Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Citat från: Tommy_la skrivet 16 mars 2012 kl. 17:17Jag gillar de där fönstren. Förut såg man ju inte alls vad som hände (vilket iofs också har en viss charm).

Den var ju byggd så för att massorna skulle förundras  ;) Men jag tycker den gör sig mycket bättre så här. Egentligen var det meningen att jag skulle plocka ner den (har alldeles för många uppbyggda saker just nu, både Jenny och Pernilla blänger lite snett på mig...), men det slutade alltså med en ombyggnad i stället.

Kom bollarna fram? När får vi bilder på din konstruktion?

Stigge72

Citat från: eiffelben skrivet 16 mars 2012 kl. 19:00
På tal om den pågående debatten...

Kanon eller Kalkon - en politisk broiler

:D

Gideon

Byggde upp ett av mina , många trevliga tekniker och ett helt okej slutresultat!
Tyvärr fick det inte plats i en ruta i expedit-hyllan i vardagsrummet utan att moddas med lite kortare flaggstänger på tornen och sidomurarna losskopplade från "slottet" :(

Larry Lars

#1338
Efter ganska lång tids byggtorka, när det gäller eget MOCande, har jag idag byggt ytterligare en version av 74-Z Speder Bike.
Testat en del nya grepp med bitar som jag inte hade förra gången det begav sig. Ändrat skalan något också kan man säga.


Länk till MOC-tråd
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Tie Fighter

Den blev riktigt läcker, mycket mer lik den riktiga.

monoton

Hej hej, första inlägget så jag tänkte lägga upp min Landrover Defender av man tager vad man haver delar.
Inspirerad av "model team 5550", den slängdes först ihop på en eftermiddag tillsammans med min son 7år sen fick jag för mig att den skulle ha motor och bakhjulsdrift så de fick den. krävdes ett rejält skohorn för att få plats men de gick :) nästa steg är inredning och fler hjulbult

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Stigge72


bjomark77

Är nu klar med . Och konstaterar att den inte får plats bredvid de andra byggnaderna, p.g.a. höjden så nu får jag tänka om igen.

federico

Två lastbilar

Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Jesperallen

Giller lastbilarna, väcker 80-tals nostalgi rejelt.

Själv började med fjärde och sista våningen på ett större torn idag, trapptornet bredvid ska upp ytterligare en våning efter det.

Stigge72


Tommy_la

Citat från: AndersI skrivet 16 mars 2012 kl. 20:46
Citat från: Tommy_la skrivet 16 mars 2012 kl. 17:17Jag gillar de där fönstren. Förut såg man ju inte alls vad som hände (vilket iofs också har en viss charm).

Den var ju byggd så för att massorna skulle förundras  ;) Men jag tycker den gör sig mycket bättre så här. Egentligen var det meningen att jag skulle plocka ner den (har alldeles för många uppbyggda saker just nu, både Jenny och Pernilla blänger lite snett på mig...), men det slutade alltså med en ombyggnad i stället.

Kom bollarna fram? När får vi bilder på din konstruktion?


Bollarna kom fram. Konstruktionen har dock tagit en paus sedan Fursten beordrat byggnadsarbetarna att bygga ett palats åt honom först.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.