Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Byggde ihop Landspeedern (8092) och Wampa Cave (8089). Trevliga resultat, inte besviken med inköpen. Landspeedern ser riktigt bra ut så den lär behållas som den är tänkt (bitarna går inte till MOC-poolen). Wampa Cave var riktigt prisvärd med tanke på Amazon-priset och vad man fick i lådan. Snowspeedern ser tillräckligt bra ut för att behållas som den är (lite synd dock att det var klisterlappar istället för tryckta bitar). Grottan däremot är bättre som bit-källa till framtida MOC än att behålla som den är. Ser inte mycket ut för världen, men innehåller en hel del bra vita bitar. Och min Start Wars-minifigsamling växer hela tiden... kommer nog beställa några fler Wampa Cave-set från Amazon (om priset fortfarande är det samma) då man får så pass mycket för pengarna.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tufs

Jag och en kompisar har letat i timmar bland allt mitt Lego för att få ihop 6932 Stardefender 200.


Vi har två delar kvar att hitta, en gul hjälm och en trans-röd 'parapol' till fronten.
Hoppas på att hitta dem imorrn.

Tufs


El Dingo

Bygger på en UCS Interceptor vars delar är insamlade på BR. Synd man ska upp tidigt i morgon .... lite sent nu.

Illuwatar

#439
Har testat lite inför framtida, lite större projekt. Bitarna från Wampa-setet har potential, behöver lite fler bara... Och så en liten scen från en tänkt del i Rebellernas bas på Hoth som man inte ser i filmerna... har lite idéer kring vardagslivet i Star Wars-miljön, sådant som borde hända och ske men som inte är värt att filma... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se


Skafte

Jag knåpade ihop en Lamborghinipolisbil härom kvällen:



Väldigt trevligt med mycket bitar, detaljrikedom och lite annorlunda byggtekniker. Sätter dock inte fast klistermärkena, man vill ju kunna bygga annat!

Erik

Jag bygger som bäst på min egen legoskrubb i nya huset (räknas det?)! Målar tak, väggar, lister, montera hyllor, dörrlås, sortimentlådor, arbetsbelysning...

Jag vill bli klar a.s.a.p, särskilt efter att ha sett alla läckra byggen som presenteras i den här tråden!

Tobbe Arnesson

Kul Erik!

Kan vi få lite bilder när du är klar? Bara jag sorterat färdigt ska jag börja inreda mitt egna LEGO-rum.
Blogg: Robotkampen

Tufs

Lego-rum? Det skulle vara något. Har inte plats för Lego i detta rum..

Jag slängde ihop denna nyss:


Måns.S

10210 kom hem idag. Har byggt hela eftermiddagen. Tyvärr fattas det bit och en del blev över, så jag vet inte hur noggran jag varit.... :-)

Anders Nolberger

Citat från: Erik skrivet 25 februari 2011 kl. 15:09
Jag bygger som bäst på min egen legoskrubb i nya huset (räknas det?)! Målar tak, väggar, lister, montera hyllor, dörrlås, sortimentlådor, arbetsbelysning...

Jag vill bli klar a.s.a.p, särskilt efter att ha sett alla läckra byggen som presenteras i den här tråden!

Grattis till huset!

Tie Fighter

Lite inne på något liknande.
Jag har ett lämpligt utrymme, men det behöver en ordentlig rensning av prylar.
Får ta det till vårstädningen.  :-\

robban

Citat från: Tie Fighter skrivet 26 februari 2011 kl. 11:28
Lite inne på något liknande.
Jag har ett lämpligt utrymme, men det behöver en ordentlig rensning av prylar.
Får ta det till vårstädningen.  :-\

Klart du ska ha ett lego rum, annars räknas man ju till amatör... ;)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

de Gothia

jag har en väl tilltagen vind i mitt nya hus så det är bara se till att hitta sitt krypin! :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.