Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Space Jam 2018!

Startat av o0ger, 02 december 2018 kl. 13:47

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Dags för en ny tävling på Flickr. Helt i min smak. (https://www.flickr.com/groups/4053104@N23/)


Space Jam! by Micah Beideman, on Flickr


Six Dope Categories for a Dope Contest :O by Micah Beideman, on Flickr

Space Jam is a large scale Lego Sci-Fi building contest with 6 categories
The contest runs December 1st through January 31st. The contest will officially close when I make a post in this thread around 8:00 am EST on February 1st.

Category Descriptions

Star Fighter   
Build a star fighter that has at least one play feature of function. The play feature does not have to be anything super fancy (it could be as simple as retractable landing gear), but your creativity with the play feature will be taken into account in judging. You may include one additional photo or video of your entry to show off the play feature(s).

Drone
Build a drone that can fit within a 10 stud by 10 stud base, and is no taller than 10 bricks high. Please submit a photo showing that the drone fits within the required dimensions. If you would like, you may include one additional photo of your entry.

Microscale Sci-Fi City
Build a microscale futuristic city. The only restriction on this category is that the scale of the build must be recognizably smaller than minifigure scale.

Extraterrestrial
Build a biological creature from another world. This can be from your imagination, or from a movie, tv show, video game, etc.

Space Lab
Build the interior of a futuristic research laboratory that is conducting experiments, either in outer space or on an alien planet.

Robot (Collab Category)   
Robots can be functional for hundreds or even thousands of years... In this category you and your team of 3 will build 3 models (one by each team member) telling the story of your robot over a span 1000 years. All 3 builds should be one story about the same robot. The robot's role in society might change. The robot's appearance might change somewhat. But ideally it should still be recognizable as the same robot between builds. All 3 builds will be judged together and one team will be selected as the winner.


Man kan vara med i en eller flera kategorier.

Sätt igång!!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Kul tävling med många val av tävlingsformer!
Intressantast tycker jag collaboration.
Tex bygga en robot likt Disneys Wall-E men som förändras över tid
År 1 - Helt ny service robot som bebis
År 459 - Modiferad till stridande krigs robot
År 1001 - Ensam kvar ruggsliten men fortfarande själen kvar

Och som well-e så gäller det nog att hitta saker som ger roboten en själ att gilla. Wall-e's stora rådjursögon är ju ett sätt att skapa detta på!

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 02 december 2018 kl. 14:16
Kul tävling med många val av tävlingsformer!
Intressantast tycker jag collaboration.
Tex bygga en robot likt Disneys Wall-E men som förändras över tid
År 1 - Helt ny service robot som bebis
År 459 - Modiferad till stridande krigs robot
År 1001 - Ensam kvar ruggsliten men fortfarande själen kvar

Och som well-e så gäller det nog att hitta saker som ger roboten en själ att gilla. Wall-e's stora rådjursögon är ju ett sätt att skapa detta på!

Bra! Du som är collab-kung får säkert till nåt snyggt!

Jag tycker om att det var så många kategorier. Borde finnas nåt för alla här.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 02 december 2018 kl. 16:42
Citat från: Anders67 skrivet 02 december 2018 kl. 14:16
Kul tävling med många val av tävlingsformer!
Intressantast tycker jag collaboration.
Tex bygga en robot likt Disneys Wall-E men som förändras över tid
År 1 - Helt ny service robot som bebis
År 459 - Modiferad till stridande krigs robot
År 1001 - Ensam kvar ruggsliten men fortfarande själen kvar

Och som well-e så gäller det nog att hitta saker som ger roboten en själ att gilla. Wall-e's stora rådjursögon är ju ett sätt att skapa detta på!

Bra! Du som är collab-kung får säkert till nåt snyggt!

Jag tycker om att det var så många kategorier. Borde finnas nåt för alla här.
Ha , ja men inte ensam, är det någon mer som vill vara med?

byStfn

Åh, jag som trodde det var byggen från filmen Space Jam  ::)

janho

Citat från: Anders67 skrivet 02 december 2018 kl. 20:22
Citat från: o0ger skrivet 02 december 2018 kl. 16:42
Citat från: Anders67 skrivet 02 december 2018 kl. 14:16
Kul tävling med många val av tävlingsformer!
Intressantast tycker jag collaboration.
Tex bygga en robot likt Disneys Wall-E men som förändras över tid
År 1 - Helt ny service robot som bebis
År 459 - Modiferad till stridande krigs robot
År 1001 - Ensam kvar ruggsliten men fortfarande själen kvar

Och som well-e så gäller det nog att hitta saker som ger roboten en själ att gilla. Wall-e's stora rådjursögon är ju ett sätt att skapa detta på!

Bra! Du som är collab-kung får säkert till nåt snyggt!

Jag tycker om att det var så många kategorier. Borde finnas nåt för alla här.
Ha , ja men inte ensam, är det någon mer som vill vara med?

Jag är nog intresserad...

Anders67

Citat från: janho skrivet 02 december 2018 kl. 21:54
Citat från: Anders67 skrivet 02 december 2018 kl. 20:22
Citat från: o0ger skrivet 02 december 2018 kl. 16:42
Citat från: Anders67 skrivet 02 december 2018 kl. 14:16
Kul tävling med många val av tävlingsformer!
Intressantast tycker jag collaboration.
Tex bygga en robot likt Disneys Wall-E men som förändras över tid
År 1 - Helt ny service robot som bebis
År 459 - Modiferad till stridande krigs robot
År 1001 - Ensam kvar ruggsliten men fortfarande själen kvar

Och som well-e så gäller det nog att hitta saker som ger roboten en själ att gilla. Wall-e's stora rådjursögon är ju ett sätt att skapa detta på!

Bra! Du som är collab-kung får säkert till nåt snyggt!

Jag tycker om att det var så många kategorier. Borde finnas nåt för alla här.
Ha , ja men inte ensam, är det någon mer som vill vara med?

Jag är nog intresserad...

Kul då är vi två, vi kan väl börja på något

o0ger

Hur går det Anders och Janho? Har ni fått till nån collab än?

Jag har något på gång till kategori 1 och 4. Tänkte att jag äntligen skulle få användning för de här båtskroven: 50821c01

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Till helgen så kan det kanske bli något

janho

Jag har faktiskt varit ganska upptagen (I december är adventofcode.com som gäller för mig ;-) ), men jag är fortfarande intresserad.

Jag tycker on Wall-E idén, men jag tänkte att vi kunde undvika den "stridande robot" delen om det går att hitta något annat. Jag tänkte mig att det skullaevara bra att hitta ett intressant jobb åt roboten som den behåller men som blir annorlunda med tiden. Till ex, om den är en mekanik har den lite "normalt" jobb i början, den blir överarbetad i mitten, och den har bara sig själv att fixa till slut... Eller den blir trafik polis, eller bibliotekarie, eller något annat...?

o0ger

Citat från: janho skrivet 13 december 2018 kl. 09:06
Jag har faktiskt varit ganska upptagen (I december är adventofcode.com som gäller för mig ;-) ), men jag är fortfarande intresserad.

Jag tycker on Wall-E idén, men jag tänkte att vi kunde undvika den "stridande robot" delen om det går att hitta något annat. Jag tänkte mig att det skullaevara bra att hitta ett intressant jobb åt roboten som den behåller men som blir annorlunda med tiden. Till ex, om den är en mekanik har den lite "normalt" jobb i början, den blir överarbetad i mitten, och den har bara sig själv att fixa till slut... Eller den blir trafik polis, eller bibliotekarie, eller något annat...?

Kolla här om ni behöver hitta nån mer till er collab: https://www.flickr.com/groups/4053104@N23/discuss/72157676232842228/
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

D här lät ju riktigt kul. Flytten tar ju tyvärr lite tid men förhoppningsvis kan man få till nåt bidrag, fanns ju en hel del roliga kategorier

o0ger

Jaa!! Jag hann bygga och fota trots att vi bygger om hemma och hela världen är i kaos! Jag har nu tre bidrag i tre kategorier vilket gör att jag nu tävlar om titeln Jam Master!!

(Det finns fortfarande inte ett enda bidrag i kategorin Collab. Hur går det för er Anders67 och Janho?)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Dåligt, inspirationsbrist!

janho

Samma här. Jag tror tyvärr att faktum att vi inte fick en tredje intresserad person ganska snabbt var dåligt för min drivkraft... Nästa gång kanske?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.