Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Disneys lilla sjöjungfrun

Startat av BlueBuilder, 05 augusti 2019 kl. 12:46

Föregående ämne - Nästa ämne

BlueBuilder

Det har inte blivit mycket byggt i sommar men till slut blev detta färdigt. Jag hade ett annat bygge i RIBBA ramarna tidigare men ville göra något med lilla sjöjungfru figsen. Ett smidigt bygge till utställningar. Dessutom verkar tittskåpskänslan uppskattas av besökare.

https://flic.kr/s/aHsmFNKgfn

https://www.brothers-brick.com/2019/08/06/darling-its-better-down-where-its-wetter/

robinnilsson403

Riktigt snyggt! Jag gillat hur du använt huvudbonader till detaljer, och hur du fått till fiskstimmen. Jag antar att måsen är strax över ytan?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

BlueBuilder

Citat från: robinnilsson403 skrivet 05 augusti 2019 kl. 14:24
Riktigt snyggt! Jag gillat hur du använt huvudbonader till detaljer, och hur du fått till fiskstimmen. Jag antar att måsen är strax över ytan?

Tack! Rockan tyckte jag blev riktigt bra. Ja, fiskmåsen är precis vid ytan. Hela bygget är scenen när lilla sjöjungfrun simma upp till fiskmåsen (Mozart) för att identifiera en gaffel och en pipa. Hade gärna velat ha de två ålarna hos ursula men hittade inget som såg snyggt ut.

Teabox

Kull användning av RIBBA. Snyggt korallrev och snygg lösning för fiskstim :)

Godtfred

Jättesnyggt och grattis till TBB!

BlueBuilder

Citat från: Teabox skrivet 06 augusti 2019 kl. 08:45
Kull användning av RIBBA. Snyggt korallrev och snygg lösning för fiskstim :)

Ja, det är roligt att bygga med någon begränsning. Tack! Det blev bra till slut! (Det saknades motivation länge.. ;) )

BlueBuilder

Citat från: Godtfred skrivet 06 augusti 2019 kl. 09:36
Jättesnyggt och grattis till TBB!

Tackar! Med tanke på hur litet och ospeciellt det kändes för mig hade jag inga förhoppningar att det skulle göra några vågor i Legovärlden. Så helt en överraskning!

mortil

Fantastisk skapelse. du spottar ur dig fantastiska kreationer. :D
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

BlueBuilder

Citat från: mortil skrivet 06 augusti 2019 kl. 20:25
Fantastisk skapelse. du spottar ur dig fantastiska kreationer. :D

Stort tack!! Det känns inte direkt "spottar ur mig" när det känns som evigheter sedan jag byggde något.  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.