Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Woodpicker

Äntligen fick jag en stund över till min 6-åriga dotter att bygga Creators timmerhus 5766. Vi byggde den på en baseplate 35x35 och la till lite extra träd, samt en liten hästhage. Blev fin och lekvänligt :)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Skafte

Citat från: de Gothia skrivet 26 november 2011 kl. 14:35
vad blev det då? :)

Något som borgbyggare kan tycka är intressant.  ;)

Tyvärr hade jag inte tid att fota ordentligt, kan lägga ut en suddig bild från min frus telefon, men ordentliga bilder får vänta till efter jul!

de Gothia

Citat från: Skafte skrivet 26 november 2011 kl. 16:52
Citat från: de Gothia skrivet 26 november 2011 kl. 14:35
vad blev det då? :)

Något som borgbyggare kan tycka är intressant.  ;)

Tyvärr hade jag inte tid att fota ordentligt, kan lägga ut en suddig bild från min frus telefon, men ordentliga bilder får vänta till efter jul!

hohoho! då tycker jag att den suddiga bilden ska ut!  :P

swestar

Liten uppgradering på en gammal figur jag byggt :)

Ent0001 by SweStar, on Flickr
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skafte

#1084
Då ska vi se...

Det är dels nya Imperial Star Destroyer , dels ett 64x184 studs diorama med en ö med ett trollkarlstorn som blir attackerat av orcher, som kommer seglande i ett par skepp. Flaggan på tornet sitter typ 1,5 m över basplattenivån. Den runda delen av tornet är byggt med 4x2 wedge.

Som sagt blir det förhoppningsmodligen bättre bilder när jag får hem det efter jul, men det var lite hektiskt i förmiddags...





...och i morgon kl 3 så tänds lampan i tornet så man ser de "glasmålade" fönstren...

Jesperallen

Det där tornet vill vi ju helt klart se betydligt mer utav. Nånting att se fram emot helt klart!

Woodpicker

Citat från: swestar skrivet 26 november 2011 kl. 19:12
Liten uppgradering på en gammal figur jag byggt :)

Ent0001 by SweStar, on Flickr

Shit vad cool! Riktigt coola detaljer, speciellt "Händerna"  ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

de Gothia

skafte: det där tornet var ju nåt i hästväg!!! så snyggt! jag vill ha skarpare bilder nu ju! ;)  :P

swestar: vilken snygg ent! gillar såna här skapelser. de är så out of the box!! som armar som ögon etc.. det skulle jag aldrig komma på! snyggt!!

stej123

Jäklar vad inspiration man får av den här tråden! Tornet verkar vara något i hästväg, vill se bättre bilder nu :) Enten var även den sjukt cool, tror jag måste prova på att bygga någon filur av något slag...

Barbaroux

Mera bilder...mera bilder...mera bilder...

Ser väldigt lovande ut Skafte! Det blir en väldigt maffig effekt när du bygger på höjden. Vad är det för butik som har ett sådant fint skyltfönster? Är deras legoutbud lika lovande som skyltfönstret så måste man ju besöka det någon gång när man har vägarna förbi.

Stigge72

Snyggt, både Skafte och Swestar!
Och jag håller med: Fler och bättre bilder, Skafte. (med eller utan dig på) ;)

AndersI

Byggde en liten modell till Eurobricks Free Giveaway! Xmas Raffle Building Challenge!:

Fader Vader och hans Tomtetroopers på väg för att samla in julklappar...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

krakfot

Jag som sett Skaftes torn i verkligheten kan bara säga att ni har rätt! det är underbart...

Etzel

@Skafte: Är det kvar till nyår? I så fall ska jag ta en titt när jag är där, ser ju helt fantatiskt ut! :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.