Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: Fredrik skrivet 07 januari 2011 kl. 10:26
Nk lek sthlm har ett enormt berg med lego till 40% spring dit !

Oj! Vad har de? Vad rear de ut? Allt som håller på att utgå?!

Skrytsson

Citat från: rocketboy skrivet 07 januari 2011 kl. 10:56
Var på TrU på Backaplan i Gbg idag. Det var lika utplockat i Legosektionen som häromda'n och inga skyltar uppe om nån rea. Ingen 8129 för mig i alla fall   >:(

Synd. Någon som har varit på kungens kruvas Toys r us? PekBlom?

Sun

Bilder från NK-rean

insurrection

#483
Ringde TRU Malmö och frågade om de hade sänkt nått PoP, det hade dom inte.

Endel Toy Story och basic bricks om jag förstod henner rätt, verkar vara så som de uppdaterat hemsidan med, bla kostar #7594 Woody's roundup nu 459 kr där, och är alltså sänkt med 200kr.
Känns ju inte så speciellt.

Citat från: Fredrik skrivet 07 januari 2011 kl. 10:26
Nk lek sthlm har ett enormt berg med lego till 40% spring dit !
Inte för att jag har någon möjlighet att ta mig dit, men vad ligger ursprungspriserna på på NK då?

Goldmember

Har varit på dessa 3 olika butikerna idag:

Toys R us (barkaby, Där fanns ingenting egentligen utom toy story seten. 499:- för tåget och 249:- för sopbilen.

BR (Gallerian, sthlm och Täby C), Ingenting, lite sänkning på PoP, men fanns knappt något.

NK lek, 40 % på lite spacepolice och 2 olika star wars (echo base och nån droidfarkost). Sen hade de minsta PoP seten och några stycken 7572 för ca 420:-.

Ett sammanfattande ord för denna januari rea är..........USEL!  >:(

Skrytsson

Jupp, instämmer. Inget vidare. De hade valt ut de sämsta seten att rea ut. Var på NK lek Sthlm city och köpte på mig några 7566 Farmer för 18 kr/st. Sen var 7570 Ostrich Race rätt okej för 150 kr.

Citat från: Goldmember skrivet 07 januari 2011 kl. 15:53
249:- för sopbilen.

249 kr för 7599 Garbage Truck Getaway? I sådana fall är det ännu billigare än när den var "chock-nedsatt" till 299 för ett tag sedan. Går försäljningen av den så dåligt?

Kwagge

#486
Jätte kul på E-center (Malmö) hade halva priset på:

Power Minds

Prince of Persia (Alla 5 seten)

8169 Lamborghini Gallardo

6752 Brandräddningen

6753 Landvägstransport

6754 Familjevillan (2st kvar när jag hade köpt ett)

6747 Race Rider


mordatre

var på BR i borås. Toystory sopbilen för 249:- och lotso´s dumptruck för 149. Billigt men har för ansträngd ekonomi för att köpa.  Coop hade lite prissänkningar men de kom knappt ner i hikmet -priser.

På BR´s hemsida finns 8129 AT-AT för 649:- (ej beställbar och enligt hemsidan finns den bara i en butik i Örebro.)    Har de verkligen haft denna i lager ens? Har själv inte sett den i någon butik. Den har ju bara funnits ute i några få månader och var Toysrusexklusiv?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

insurrection

#488
Citat från: Kwagge skrivet 07 januari 2011 kl. 18:55
Jätte kul på E-center (Malmö) hade halva priset på:

Power Minds

Prince of Persia (Alla 5 seten)

8169 Lamborghini Gallardo

6752 Brandräddningen

6753 Landvägstransport

6754 Familjevillan (2st kvar när jag hade köpt ett)

6747 Race Rider


Har du någon koll på om de kan tänkas ha samma priser också imorrn?

Pekblom

Trus i Uppsala var ganska lamt, det fanns två 8129-1: AT-AT Walker när jag kom men inte när jag gick
Man hade det riktigt rörigt och rean var liksom inte igång. Nästan inga kunder i butiken heller klockan 10:30
7597-1: Western Train Chase fanns prissatt till tre olika priser men det var ett fjärde 499 som var det riktiga t.ex.
Jag tror inte de var färdiga med märkningen av varor men här är lite fakta just när jag var där.

7744 Police Headquarters 787kr
8963 Rock Wrecker 322kr
8061 Gateway of the Squid 352kr
7749 Echo Base 246kr
8129 AT-AT Walker 650kr (tror de va slut när jag gick)
7594 Woody's Roundup 460kr
7162 Rotor 180kr (Hero Factory)

Peewit

Jag var på TRU i Sisjön i Göteborg för ett par timmar sen. Jag köpte en AT-AT för 650:- och det var två kvar när jag gick. De ex som fanns kvar stod inte där de var frontade utan uppe på sin vanlig plats i hyllan.

Annars fanns det en del olika set POP, Atlantis, Toy-story osv. som var nedsatta litegrann.. De set jag såg som var nedsatta ordenligt var AT-AT:n, Toy-story tåget för 499:-, toy-story sopbilen för 249:-, och nått paket med grundklossar som också var halva priset... AT-AT:n var ju nästan slut men de andra fanns det gott om...

studbringer

Citat från: Peewit skrivet 08 januari 2011 kl. 14:48
Jag var på TRU i Sisjön i Göteborg för ett par timmar sen. Jag köpte en AT-AT för 650:- och det var två kvar när jag gick. De ex som fanns kvar stod inte där de var frontade utan uppe på sin vanlig plats i hyllan.

Annars fanns det en del olika set POP, Atlantis, Toy-story osv. som var nedsatta litegrann.. De set jag såg som var nedsatta ordenligt var AT-AT:n, Toy-story tåget för 499:-, toy-story sopbilen för 249:-, och nått paket med grundklossar som också var halva priset... AT-AT:n var ju nästan slut men de andra fanns det gott om...


Lust å köpa en till AT-AT där för 650:- och skicka ner till mig ?! ;D finns ju inga TRU här i skogen >:(

Peewit

Citat från: studbringer skrivet 08 januari 2011 kl. 15:37

Lust å köpa en till AT-AT där för 650:- och skicka ner till mig ?! ;D finns ju inga TRU här i skogen >:(

Jag skall inte ditåt mer i helgen men nån annan som ser detta kanske har lust...

thompabompa

40% rabatt på en hel del på NK i huvudstaden, bla

PoP; 7512, 7569, 7570
SW; 8015, 7748, 7749
City; 7642, 7245, 7746, 7638

Lite Technic och Duplo, samt flertalet olika modeller med Spacepolice, Powerminers, Atlantis och Racers

Ras 74

Om du inte fått något svar än Studbringer, så hojta till, så skall jag se om jag kan fixa en till dig.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.