Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Blade Runner Spinner

Startat av Pandis Pandus, 15 december 2023 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Pandis Pandus

Nu är det mesta klart på 2049 spinnern. Kommer posta mer detaljerade bilder sen. 

Gjorde även en liten version, när den flyger genom Atari-upplysta skyskrapor. 

Det ser nu ut som att jag kommer bygga originalet också. 😅 

InCollage_20240203_213836276.jpg

byStfn

Citat från: Pandis Pandus skrivet 03 februari 2024 kl. 22:23Det ser nu ut som att jag kommer bygga originalet också. 😅
Yessss! Skitsnyggt! 

Storm_666

Citat från: Pandis Pandus skrivet 03 februari 2024 kl. 22:23Nu är det mesta klart på 2049 spinnern. Kommer posta mer detaljerade bilder sen.

Gjorde även en liten version, när den flyger genom Atari-upplysta skyskrapor.

Det ser nu ut som att jag kommer bygga originalet också. 😅

InCollage_20240203_213836276.jpg
Kul att du fortsätter bygga från filmen, ser riktigt lovande ut. Denna tråd kommer följas med STORT intresse 8)
Keep em coming ;)

Pandis Pandus

Tack ni! Dag nr. 2. Borde inte ta många sessioner till, men sparar byggandet till helger, så det kan dröja. 
InCollage_20240204_225418856.jpg

Pandis Pandus

Sista uppdateringen innan det slutliga resultatet presenteras. Designmässigt är det mesta färdigt. Måste bara se till att få plats med bakhjulen när magneten är där. Så nu ska det beställas några bitar, och planeras hur bilderna ska se ut. 
InCollage_20240211_233644138.jpg

Pandis Pandus

Nu är version 2 av 2049 Spinnern byggd. Är redan färdig med en 3:e, något uppgraderad design som jag kommer visa upp i en kort video, samtidigt som funktionen när den svävar.

Testade att ta kort på bygget med en monitor i bakgrunden (bild 4-6). En fördel med det är att man kan få önskvärt naturligt ljusspill på subjektet (som det orangea och blåa i bild 6), jämfört med någon form av green screen.

Och den blåa polisbilen från originalet är nästan klar.




LEGO Blade Runner 2049 Spinner by Pandis Pandus, on Flickr

Bokeslundsparken

Riktigt bra bygge och coolt fotat!

Pandis Pandus

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 27 februari 2024 kl. 15:10Riktigt bra bygge och coolt fotat!
Tack så mycket!
Håller med citatet i din personliga text. 😏 Det blev jag varse när jag snickrade ihop de här bilarna.

Pandis Pandus

Nu kan jag äntligen säga att jag är färdig med denna bil. Byggde den även digitalt, och stud.io filen finns tillgänglig på min hemsida ifall någon är intresserad av att kika på designen: https://www.gustafa.se/lego/


LEGO Blade Runner 2049, Spinner v3, I by Pandis Pandus, on Flickr

andreaseldh

NPU skiftnycklar som vindrutetorkare!

Pandis Pandus

Citat från: andreaseldh skrivet 06 mars 2024 kl. 22:23NPU skiftnycklar som vindrutetorkare!
Tackar! Måste ge cred till brorsan min för denna :)

Pandis Pandus

2019 bilen är färdig. Bilder kommer så småningom. Gjorde även en mindre version av den.


LEGO Blade Runner Spinner (Mini) by Pandis Pandus, on Flickr

andreaseldh


Pandis Pandus

#28
Citat från: andreaseldh skrivet 26 mars 2024 kl. 10:40NPU telefonlur!
Tack igen :). Såg att @byStfn hade använt telefonlurarna för en 4 bitars (!) version. 👀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.