Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

#1260
Citat från: Wineyard skrivet 12 februari 2012 kl. 20:16
Oj, några WIP-bilder Mirandir?

Näe, tyvärr är projektet knappt påbörjat och har just nu ramlat längst ner på "prioskalan" och är både nerpackat och undanstoppat.   :-\

Citat från: Wineyard skrivet 12 februari 2012 kl. 20:16
Citat från: mechamike skrivet 10 februari 2012 kl. 14:22
Det blir ju billigare om du bygger bron när svenskarna håller på att förstöra den och Ryssen är på väg... :-)
Det var faktiskt just den scenen jag planerade att bygga ;) Men jag visste inte att de delvis förstörde bron, tack för informationen!

I såfall är ett hett tips att du kan skippa att snedstagen går ända upp genom broräckerna då det är ett ganska modernt tillägg från 1950-60 talet någon gång. Och på så sätt tjäna in lite materialslantar.

Förresten så var även bropelarna annorlunda. De var i trä fyllda med sten och bara spetsiga uppströms. Vilket iofs kan öka konstruktionskostnaden...  :o

Fast om man bygger den som den såg ut då så lär väl nästan ingen känna igen den....
Legobloggen: http://legobloggen.com

Gideon

Citat från: Mirandir skrivet 16 februari 2012 kl. 07:15
Fast om man bygger den som den såg ut då så lär väl nästan ingen känna igen den....
Nä, ska man få folk att fatta att det är Lejonströmsbron så får man nog tillåta sig viss anakronism ;)

Wineyard

Citat från: Mirandir skrivet 16 februari 2012 kl. 07:15
Citat från: Wineyard skrivet 12 februari 2012 kl. 20:16
Citat från: mechamike skrivet 10 februari 2012 kl. 14:22
Det blir ju billigare om du bygger bron när svenskarna håller på att förstöra den och Ryssen är på väg... :-)
Det var faktiskt just den scenen jag planerade att bygga ;) Men jag visste inte att de delvis förstörde bron, tack för informationen!

I såfall är ett hett tips att du kan skippa att snedstagen går ända upp genom broräckerna då det är ett ganska modernt tillägg från 1950-60 talet någon gång. Och på så sätt tjäna in lite materialslantar.

Förresten så var även bropelarna annorlunda. De var i trä fyllda med sten och bara spetsiga uppströms. Vilket iofs kan öka konstruktionskostnaden...  :o

Fast om man bygger den som den såg ut då så lär väl nästan ingen känna igen den....
Man lär sig något nytt varje dag!  ;) Men om jag realiserar bygget kommer jag nog ändå att bygga utifrån dagens modell, trots anakronismen, med tanke på igenkänningsfaktorn.
Bropelarna är väl fortfarande bara spetsiga uppströms?

För övrigt har jag byggt något annat i LDD idag, nämligen Volkswagen T1 Camper Van i minifigskala. En i originalfärgen och en i mer hippieinspirerad kulör:

Tommy_la

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 16 februari 2012 kl. 06:40
Låter som en konstig öl.

Själv har jag konstaterat att gummisnoddar och kedjelänkar blir en mycket bättre björkstam i teorin än i praktiken.

Det ser ut som ett gäng förvirrade ekoxoar som irrar omkring på stammen. :-)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Tommy_la

Citat från: Wineyard skrivet 16 februari 2012 kl. 17:56

För övrigt har jag byggt något annat i LDD idag, nämligen Volkswagen T1 Camper Van i minifigskala. En i originalfärgen och en i mer hippieinspirerad kulör:


Oh, dom där blev ju riktigt snygga! Borde helt klart byggas i riktiga bitar.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Harry Coma

Citat från: Wineyard skrivet 16 februari 2012 kl. 17:56

För övrigt har jag byggt något annat i LDD idag, nämligen Volkswagen T1 Camper Van i minifigskala. En i originalfärgen och en i mer hippieinspirerad kulör:


Jättefina!

Den röda vinner..  ::)

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Jesperallen

Måste hålla med, bussarna är riktigt bra.

shiftaltcmd


Brickchaser

Blev just klar med Petshop.
Ett nöje att få ställa den bredvid Firebrigade och Grand Emporium.

RedGiant

Citat från: Wineyard skrivet 16 februari 2012 kl. 17:56
För övrigt har jag byggt något annat i LDD idag, nämligen Volkswagen T1 Camper Van i minifigskala. En i originalfärgen och en i mer hippieinspirerad kulör:

Dom blev riktigt fina dom där!
Flower Power-bussen vinner, kommer passa fint ihop med hippien från kommande minifig serie 7...  :D
Skulle väldigt, väldigt gärna se dessa byggda på riktigt (och när du byggt dem förtjänar de allt en egen tråd)!  ;D

Kwagge

Citat från: RedGiant skrivet 18 februari 2012 kl. 17:22
Citat från: Wineyard skrivet 16 februari 2012 kl. 17:56
För övrigt har jag byggt något annat i LDD idag, nämligen Volkswagen T1 Camper Van i minifigskala. En i originalfärgen och en i mer hippieinspirerad kulör:

Dom blev riktigt fina dom där!
Flower Power-bussen vinner, kommer passa fint ihop med hippien från kommande minifig serie 7...  :D
Skulle väldigt, väldigt gärna se dessa byggda på riktigt (och när du byggt dem förtjänar de allt en egen tråd)!  ;D


På Lego World i City delen fanns en variant på dessa..

Tobbe Arnesson

Har slaktat sju bitar med borr, kniv och dremel.  :P

Bilder kommer bara epoxin härdat.
Blogg: Robotkampen

Skafte

Slog mig på ett höghusbygge igår, när jag äntligen sorterat färdigt efter att ha rivit mitt trollkarlstorn. Insåg att 1000+ kr på BL inte riktigt var värt det och rev allt igen (med en god portion sortering som följd). Öppnade istället, och började sortera, Tower Bridge, det verkar bli kul.

Ni vet hur man alltid får förklara: Nej, jag leker inte med LEGO, jag bygger med det! Det borde snarare vara: Nej, jag leker inte med LEGO, jag sorterar det!  ::)


Record

Satte ihop bärgaren , som jag köpte ät min 3 åriga son igår, riktigt snygg faktist. och han tog nartuligt vis med den i sängen när han lade sig och sov. :D

Börjar faktist gilla dom här cars mer och mer, dom är riktigt läckra. :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.