Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Jag fick 7931 T-6 Jedi Shuttle som tack för att jag har LEGO i leksaksaffärens skyltfönster. 799 är verkligen i mesta laget, aldrig att jag hade betalt det! För typ 400 hade det varit helt OK, bit-mässigt. Obi-Wan och Anakin, suck, men man förstår varför de är med. Saesee Tiin är schysst, men jag är kär i Shaak Ti! En av de snyggaste SW-figurerna hittills (jo, jag vet, jag har alla...), trots att det är CW. Cockpitbiten är också snygg.

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 03 januari 2011 kl. 18:31
men jag är kär i Shaak Ti! En av de snyggaste SW-figurerna hittills (jo, jag vet, jag har alla...), trots att det är CW.

Jag har inte sett någon bra närbild på henne än. Vill du fota henne?

Pekblom

I dag har jag byggt klart en 8479 (En grön streckkods lastbil från 97) som jag köpt för en tid sedan.
Jätte kul sett i sig tycker jag och roligt att det verkligen var 101% komplett som säljaren sa.
Nu sitter jag och funderar på vad men kan göra med den lilla PLC:n? En rätt korkad pryl (låg nivå alltså) men något kull bör den kunna göra.  :)

Wineyard

Inatt byggde jag mitt första fysiska legoset sedan min dark age, har bara lekt med ldd tidigare. Jag återupplivade gamla Surveillance Squad  :D (http://www.brickset.com/detail/?Set=6348-1)

Pekblom

Citat från: Wineyard skrivet 04 januari 2011 kl. 03:02
Inatt byggde jag mitt första fysiska legoset sedan min dark age, har bara lekt med ldd tidigare. Jag återupplivade gamla Surveillance Squad  :D (http://www.brickset.com/detail/?Set=6348-1)
välkommen in i värmen  :D

Art Vandelay

Citat från: Wineyard skrivet 04 januari 2011 kl. 03:02
Inatt byggde jag mitt första fysiska legoset sedan min dark age

Nå... hur kändes det? Vill veta in i minsta detalj  ;)

Skafte

Citat från: Skrytsson skrivet 03 januari 2011 kl. 19:57
Citat från: Skafte skrivet 03 januari 2011 kl. 18:31
men jag är kär i Shaak Ti! En av de snyggaste SW-figurerna hittills (jo, jag vet, jag har alla...), trots att det är CW.

Jag har inte sett någon bra närbild på henne än. Vill du fota henne?

Okejdå:


Wineyard

Citat från: Art Vandelay skrivet 04 januari 2011 kl. 10:40
Citat från: Wineyard skrivet 04 januari 2011 kl. 03:02
Inatt byggde jag mitt första fysiska legoset sedan min dark age

Nå... hur kändes det? Vill veta in i minsta detalj  ;)

Det var mycket roligt :) Dock upplevde jag tre delvis oväntande saker, för det första trodde jag inte det skulle ta så pass lång tid som det gjorde (hade problem att hitta bitar och byggde tom. fel en gång ::) ) För det andra satt bitarna (från tidigare verk) så pass hårt ihop att det efter ett tag ömmade lite i fingertopparna, har hört och upplevt gitarrförhårdnader men aldrig legoförhårdnader  :D För det tredje så har jag upptäckt att jag måste köpa mer lego!

SuperMario

Citat från: Wineyard skrivet 04 januari 2011 kl. 15:00För det andra satt bitarna (från tidigare verk) så pass hårt ihop att det efter ett tag ömmade lite i fingertopparna, har hört och upplevt gitarrförhårdnader men aldrig legoförhårdnader  :D För det tredje så har jag upptäckt att jag måste köpa mer lego!
Glöm inte att köpa en brick separator (man ska ha minst 1 och helst 2-3) också när du ändå lägger en beställning!  ;)

Art Vandelay

Citat från: Wineyard skrivet 04 januari 2011 kl. 15:00
Det var mycket roligt :)
Kul att höra.

Ja mer Lego behövs verkligen och det har det blivit. Nackdelen är ju att sonen nu förväntar sig att det dimper ner Lego i brevlådan ett par gånger i veckan   :)

Och på tal om Legoskador så vill jag minnas att när man grävde som bäst i de djupa backarna (pre dark age) så hade man nagelbanden långt upp på knogarna  :D

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 04 januari 2011 kl. 13:01
Citat från: Skrytsson skrivet 03 januari 2011 kl. 19:57
Citat från: Skafte skrivet 03 januari 2011 kl. 18:31
men jag är kär i Shaak Ti! En av de snyggaste SW-figurerna hittills (jo, jag vet, jag har alla...), trots att det är CW.

Jag har inte sett någon bra närbild på henne än. Vill du fota henne?
Okejdå:

Ja, hon var riktigt fin. Varför kommer aldrig hon och Saesee Tiin upp på BL någongång... Alla de andra ny, t o m Luminara har ju dykt upp.

Pekblom

Citat från: Skafte skrivet 04 januari 2011 kl. 13:01
Okejdå:



Ett absolut måste men resten av bitarna känns en aning mindre viktiga? Eller finns det något unikt i setet?

Skafte

#297
Tja, Saesee Tiin är ju ny också, och cockpiten som jag skrev, stor med tryck på. Och en gigantisk snurrmackapär som antagligen används typ mellan över- och underdel på grävskopor. Eller?

Annars väldigt mycket plattor...

EDIT: Bild från BL: "Part 45705pb11 Windscreen 10 x 6 x 2 Curved with Frame Pattern"

Aqualize

Citat från: Skafte skrivet 04 januari 2011 kl. 23:19
Tja, Saesee Tiin är ju ny också, och cockpiten som jag skrev, stor med tryck på. Och en gigantisk snurrmackapär som antagligen används typ mellan över- och underdel på grävskopor. Eller?

Annars väldigt mycket plattor...
Japp, verkar vara gamla technics svängkrans (turntable): http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=2855
Används till grävskopor, kranar osv. Finns numera studless.



Själv har jag byggt ihop 8047 minigrävmaskin ikväll. Den har studless-varianten.

Stigge72

I förrgår färdigställde jag min första cubedude, iaf huvudet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.