Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 17 december 2011 kl. 22:25
Citat från: stigge72 skrivet 17 december 2011 kl. 17:39
Citat från: Skrytsson skrivet 13 december 2011 kl. 01:36
Citat från: Wineyard skrivet 13 december 2011 kl. 01:19
Citat från: Skrytsson skrivet 12 december 2011 kl. 22:25
Fick en snilleblixt lite tidigare idag. Byggde klart min helt hysteriska idé i LDD på 40 minuter. Ska ta och beställa de bitar som saknas för att bygga IRL.
Någon ledtråd? :)

200 bitar, vardagligt, klyschigt och en komisk (barnförbjuden) tvist 8)
Är det något som har något att göra med något som du sade i lördags? ;)

Nej, inte vad jag kan minnas i alla fall. Sa jag nått speciellt du har i åtanke?  :P
Det var något med en mamma, som inte tänkte köpa godis till sina barn... (eller var det det hon skulle? :P)

Illuwatar

Min första försmak på de nya Technics-seten: en sattes ihop nu i kväll. Framförallt köptes denna för den nya mini-vändskivans skull (99010 + 99009) (en trevlig del med en hel del potential i MOCs). I detta set ingick även två 2905 av den nya modellen (en intressant iakttagelse är att i instruktionen visas den gamla biten). Setet som sådant är ovanligt komplext för något som kostar en dryg hundring (gav 109:- på Webhallen). Däremot ett klagomål finns: den gula färgen var inte konsekvent hos bitarna. Det var två tydliga nyanser (en kallare och en varmare). Första gången jag har sett en så pass tydlig färgskillnad i ett set.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tobbe Arnesson

Jag fick gamla varianten av 2905 i mitt exemplar.

Gult är ofta i väldigt olika nyanser.  >:(
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Min led inte lika mycket av detta - och då är det ändå fler bitar där... Lustigt att du fick den äldre biten där - så där kan det skilja inom samma set.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tobbe Arnesson

Jag tror det var någon som fått både gamla och nya versionen i samma set? I vilket fall håller de på att fasa ut den gamla varianten, de kör väl slut på lagret först.
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Bara för sakens skull bifogar jag ett par bilder på den nya vändskivan. Lego-numrena för denna (består av två bitar) är 4652236 (kugg-del) och 4652235 (grå del). Bara att ringa Lego och beställa... ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

shutter

Har så långt jag kan byggt om Tie Defender från 2010 till Tie Interceptor från 2006 OT, fast i modern tappning.

Gläder mig så åt det kommande SW-året. ;D

krakfot

Det blidde lite småsaker till granen... mest starwarstema så klart

Jesperallen

LEGO-Stjärna till granen, kul! Kanske ska ta och hitta på nåt kreativt med ungarna imorgon.

Record

Byggde ihop min ena , nu i eftermiddag.
Trevligt set, ganska snygg ochså, men ingen större utmaning.
Friskt satsat, hälften vunnet..

lindyhep

Idag har jag byggt ihop det lilla kapellet (eller vad det nu kan tänkas heta) och postbilen till Winter Village Post Office. Jag gjorde dock det osmarta draget att sätta mig i lite halvskumt ljus och dessutom grovfärgsortera bitarna så att grå och svarta hamnade i en svart låda :/

Under tiden jag byggde detta 'sufflerade' jag även dotterns (4 2/3 år) bygge av 4431. Hon klarade väldigt mycket själv, ibland hamnade bitarna åt fel håll och ibland var bitarna för hårda att trycka fast så jag fick hjälpa till med det. Det är första gången hon bygger efter instruktion och även om tålamodet tröt emellanåt tyckte hon mest att det var kul.

Pekblom

I dag fick jag vara med när sonen på började bygga 4184 The Black Pearl.
Sen fick jag även vara med på fugans 10185 Green Grocer.
Hoppas det snart är vardag så att jag kan köpa mig en unimog som jag skulle vilja bygga snart.


Skafte

Vad kan man säga annat än Satan i gatan vad likt!

Stigge72

Många fina bilder på rymdskepp, julgransprydnader och sångerskor.

Själv har  det inte byggts så fasligt mycket på sistone. Det som varit kalendrarna, så klart... och så har jag försökt komma på saker att bygga till de olika tävlingarna, men det har gått lite sådär... :/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.