Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC februari

Startat av Skafte, 08 februari 2019 kl. 08:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Swebrick Brick Challenge XXV

Tjufemmånadersjubileum! Februari är en kort månad, så vänta inte med att bygga...

Regler:   

    Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
    Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
    Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
    Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
    Bilderna ska postas innan midnatt torsdag 28 februari.
    Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
    Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.


Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är 30104 Chain 21 Links


Tack till Ichigo för bitförslaget!

byStfn

Harry Houdini i bojor
Har velat porträttera Houdini i klossform i flera år men inte kommit igång. Denna lilla vinjett är inspirerad av en av de mest kända bilderna tagna på Harvard Bridge i Boston dit tiotusentals människor kom för att titta på utbrytarkungen, fastkedjad,  hoppa ner i det iskalla vattnet.


Skafte

Lite drygt två timmar från att biten tillkännagavs har du byggt, fotat, bildbehandlat och lagt upp. Bra jobbat!

Citat från: Skafte skrivet 08 februari 2019 kl. 08:59
Februari är en kort månad, så vänta inte med att bygga...

Godtfred

Vi behöver nog en referensbild...

Skafte

Citat från: Godtfred skrivet 08 februari 2019 kl. 12:15
Vi behöver nog en referensbild...

Kan det vara den här? (Tack, Google!)


Myko

Är han inte lite lik matgri?

byStfn

Citat från: Myko skrivet 08 februari 2019 kl. 12:36
Är han inte lite lik matgri?

Det är han - i alla fall på den här bilden! :D

byStfn

Citat från: Skafte skrivet 08 februari 2019 kl. 11:50
Lite drygt två timmar från att biten tillkännagavs har du byggt, fotat, bildbehandlat och lagt upp. Bra jobbat!
Det tog exakt en timme att hitta en kedja i osorterad blandpåse från Huskvarna. Jag började på ett annat bygge som kommer senare om jag blir nöjd!

o0ger

Snövessla med släp



När man åker över de ändlösa isvidderna på planeten Loke med nyinköpta varor är det bäst man surrar fast lasten ordentligt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

En vecka kvar på denna fängslande utmaning!

Hade jag haft kedjor i de olika trans-färger som finns hade jag byggt ett 70-talsdraperi.  :)

janho

"Vill du en bit kyckling? Då borde du kanske börja bygga något till nästa SBC..."

Och det gjorde jag...


Skafte

Sista dagen! Tänk, bygg, fota!  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.