Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: Illuwatar skrivet 21 februari 2012 kl. 22:20
8110'an är klar nu. Och den fungerar... även om jag tycker att kranarmen är svårstyrd. Tryckluften uppför sig helt annorlunda än de linjära ställdonen. Dessutom så gör batteriboxen att bilen lutar lite åt vänster. Annars är det snygg och gör sig bra på hyllan.


Trevligt, modellen är najs, jag motoriserade min med IR+ 2 st XL motor, drift+styrning, problemet med styrningen, är att man får mycket "svikt", i axlarna, för att det är svårt att få plats nära själva kuggstången, och det upphängda chassit gör ochså det svårare, har dock inte haft tid att kolla närmare på en bra lösning.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Record

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 februari 2012 kl. 17:05
Kul Record!

Du kanske kan uppskatta att jag fixat min bilnyckel nu? SuperMario, som också skrattade åt min sorgliga nyckel gråter väl istället över förstörda klossar. ;)



Mer på bloggen här: http://lotekbricks.blogspot.com/2012/02/mod-car-key-improvement.html

Den var inte dum, ser riktigt bra å praktisk ut, funkar den än?.
Tänk om man hade vetat att man kunde göra så, då kunde man ha räddat många trasiga Mercedes nycklar, (bla detta var en svag punkt på gamla mb modeller)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 februari 2012 kl. 17:05
Kul Record!

Du kanske kan uppskatta att jag fixat min bilnyckel nu? SuperMario, som också skrattade åt min sorgliga nyckel gråter väl istället över förstörda klossar. ;)



Mer på bloggen här: http://lotekbricks.blogspot.com/2012/02/mod-car-key-improvement.html
lite OT, men jag såg på TV att en del bilmodeller kommer med två olika nycklar: En svart för att köra på väg, och en röd för att köra på bana (släpper lös några extra hästar)... :P

Tobbe Arnesson

Haha, det visste jag inte! Kanske lika bra jag går "all in" och även sätter neonljus under min japanare!  8)
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Byggde ihop Stephanies bageri (), som jag köpte på releasen idag (hade ju kunnat hoppas på lite bättre priser iofs). Om inte över- och underkroppen varit i varsin påse inuti den större påsen som alla bitar låg i, så hade Stephanie också blivit påsbyggd.

Stigge72

Stackars Stephanie fick inte vara byggd länge... hennes delar har istället blivit tre udda vänner.
Ok, jag har använt några gamla bitar och kompletterat med... (en del är riktigt gamla')
Huvud+torso har blivit en kentaur.
Håret har blivit en prinsessa.
Underkroppen har blivit en tofsfoting.

shutter

#1296
Medieval Market Villages officiella träd byggde jag (äntligen) upp för första gången, i lösa delar. En underbar lekplats för kurragömma på Endor ska det bli.

Nu var det ju trädet jag ville visa upp, men vilken underbar färgnyans rebelltroopern har på sina skinnhandskar (i ABS) ;D

Woodpicker

Som ett litet projekt bredvid den "stora" kranen fick jag för mig att göra en skogsmaskin... gick sådär bra.
Visst funkar den men.. Nu har jag beställt gummi till att bygga den "berömda" bandvagnen istället ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Harry Coma

Byggde med sonen nyss.
Riktigt trevligt litet bygge i stoor kartong.

Under byggets gång kom jag på hur mycket jag ogillar klistermärken, funderar på att bojkotta dom helt och hållet..
Men det är svårt att motstå sonens hundögon..

micke

Byggde idag ihop två stycken , bägge versionerna samt två stycken
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Illuwatar

Min första kontakt med Friends. Köpte och för att se vad det hela handlar om. Kan säga att det var lite av en överraskning när jag tippade ut lådornas innehåll på bordet. Framförallt färgerna, som inte kändes som Lego. Men man lär vänja sig med tiden och de nya färgerna ökar ju paletten för MOCs. Själva byggena kändes som vanliga Lego-byggen i denna prisklass. Inget förenklat för att passa de Lego-sugna tjejerna där ute. Jag gillar att alla bitar med dekor är tryckta. Inga dekaler här inte. Och det följer med många tillbehör till figurerna. Däremot kan man ju undra hur hållbara dessa nya figurer är. Både armar och hals är väldigt smala. Sedan är deras proportioner lite skumma, lite åt Brats-hållet nästan, med stort huvud och smal kropp. Hårbitarna är dessutom lite matta i finishen, känns nästan som gummi. Totalt sett gillar jag dock det jag har sett hittills. Någonstans lär dessa nya färger passa in...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gideon

Blivit klar med huvuddragen av min förmodligen högsta MOC någonsin, blev lätt så när förutsättningarna var max 48x48... Putsar fortfarande på detaljerna men vet nu att toppen på flaggan hamnade 76 cm över botten på basplattan när jag satte taket på plats.
Mer bilder kommer nog i en egen tråd senare.

Stigge72

Jag lät mig inspireras av rapporterna från Nordsken, och byggde ihop en STAP med hjälp av inverielistan på Basebrick, och den halva instruktionen på Bricklink.
Pga av brist på vissa delar i de färger som det skulle var, så fick de andra färger, och så... jag bytte ut föraren också... även här lite inspirerad av tidigare nämnda rapporter... :P

Jesperallen

Citat från: Gideon skrivet 04 mars 2012 kl. 00:25
Blivit klar med huvuddragen av min förmodligen högsta MOC någonsin, blev lätt så när förutsättningarna var max 48x48... Putsar fortfarande på detaljerna men vet nu att toppen på flaggan hamnade 76 cm över botten på basplattan när jag satte taket på plats.
Mer bilder kommer nog i en egen tråd senare.

Spännande! Ser ut att vara nåt borgliknande?

Gideon

Citat från: Jesperallen skrivet 04 mars 2012 kl. 15:19
Spännande! Ser ut att vara nåt borgliknande?
Jepp, vad annars? :) Blev klart i tid, hade lite tidspress nu på slutet...mycket bra för att uppbåda disciplinen som krävdes för att avsluta de sista 20% av bygget.
Lite vemodigt dock att börja plocka ihop alla sorteringslådor igen idag och veta att det dröjer tidigast till i september innan man kan bygga igen på allvar pga ett längre utlandsjobb :( Hade dessutom otur, av två möjliga (och i övrigt rätt likvärdiga) platser jag kunde hamna på så hamnade jag på det stället som inte låg 30 minuter från en LEGO store... Men jag hoppas på att behöva åka dit någon sväng också och vittja PaB-väggen lite ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.