Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC]The Seaside market

Startat av Teabox, 15 juli 2018 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Nu är alla husen på plats! Saknats lite (korrekta) bitar här och där samt att det finns ett par detaljer jag vill fixa, men en milstolpe känns nåd iaf :)

Närmst vill jag främst koncentrera mig på att bygga färdigt vattnet + båtarna och sen placera ut alla minifigsen.

Inkludera även en bild ifrån när jag flyttade på bygget. Illustrera hur mycket luft det är bakom fasaden i bygget :)

Full Plate

Citat från: Teabox skrivet 18 oktober 2018 kl. 17:09
Nu är alla husen på plats! Saknats lite (korrekta) bitar här och där samt att det finns ett par detaljer jag vill fixa, men en milstolpe känns nåd iaf :)

Närmst vill jag främst koncentrera mig på att bygga färdigt vattnet + båtarna och sen placera ut alla minifigsen.

Inkludera även en bild ifrån när jag flyttade på bygget. Illustrera hur mycket luft det är bakom fasaden i bygget :)

Wow, vilket bygge alltså! Min son svimmade typ när han såg det :) Fantastiskt jobb! Det kommer till Halmstad eller?

Sollan

Så häftigt! Ser fram mot närbilder när den blir mera befolkad!

ColA

Wow vilket bygge, vilken mäktig storlek!

Anders67

Wow, imponerade storlek och det kommer bli supersnyggt!

Betweenbrickwalls

Riktigt snygga detaljer och kul med den annorlunda "trappdispositionen"! Ser fram emot båtarna 🙂
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Teabox

Tack för komplimangerna :)

Citat från: Full Plate skrivet 18 oktober 2018 kl. 17:14
Det kommer till Halmstad eller?

Det får hålla sig hemma. Blir publik premiär först nästa år :)

Odidoma

Fantastiskt maffigt och kommer göra sig utmärkt på en publik utställning. Jag ser också fram emot när det blir befolkat. Bra jobbat!

Joacim

Kan bara instämma i hyllningskören!😍

swemixon

Ett verkligt imponerande bygge. Ska bli kul att se det befolkat och med båtar i vattnet.

Teabox

Efter en lång period av allmän Låg LEGO-aktivitet har jag nu under Påskhelgen byggt färdigt, fotat och packat ner bygget :)

Premiär blir i Borlänge så ni får nöja er med två teasers till bilder :) Allt nerpackat och min budget-baksida :P

Gideon

Bra att veta att baksidan är rimligt presentabel iallafall :-)
Men tror nog att detta kommer att få stå i kanten av utställningen.

(Har du någon bild som du skulle vilja få med i omröstningstråden...?
Skicka isåfall PM med URL till bilden i 500 px bredd, t ex dold på Flickr)

Teabox

Och här är äntligen det färdiga bygget :)


Seaside market by Teabox, on Flickr


Seaside market by Teabox, on Flickr


Seaside market by Teabox, on Flickr


Seaside market by Teabox, on Flickr


Seaside market by Teabox, on Flickr


Seaside market by Teabox, on Flickr


Seaside market by Teabox, on Flickr

swemixon

Citat från: Teabox skrivet 16 maj 2019 kl. 21:10
Och här är äntligen det färdiga bygget :)

Ruggigt snyggt bygge! Mängder med detaljer och roliga små scener att kolla in. Imponerande!

Joacim

Grymt snyggt! Kommer det medhåll någon annan utställning?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.