Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

devva

Citat från: stigge72 skrivet 30 januari 2011 kl. 15:44
Citat från: devva skrivet 30 januari 2011 kl. 14:54
blev att bygga ihop min 8963 Rock Wrecker idag.

Har insett att Power Miners egentligen är att ganska tufft tema, kul färgkombinationer och lite roliga minifigs som av nån annledning alltid ser rädda ut i min hylla...  ::)  :D
Har du provat att vända på huvudena? ;)

jo, men dom står och stirrar på mina Atlantis-skapelser på andra sidan den hyllan, då hade jag också blitt rädd..  :D

Swe_mckvack

Hade min första session men LDD idag, fastnade några timmar direkt.

Fredrik

Byggde inge lego men däremot en billy bokhylla. Nu när jag änligen har någonstans att ställa allt lego så ska det bli bättre ordning :)

mechamike

Minifigs mest classic Space, men även lite gamla castle och legoland figurer. Ska sortera en samling. :)
?

Illuwatar

Fick till sist ihop Mobilkranen (8053). Klart intressant bygge för en som hittills bara byggt "gamla" Technic-modeller. Det tog några timmar...

Det var en hel del användbara bitar i setet som kommer till nytta i senare projekt. Med det tar emot lite att riva kranen efter allt arbete att bygga ihop den... (men samtidigt, vad ska jag göra med den egentligen om inte använda delarna till något MOC-projekt - det var bland annat därför jag köpte den...)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Monthy

Byggde klart 6753 Highway Transport

Många detaljer(som kaffebryggaren mellan sätena) och många bra delar att kunna använda sen.


mechamike

Now showing in stunning LDD 4.0 .. the Soffa from outer space!


Snygg design!
?

Skafte

Frän soffa! Det verkar gå åt några "slope, curved"!  ;)

Jag byggde Construct-a-Buzz. Mycket användbara bitar, men en hel del "boll-leder" och annat som jag lägger i "jag kommer aldrig använda"-påsen. Som jag hela tiden plockar upp saker ifrån till MOC...

Tufs

Tack!

Jo, 20 av 51 bitar är "slope, curved".

Har lite halvt idétorka.. har gjort mitt rum för ett tag sen.

42Hz

Grävare 8043, beställd i torsdags och den var framme på fredag morgon, Hikmet var inte billigast med de var snabba! :)

Imponerande konstruktion, snygg modell men man uppsakttar den på ett annat sätt efter att man fått bygga själv. Lite seg med uppladdninsbara batterier men det var det enda jag hade hemma...




//Harri

Tufs

En mini V-Wing. Är inte helt nöjd med den.. Det är irriterande med det begränsade utbudet bitar och FÄRG i LDD. Det är lite synd..


Mirandir

Citat från: Tufs skrivet 05 februari 2011 kl. 07:32
En mini V-Wing. Är inte helt nöjd med den.. Det är irriterande med det begränsade utbudet bitar och FÄRG i LDD. Det är lite synd..

Har du startat Lego Universe-läget?

Ger tillgång till massor med bitar och färger.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tufs

Citat från: Mirandir skrivet 05 februari 2011 kl. 08:28
Citat från: Tufs skrivet 05 februari 2011 kl. 07:32
En mini V-Wing. Är inte helt nöjd med den.. Det är irriterande med det begränsade utbudet bitar och FÄRG i LDD. Det är lite synd..

Har du startat Lego Universe-läget?

Ger tillgång till massor med bitar och färger.

Nej, det har jag inte gjort. Hur gör man det?


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.