Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Garpenbergs slott

Startat av aukbricks, 03 januari 2019 kl. 11:37

Föregående ämne - Nästa ämne

aukbricks

Börjar nya året med lite arkitektur i mikroskala — Garpenbergs slott i Dalarna.



Anders67

Mycket bra början på 2019

Godtfred

Kul bygge och dessutom mycket väl utfört! Åker förbi där ibland eftersom jag har släkt alldeles i närheten. Fascineras varje gång av det stora slottet ute i obygden.

aukbricks

Citat från: Godtfred skrivet 03 januari 2019 kl. 12:00
Kul bygge och dessutom mycket väl utfört! Åker förbi där ibland eftersom jag har släkt alldeles i närheten. Fascineras varje gång av det stora slottet ute i obygden.

:) Själv har jag aldrig varit där men det såg väldigt fint ut på bild så blev sugen att göra ett försök att bygga det.

canuckwannabe

Snyggt och inspirerande! Vi hade en sommarstuga i Garpenberg så jag har åkt förbi det många gånger. Har själv funderat på att bygga det i "minifigish" skala, men har aldrig lyckats bestämma mig om jag ska bygga det eller Gysinge Herrgård.

Kakan

Detta är så snyggt gjort. Men jag måste bara fråga, vad heter den gula nyansen på slottets väggar?  :)

aukbricks

Citat från: Kakan skrivet 03 januari 2019 kl. 14:16
Detta är så snyggt gjort. Men jag måste bara fråga, vad heter den gula nyansen på slottets väggar?  :)

Flame Yellowish Orange. :)

Peter S

Citat från: aukbricks skrivet 03 januari 2019 kl. 14:18
Citat från: Kakan skrivet 03 januari 2019 kl. 14:16
Detta är så snyggt gjort. Men jag måste bara fråga, vad heter den gula nyansen på slottets väggar?  :)

Flame Yellowish Orange. :)
Bright light orange på bricklinkska. ;D

Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Kakan

Tack för svaren aukbricks och Peter S.  ;D

mortil

De där va snyggt
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Jesperrydhog


Nybohov Creation Ltd.

Ett väldigt fint hus.

Går det att dra in fönsterpartierna en kvarts stud (eller liknande) i den skalan, så att det blir mer djup i fasaden?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

aukbricks

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 06 januari 2019 kl. 09:14
Ett väldigt fint hus.

Går det att dra in fönsterpartierna en kvarts stud (eller liknande) i den skalan, så att det blir mer djup i fasaden?

Tänkt på samma sak. Att huset blev väldigt platt. Det går säkert att göra men är redan massor av "snottande" på insidan för att få till fönstren så jag nöjde mig så där.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: aukbricks skrivet 06 januari 2019 kl. 09:19
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 06 januari 2019 kl. 09:14
Ett väldigt fint hus.

Går det att dra in fönsterpartierna en kvarts stud (eller liknande) i den skalan, så att det blir mer djup i fasaden?

Tänkt på samma sak. Att huset blev väldigt platt. Det går säkert att göra men är redan massor av "snottande" på insidan för att få till fönstren så jag nöjde mig så där.

Jo, risken är att det blir trångt på insidan. Jag har börjat använda clips och bars för att få till små förskjutningar:
https://www.swebrick.se/index.php?topic=13513.msg260190#msg260190
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.