-. Även City är nedsatt något.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

tonni219

Sagoland i Linköping har årtusendefalken för 1199 kr i sin Julkatalog, rätt hyfsat pris.

hersa

Vet inte hur "hett" Ninjago är generellt, men BR Leksaker säljer för halva priset på nätet, vilket var perfekt för mina ungar, då vi nu har alla fyra drakarna hemma. (dessutom lyckades vi vinna på Legos Ninjago-tävling, som avyttrades på Tradera och mer än väl täckte kostnaden :P)

http://www.br-leksaker.se/M%C3%A4rken/LEGO/LEGO%20NINJAGO%202521%20Blixtdrakens%20strid.aspx?id=886713&vid=154783

Skafte

Citat från: Albert skrivet 31 oktober 2011 kl. 14:51
I Uppsala var jag på "Lekmer" nere i stan för några dagar sen.

Menar du Leklust? Lekmer är väl bara internetbutik? Sitter i Uppsala den här veckan, hoppas hitta lite nedsatt PoP, t ex...

dalle

Citat från: Skafte skrivet 31 oktober 2011 kl. 21:46
Citat från: Albert skrivet 31 oktober 2011 kl. 14:51
I Uppsala var jag på "Lekmer" nere i stan för några dagar sen.

Menar du Leklust? Lekmer är väl bara internetbutik? Sitter i Uppsala den här veckan, hoppas hitta lite nedsatt PoP, t ex...
Är du i Uppsala säger du. Hör av dig om du får tråkigt.

Etzel

Citat från: dalle skrivet 31 oktober 2011 kl. 21:58
Citat från: Skafte skrivet 31 oktober 2011 kl. 21:46
Citat från: Albert skrivet 31 oktober 2011 kl. 14:51
I Uppsala var jag på "Lekmer" nere i stan för några dagar sen.

Menar du Leklust? Lekmer är väl bara internetbutik? Sitter i Uppsala den här veckan, hoppas hitta lite nedsatt PoP, t ex...
Är du i Uppsala säger du. Hör av dig om du får tråkigt.
Jag säger det samma! Håller visserligen på att flytta just nu så har lite dåligt med tid.  :-\

Sirre

Citat från: Etzel skrivet 31 oktober 2011 kl. 23:07
Citat från: dalle skrivet 31 oktober 2011 kl. 21:58
Citat från: Skafte skrivet 31 oktober 2011 kl. 21:46
Citat från: Albert skrivet 31 oktober 2011 kl. 14:51
I Uppsala var jag på "Lekmer" nere i stan för några dagar sen.

Menar du Leklust? Lekmer är väl bara internetbutik? Sitter i Uppsala den här veckan, hoppas hitta lite nedsatt PoP, t ex...
Är du i Uppsala säger du. Hör av dig om du får tråkigt.
Jag säger det samma! Håller visserligen på att flytta just nu så har lite dåligt med tid.  :-\


Skulle säga samma sak, om jag inte hade gått och blivit sjuk... >:(

Får bli en annan gång. :)

krakfot

råkade gå förbi Lekplaneten i Solna som hade 25% på allt atlantis-lego, tyckte väl kanske inte att det blev jättebilligt ändå, men det hamnade väl ungefär vad de billigare webb-butikerna har i pris.

sandpeople

#939
Barnens hus i Sundsvall hade en kupong i sundsvalls tidning idag med 50:- rabatt på valfri vara imorgon 4/11. Låter lite luddigt, men jag ska testa att köpa en Alien conquest- Alien striker med den och se hur det går. Får man betala 9:- för den så vore det så grymt!

Edit: jodå, det fungerade alldeles utmärkt. LEGO-set för 59:- kostade plötsligt 9:-
Galet bra, men självklart bara på de billigaste seten eftersom barnens hus är vansinnigt dyra på de större.

Stigge72

Citat från: sandpeople skrivet 03 november 2011 kl. 09:15
Barnens hus i Sundsvall hade en kupong i sundsvalls tidning idag med 50:- rabatt på valfri vara imorgon 4/11. Låter lite luddigt, men jag ska testa att köpa en Alien conquest- Alien striker med den och se hur det går. Får man betala 9:- för den så vore det så grymt!

Edit: jodå, det fungerade alldeles utmärkt. LEGO-set för 59:- kostade plötsligt 9:-
Galet bra, men självklart bara på de billigaste seten eftersom barnens hus är vansinnigt dyra på de större.
Jag har för mig att jag köpt "en valfri leksak" vid tillfälle, som egentligen var 3 små lego-set, eller liknande.. inte just där dock. (sen kan man diskutera om det är varken "en" eller "leksak" :P)

rocketboy

Var inne på TrU på Backaplan idag och såg att dom hade för 199
//Rocketboy//

Kwagge

Citat från: rocketboy skrivet 06 november 2011 kl. 17:18
Var inne på TrU på Backaplan idag och såg att dom hade för 199

Deras Julpris fram till jul eller så länge de har sådana kvar...

Fanns även några andra set i deras julkatalog som jag läste på deras hemsida..

BR har för medlemmar Apple tree house för 299kr..  annars inget roligt.. (enligt mig).. såg även det på deras hemsida..

Huvudfoting

Gammal annons (men den kanske finns kvar)

http://kopochsalj.eniro.se/annons/lego-star-wars-10179-millenium-falcon:A39681197?sort=-fulldate&type_label=S%C3%A4ljes&district_code=1&search_word=lego

Kan ju vara fejk. Hittade en liknande på Eniro som var en direkt kopia av en nyligen såld på tradera (exakt samma bilder). Jag kontaktade honom och först var han mkt tillmötesgående. När jag sen undrade varför jag sett samma på Tradera sa han att hans frabror köpt den åt honom där. Då bad jag honom fota den med dagens tidning (typ som kidnappare gör med sina offer) och helt plötsligt vart det tyst ;P

Synd, för han sålde den till ett bra pris ^^

/W

dalle

BR har 15% rabatt om man beställer på nätet tom 13/11. Det gäller även nedsatta set. De har förvisso inte mycket nedsatt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.