Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Toyspace?

Startat av Zoolis, 15 maj 2019 kl. 07:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Zoolis

Hej på er!

Är det någon som har handlat på Toyspace . se och har någon erfarenhet av dem?
Jag ser att de dumpar mycket priser på Lego set i allmänhet på prisjakt.

//Henrik.

shiftaltcmd

#1
Citat från: Zoolis skrivet 15 maj 2019 kl. 07:18
Hej på er!

Är det någon som har handlat på Toyspace . se och har någon erfarenhet av dem?
Jag ser att de dumpar mycket priser på Lego set i allmänhet på prisjakt.

//Henrik.

Jag har gjort en beställning. Funkade bra förutom frakten som drog ut på tiden.
De använder sig av Bring, nytt för mig. Funkar som DHL och Schenker att det kommer till ett utlämningsställe.

Toyspace är nya i Sverige och de har/hade inte synkat sina system.
Orderbekräftelsen kom på norska från lekekassen.no. Sen fick jag ett nytt mail, de beklagade misstaget med norska och de berättade också att det strulat till sig med frakten för mig och några till men att allt skulle ordna sig. Och det gjorde det ju till slut.

Så en skakig början men sen gick allt som det borde. Ja, jag kan tänka mig att beställa därifrån igen.

Zoolis

Citat från: shiftaltcmd skrivet 24 maj 2019 kl. 23:21
Citat från: Zoolis skrivet 15 maj 2019 kl. 07:18
Hej på er!

Är det någon som har handlat på Toyspace . se och har någon erfarenhet av dem?
Jag ser att de dumpar mycket priser på Lego set i allmänhet på prisjakt.

//Henrik.

Jag har gjort en beställning. Funkade bra förutom frakten som drog ut på tiden.
De använder sig av Bring, nytt för mig. Funkar som DHL och Schenker att det kommer till ett utlämningsställe.

Toyspace är nya i Sverige och de har/hade inte synkat sina system.
Orderbekräftelsen kom på norska från lekekassen.no. Sen fick jag ett nytt mail, de beklagade misstaget med norska och de berättade också att det strulat till sig med frakten för mig och några till men att allt skulle ordna sig. Och det gjorde det ju till slut.

Så en skakig början men sen gick allt som det borde. Ja, jag kan tänka mig att beställa därifrån igen.

Tack för info.

BeO

Jag har gjort en beställning där för ett par veckor sedan, ett Creator-set . Det levererades i en plastpåse, lite lagom hoptryckt. Jag skulle ha setet för bitarna, annars hade jag blivit lite sur på dom.

andli

Det var alltså med kartong i en plastpåse? Inte bara bitar i en plastpåse?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

BrickMe

#5
Citat från: BeO skrivet 21 augusti 2019 kl. 17:42
Jag har gjort en beställning där för ett par veckor sedan, ett Creator-set . Det levererades i en plastpåse, lite lagom hoptryckt. Jag skulle ha setet för bitarna, annars hade jag blivit lite sur på dom.

Samma har hänt för mig men om man bara är intresserad av klossarna är det okej. Men setens kartonger borde komma fram i fint skick.  Jag har även klagat för något år sedan på TLG när ett paket kom med skadade kartonger och några klossar var knäckta och repiga. TLG bad så klart om ursäkt och skickade ersättningsbitar. :)

BeO

Citat från: andli skrivet 21 augusti 2019 kl. 18:05
Det var alltså med kartong i en plastpåse? Inte bara bitar i en plastpåse?

Ja precis :) LEGOs kartong instoppad i en fraktplastpåse av kraftigare typ. Inget packmaterial utöver det. Jag har fått liknande plastpåse när jag t ex handlat på Apotek Hjärtat inne i en Ica Maxi-butik, för att visa att apoteksvarorna redan är betalda när jag kommer till Icas kassa.
Jag hade varit förvånad om LEGO-kartongen _inte_ hade varit skadad efter att ha fraktats i en dylik plastpåse.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.