Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Är de lika stora som en riktig 2 x 4? Kul idé - lite jobbigt dock om någon får för sig att äta upp bitarna för en när man bygger med dem...  ;D
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

42Hz

Tyvärr helt släta då jag använt formen för att göra isbitar, nästa steg är att försöka göra praliner med fyllning istället för massiv choklad. :)
//Harri

42Hz

Citat från: Illuwatar skrivet 15 november 2011 kl. 14:53
Är de lika stora som en riktig 2 x 4? Kul idé - lite jobbigt dock om någon får för sig att äta upp bitarna för en när man bygger med dem...  ;D

De är betydligt större, 3-4cm långa. =)
//Harri

AndersI

#1053
[Söndag kväll, måndag kväll] En för att kolla att alla delarna fanns - två stickers en tryckt bit ännu ej funnen...

Woodpicker

Citat från: AndersI skrivet 15 november 2011 kl. 18:08
[Söndag kväll, måndag kväll] En för att kolla att alla delarna fanns - två stickers ännu ej funna...

Det gör inget, vill köpa den ändå!  ;)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

AndersI

[tisdag kväll] Nu har jag byggt kranbilen, grävskopan och transportbilen för grävskopan i set . Bara huset och byggnadsställningen kvar...

Ras 74

Citat från: 42Hz skrivet 15 november 2011 kl. 15:02Tyvärr helt släta då jag använt formen för att göra isbitar, nästa steg är att försöka göra praliner med fyllning istället för massiv choklad. :)

Undra om det skulle fungera när man har två former att få till en undersida??
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

42Hz

#1057
Citat från: Ras 74 skrivet 16 november 2011 kl. 09:09
Citat från: 42Hz skrivet 15 november 2011 kl. 15:02Tyvärr helt släta då jag använt formen för att göra isbitar, nästa steg är att försöka göra praliner med fyllning istället för massiv choklad. :)

Undra om det skulle fungera när man har två former att få till en undersida??

I pricip borde det ju fungera. Har tyvärr bara en form, fast å andra sidam kan man ju dela den befintliga formen i två delar. :)

[edit]

Såg nu när jag kom hem att det funkar nog inte alls.. :/
//Harri

SuperMario

Har fått ett uppdrag av Woodpicker att bygga en fyraxlad tungdragare i svart (minifig-skala, "6-wide").
Det har blivit ändrad design ett antal gånger, nu är jag äntligen någorlunda nöjd med den.  :D

Woodpicker

Citat från: SuperMario skrivet 16 november 2011 kl. 20:48
Har fått ett uppdrag av Woodpicker att bygga en fyraxlad tungdragare i svart (minifig-skala, "6-wide").
Det har blivit ändrad design ett antal gånger, nu är jag äntligen någorlunda nöjd med den.  :D

Och jag är så sjuuukt spänd på resultatet!!!
Måste tyvärr sova då kl ringer 03:45..  >:(
Hoppas på en liten bild när jag vaknar  ;)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Woodpicker

Citat från: AndersI skrivet 15 november 2011 kl. 22:43
[tisdag kväll] Nu har jag byggt kranbilen, grävskopan och transportbilen för grävskopan i set . Bara huset och byggnadsställningen kvar...

Bra jobbat!
Är väldigt glad att du tar dig tid!!
Hoppas att kunna visa ett resultat av det du och Mario hjälper mig med innan årsskiftet!!  ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Woodpicker

Nu är min 7747 blivit ombyggd till "Tungdragare" (typ klar)
Även tornet till Vindkraftverket att svullnat upp lite  :P

Kom gärna med tips om hur detaljer kan bli bättre (Är ganska rockiee inom detta) ;)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Ras 74

@ Woodpicker: Vi vill gärna att när man postar bilder, inte har de så stora som du har i dagsläget.
Gör den gärna mindre och lägg upp den igen.
Sedan har du ju startat en tråd om just en sådan här lastbil.
Bättre att posta den där med och be om kritik där. Annars blir lätt denna tråden spammad om din lastbil.

Tycker att den ser bra ut ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Woodpicker

Citat från: Ras 74 skrivet 18 november 2011 kl. 08:34
@ Woodpicker: Vi vill gärna att när man postar bilder, inte har de så stora som du har i dagsläget.
Gör den gärna mindre och lägg upp den igen.
Sedan har du ju startat en tråd om just en sådan här lastbil.
Bättre att posta den där med och be om kritik där. Annars blir lätt denna tråden spammad om din lastbil.

Tycker att den ser bra ut ;)

Vet inte varför bilden blev så jädra stor, bilden är tagen med iPhone och ner skuren men tror den behåller samma format på nåt sätt.  ???

Det har du rätt i, kan posta bilden i den tråden istället.

Tack för svar, är lite ny med det här  :)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Ras 74

Det är lungt Woodpicker! Tycker absolut att du SKALL posta en bild här. Annars blir man ju bara nyfiken!
Men be inte om kritik och/eller synpunkter här.
Det du däremot kan göra är att lägga bilden här tillsammans med en länk till den andra tråden och
skriva något i stil med att man kan kommentera och ge feedback där.

Angående varför bilden inte blev mindre har jag ingen aning om. Men det borde fungera i Paint.
Annars får vi fråga någon av våra(n) iPhone expert(er) *sneglar på Anton som vanligt* ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.