Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Satte tillbaks de Fabulandfigurer jag lånat till Fabuwars i Ribbaramen där jag har en av varje. Passade på att byta ut typ 25 stycken mot djur i bättre skick än de som satt från början. Har ju köpt på mig några fler på sistone.  ::) Inser att jag inte längre har någon koll på vilka som är mina gamla från när jag var liten. Gör det något? Ja, lite faktiskt.

Godtfred

Äntligen har jag rensat i byggrummet i anslutning till garaget, det var kaos så man knappt kunde få en en fot. Nu har jag klämt till ett 2 meters byggbord till och flera kvadratmeter öppen golvyta.

Flyttade ut alla lådor och möbler. Innan jag rullade in grovdammsugaren kollade jag vad jag hittade på golvet och under hyllor. Det var inte lite jox - bortser från dammet och allmän småskräp. Syns även spår efter kafferostningen som (tyvärr) delar lokal. Men jag har fått till ventilationen så plasten får numera inte den fina rostade aromen...

andreaseldh

Bröt loss en täckbräda ovanför garderoben, vilket frigjorde ett bra utrymme för oöppnade askar.

Emma

Demonterar bassäng. Äntligen får de bitarna ro, ligga sorterade i rätt lådor. Sådär 9 månader efter att jag rivit resten av bygget. Jag hatar att tila av.

Emma

Gjorde några små hyllor av plast-bitar jag hittade i källaren. En av fördelarna med att flytta in i ett hus med inredd snickarverkstad. Finns tusentals bra-att-ha-saker där, som tidigare ägare samlat på sig under decennier.. Tror det egentligen är nån kåpa till ikea-möblers tippskydd, fint blev det i alla fall.

Claude76

Citat från: Emma skrivet 29 juni 2019 kl. 22:32
Tror det egentligen är nån kåpa till ikea-möblers tippskydd, fint blev det i alla fall.

Ser ut som täckbrickan för deras vinkelbeslag som sitter i bakstycket på deras garderober och köksskåp bland annat.
Snyggt blev det  :)

Smart! Den idén kanske jag lånar, har en drös liggandes.
Lego is my drug of choice

Emma

Citat från: Claude76 skrivet 30 juni 2019 kl. 22:37
Citat från: Emma skrivet 29 juni 2019 kl. 22:32
Tror det egentligen är nån kåpa till ikea-möblers tippskydd, fint blev det i alla fall.

Ser ut som täckbrickan för deras vinkelbeslag som sitter i bakstycket på deras garderober och köksskåp bland annat.
Snyggt blev det  :)

Smart! Den idén kanske jag lånar, har en drös liggandes.

Kör hårt!

Claude76

Citat från: Emma skrivet 30 juni 2019 kl. 22:45
Citat från: Claude76 skrivet 30 juni 2019 kl. 22:37
Citat från: Emma skrivet 29 juni 2019 kl. 22:32
Tror det egentligen är nån kåpa till ikea-möblers tippskydd, fint blev det i alla fall.

Ser ut som täckbrickan för deras vinkelbeslag som sitter i bakstycket på deras garderober och köksskåp bland annat.
Snyggt blev det  :)

Smart! Den idén kanske jag lånar, har en drös liggandes.

Kör hårt!

Bli inte förvånad om det dröjer några år innan det kommer en bild på att jag gjort det bara. Brukar tyvärr finnas en tendens att komma annat emellan   ;)
Lego is my drug of choice

Kwagge

Var inom Klossbutiken o gav min "Örebro Centralstationen" lite kärlek och omvårdnad. Var ett år sedan jag såg den sist... så nu är alla fönster, dörrar, cyklar och MF på plats..

ColA

#294
Möblerar om lite i mina ramar men det är som vanligt svårt med valen.

Usch vad min bajsphone och jag gör usla bilder.

Nybohov Creation Ltd.

#295
Har gjort ett "tittskåp" där en del byggen kan stå utan att samla på sig en massa damm, hoppas jag. Baktill sitter vit lakansväv. Framtill hade jag först tänkt att ha en skiva plexiglas, men jag fick så dålig service på Bauhaus i Bromma att jag gav upp den tanken. Det lär inte vara helt enkelt att såga och borra på egen hand heller.

På Panduro hittade jag transparent plast 0,1 m.m. som jag testade med.

Det blev rätt ok ändå. Visst, det blänker när ljuset faller från sidan, men det skulle det göra oavsett material.

Vän av ordning funderar kanske på hur det går till att komma åt byggena? Det blir till att skruva bort skruvarna. Tanken är dock att de ska stå där länge, på obestämd tid, kanske för alltid.

Den andra hyllan för byggen är desto knepigare att dammskydda. Jag funderar på att göra tre bågar och lägga plast över den, typ som en presenning på en lastbil.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

shiftaltcmd

Jag kan hjälpa att skära om du vill. Har en laserskärare på jobbet. Max yta är dock bara 90 x 60 cm.
Äkta plexi blir jättebra.
Plastglas och akrylatglas går också men kanterna blir inte lika bra. Ser ut som smält is.
Polykarbonat blir riktigt fult.


Teng

Min son tyckte det var dags att "fixa" min gamla 6894 Invader som stått ofärdig ett längre tag, fattas den printade biten till fronten och lite annat. Tydligen har Blacktron rånat Blixten McQueen så då var det avklarat hehehe. ;D ;D ;D

Bokeslundsparken

Köpt ny låda och sorterat alla växtbitar. Bara de gamla träden som inte fick plats. Riktigt nöjd!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.