Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Volvo PV 544, 1962 års modell (ungefär)

Startat av AndersI, 14 augusti 2011 kl. 21:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Woodpicker

Citat från: AndersI skrivet 28 november 2011 kl. 22:51
Revison II:  4-wide över hjulen, 3-wide kaross - går nog till skräplådan. Nästa försök blir 5/4 i stället...

Denna var ju riktigt "söt"  :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Woodpicker

Läste igenom tråden och måste säga att alla storlekar är PV!
Är helt klart imponerad av din 20-wide, bra jobbat!

Skulle ju kunna tänka mig att se en modell av P1800  ;D ;) Det vore väl ett vinterprojekt??  :P
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

AndersI

#122
Just nu har jag besök av set (jobbarkompis Tobias vann den vid en Lego-träff här för något år sedan), och var ju tvungen att ställa till jämförelse med min PV. Döm själva! Folkan verkar vara något breddad jämfört med äkta skalenlighet, vilket gör att PV:n ser lite avlång ut.

(Jag tar gärna emot besök av en VW Camper också, för att jämföra med min mindre PV)

Harry Coma

Fy helvete va snygg den var!

Vinklarna känns helt rätt..


Sitter och suger på en Sugga, bl.a. :)

Tobbe Arnesson

Kul jämförelse som framställer ditt alster i än bättre dager!

Ska se om jag kan få med mig bussen till tågträffen.
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Din PV ser mycket bättre ut än folkabubblan. Riktigt fint bygge. En Sugga i samma skala (och varför inte en Valp också?) vore coolt... ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Suggan är ju bara 'samma' front och brantare bakände (och lite, lite större), Valpen fyra hjul med en låda på. Dem får någon annan bygga...

janimakaj

grymmt snygg PV och bubbla. gillar PV:n mest :) men saknas inte backspeglar på PV:n :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

AndersI

Jo, den borde ha en invändig backspegel (utvändiga fick man sätta på själv på den tiden).

janimakaj

jaha där fick ja lära mig nått nytt  ;D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

AndersI

:) Min PV (62:a, gråblå) hade husvagnsbackspeglar på framskärmarna - blev inte stor bild med en liten spegel mer än en meter framför föraren, och vid 140 km/h vek det fjädrande fästet sig av vinddraget...

Jesperallen

Citat från: AndersI skrivet 16 mars 2012 kl. 23:09
:) Min PV (62:a, gråblå) hade husvagnsbackspeglar på framskärmarna - blev inte stor bild med en liten spegel mer än en meter framför föraren, och vid 140 km/h vek det fjädrande fästet sig av vinddraget...

Med hus vagn där bak?

AndersI

Med släp fick man bara åka 70 km/h på den tiden - hade nog varit lite saftigt att blåsa på i 140. Körde aldrig med husvagn, men däremot en CombiCamp (som också finns avbildad här i tråden), och det var ingen fara att köra 110 med den (men kanske inte så lämpligt).

AndersI

En ny storlek (nästan passande till Friends). Den här byggde jag på frihand, så den blev lite kort och tjock - det är tydligen så det ska vara för att passa in i Lego-världen...

Stigge72

Jag tycker att du lyckats bra att fånga essensen av PV:n.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.