Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

sweMezza

Det är en bra fart i köpe-tråden men hur står det till med själva byggandet...?

Jag vet med mig att det kan vara lätt att köpa men svårare att ta sig tiden till att bygga (jobb, familj, andra hobbys, ups and downs o.s.v.). Det spelar ingen roll om det är MOC:ar eller köpta set med instruktioner.

Syftet med den här tråden ska vara att

  • dela med oss av att vi faktiskt bygger (alla byggen får ju inte sin egen tråd, på gott och ont).
  • inspirera andra till att bygga, om än så smått.
  • inspireras till att bygga när vi kan behöva ett litet lyft (inga nya Dark Ages).
  • ha en tråd där alla medlemmar kan känna sig lika hemma i att båda läsa och skriva.

Vad räknas då som bygge? Påbörjat? Avklarat? Med eller utan bild? Jag har tänkt mig en väldigt enkel regel för att se hur det går:

  • Som bygge räknas att du har satt ihop minst två LEGO-bitar!

Det behöver inte vara klart eller planerat. Använd sunt förnuft. Skriv/visa som ni själva vill. Just build it!


Edit*Swebrick Moderator Team
Från och med nu kommer vi att köra MOC's i denna tråd och officiella set i:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=3479.0


sweMezza

Idag (före midnatt menas då, vaken sent...) byggde jag ihop styrkelyftaren och vampyren från minifigs series 2. De sista två jag inte hade plockat upp ur påsarna.

Dreadcore

Inleder med en tveksam post, då själva bygget inte är i Lego. Men det är ju trots allt för Lego ;)


Pekblom

Efter som det pågår ett stort slag på matsalsbordet lär jag bygga ytterligare förstärkningar på forten. Det är min 6årige son som är general i det här bygget så här blandas allt från riddarborgar till Harry Potter hus. Även vissa bitar från den mörka "soppåse" med mega blocks får vara med liksom en del rymdskepp. Det är som sagt en sexåring som bestämmer.

Teabox

Citat från: Dreadcore skrivet 19 augusti 2010 kl. 01:51
Inleder med en tveksam post, då själva bygget inte är i Lego. Men det är ju trots allt för Lego ;)



Snyggt :)

Ifrån vilket set/tema kommer gubben längst ner till vänster?


Dreadcore

Citat från: teabox skrivet 19 augusti 2010 kl. 09:23
Snyggt :)

Ifrån vilket set/tema kommer gubben längst ner till vänster?

I rutan längst ner till vänster bort två figurer från Space Police II. Närmare bestämt dessa två, Galactic Chief och Sonar Security :)

Andreas

Kul initiativ. Till skillnad från köpetråden handlar detta mer om tid än pengar.

Ägnade en timme åt att återskapa stora mängder citylego i sonens (6 år) legostad som var lekt med.
Verkstaden, Polishuset och diverse bilar var mosade. Antagligen var det inte bara barnen som varit där utan även power miners monsterna...

Måns.S

Citat från: Dreadcore skrivet 19 augusti 2010 kl. 01:51
Inleder med en tveksam post, då själva bygget inte är i Lego. Men det är ju trots allt för Lego ;)


Kul grej att ha på väggen. Vad är det för blå figs i mitten?

Mirandir

Har spenderat c:a 1,5 timmar med att bygga på vattentornets andra våning som nu är c:a halvfärdigt. Har tyvärr inte tillräckligt med bitar för att kunna färdigställa hela våningen. Vad som saknas är en hel bunt med 2x2 tiles som behövs till tornets utvidgning. Eftersom jag beslutat att skippa slopes:en som syns på dessa WIP-bilder och istället använda en metod som är trognare orginalet...


Citat från: Måns.S skrivet 19 augusti 2010 kl. 15:34
Vad är det för blå figs i mitten?

Det är kavalerister från gamla Western temat
Legobloggen: http://legobloggen.com

Larry Lars

Jag bygger på mitt bidrag till den tävling som just nu pågår hos "From Bricks To Bothans".
FBTB MOC Madness 2010 Building Tournament

Idémässigt är jag ganska klar över hur det skall bli, men det börjar bli ont om tid och byggflytet är inte det bästa just nu.
Det skall vara färdigt innan den sista Augusti och jag sitter här med flera påbörjade delar som behöver komma samman ganska kvickt.

Presentation och foto brukar göra stor skillnad i deras tävlingar så det går åt mycket tid där med. Nu gnäller jag lite, men det är väldigt roligt såklart.

Vore roligt att veta om fler från Swebrick bygger till tävlingen.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Stigge72

Jag laddade precis ner instruktionerna till 22-årspresenten i köpetråden, och tänkte se om jag kunde få ihop en sådan, eventuellt med lite andra färger.

Dreadcore

Citat från: stigge72 skrivet 19 augusti 2010 kl. 17:22
Jag laddade precis ner instruktionerna till 22-årspresenten i köpetråden, och tänkte se om jag kunde få ihop en sådan, eventuellt med lite andra färger.

Kul att man kan inspirera någon :) Släng gärna upp en bild sen, är intresserad av att se om du har sån tur att du har två av dessa i gult. Hittade bara en enda i Sverige på BL när jag skulle beställa delarna, så jag fick ta två e Tan istället :/

devva

Byggde klart "huvudritningen" till 6753 Highway Transport äntligen efter att ha demonterat bärgningsbilen som stått på hyllan ett tag i förrgår. Klart nöjd, ska lägga till min 6743 Street Speeder på den då jag tar med mig hela schabraket till Norge med resten av flyttlasset om ett par veckor :)

Stigge72

Citat från: Dreadcore skrivet 19 augusti 2010 kl. 19:57
Citat från: stigge72 skrivet 19 augusti 2010 kl. 17:22
Jag laddade precis ner instruktionerna till 22-årspresenten i köpetråden, och tänkte se om jag kunde få ihop en sådan, eventuellt med lite andra färger.

Kul att man kan inspirera någon :) Släng gärna upp en bild sen, är intresserad av att se om du har sån tur att du har två av dessa i gult. Hittade bara en enda i Sverige på BL när jag skulle beställa delarna, så jag fick ta två e Tan istället :/

Äsch.. sådana har jag exakt 0 (tror jag) totalt, alla färger... får väl improvisera när jag kommer så långt. ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.