[MOC][WIP][Mästerbyggartävling 2017] Under ytan

Startat av Peter S, 13 februari 2018 kl. 14:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Peter S

#16
Tack! Nu ska jag inte hålla er på halster längre. Se vad som flaxade hit!
Nu känner jag mig klar! Har försökt hålla en jämn detaljnivå som ligger på en ganska grov nivå. Synliga studs, bärande struktur, tekniska detaljer och raka kanter har varit del av designprocessen. En stor del av bygget är rörelsen. Bifogar en länk till en film.
IMG_2994 by Peter Szikriszt, on Flickr

Full Plate

Wow, häftigt! Alltid kul med rörliga element i ett bygge :)

Record

Verkligen häftigt och kul bygge, anden är ju fräsig, riktigt häftig.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Emma


Peter S

Oj, glömde: En viktig del av detta har varit att bara utnyttja stashen. Inget har köpts in specifikt till detta bygge. Därför har lösningar ibland blivit annorlunda än jag planerat (trots att jag har allt registrerat i Basebrick, är bitarna ibland utlånade till andra byggen). Ibland ger det ett bättre resultat än väntat, som t.ex. färgväxlingarna på vattenytan, som helt och hållet bygger på befintliga plattor.

Myko

Jag satt och väntade på att ankan skulle dyka upp!

Peter S

Citat från: Myko skrivet 22 februari 2018 kl. 13:00
Jag satt och väntade på att ankan skulle dyka upp!
Den där vattenpölen såg alldeles för inbjudande ut!

byStfn

Dök den upp eller dök den ner? #nyahönanägget

Peter S

Citat från: byStfn skrivet 22 februari 2018 kl. 13:52
Dök den upp eller dök den ner? #nyahönanägget
Är den över eller under ytan?
Min inspiration kom främst från denna xerox-lore bild från min ungdom (tidig meme som spriddes genom att man tog en papperskopia (därav xerox) och satte upp på sitt eget kontor). Kopiorna blev med tiden allt sämre och mer svårlästa... :D



Myko


Record

Fråga ankan hur den har det ställt, hur var det nu på JUL med Kalle...
Friskt satsat, hälften vunnet..

Peter S

Ankan har det bart under, utom när även jackan är av, för då måste man täcka underkroppen med en handduk...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.