Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

En Micropolis-modul föreställande mitt eget hus - svårt med skalan...

Mirandir

I väntan på delar till vattentornet så passade jag på att försöka bygga ett cubedude-självporträtt. Det blev inte särskillt likt...  :-\
Legobloggen: http://legobloggen.com

AndersI


Stigge72

Gjorde en liten park med damm av min micropolis-bas, som jag byggde ihop häromdagen, och byggde en ny bas som ser ut att bli någon sorts industribyggnad...

micke

Bygger vidare på mitt Hoth Diorama, tyvärr blir det bara större och större fick idag utöka med 3x3 st 48x48 plattor.
Detta beroende på att strömgeneratorna blivit mkt större än tänkt och likadant att Millenium Falcon inte fick plats tidigare.
Bygger så mkt jag kan men väntar på en hel del bitar (15 leveranser från BL) så det blir i små små moduler bygget växer fram.
Fick idag en grundstruktur på hur "Bacta" rummet kommer att se ut, det är jag nöjd med
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mechamike

Market streets nedervåning fick klart sitt bagelsbageri.
Cafe Corners hotellsvit på översta våningen fick mer inredning och en gäst.

Sen byggdes spelet Orient Bazar ihop och provspelades. KUL..
kommer spara ena spelet och bara låta den andra Orient Bazar gå in i bithögen.

Min Star Wars värld fick fler invånare till mitt egna lilla project Tattoine och mitt Hoth projekt fick lite mer rekryter o kringutrustning till UCS Imperlial Shuttle

Med andra ord en riktigt bra Lego dag, tack vare värdret.  ;D
?

Dreadcore

Byggde ihop min 8188 - Fire Blaster. Gillar de "nya" PM figurerna skarpt och har framtidsplaner för dem. Dessutom innehöll setet en del trevliga bitar trots allt lime...

Dreadcore

Och idag byggde jag ihop min 8060: Typhoon Turbo Sub. Modellen är tyvärr väldigt luftig, men köpte den mest för bitarna (och för att den var billig) så det gör ändå inte så mycket. Den innehåller många trevliga bitar som jag planerar använda till Sky-Fi, och dessutom jag gillar figurerna :)

AndersI

Byggde och byggde... Jag har 'obyggt' julkalendrarna från 4-5 år tillbaka i tiden (fler än en vissa år). De har stått var för sig och samlat damm, och nu fick jag äntligen tillstånd av Jenny (11) att plocka isär modellerna. Det blev ganska mycket bitar...

Har monterat ihop min GBC-kanon med bollpumpen och provskjutit. Det blir nog bara 'uppvisningskörning' med den på träffen. Spridningen är alltför stor för att man skall kunna göra en regelrätt modul av den.

devva

Byggde ihop min 7634 Traktor idag, men måste modda den så det finns nånstanns att fästa spaden, stackars bonden kan ju inte ha den på det lilla "flaket" :P

de Gothia

kanske inte legobygge men idag så ordnade jag med bord och lysen till mitt legorum (vind kanske det heter egentligen!)

inte det största kanske men riktigt bra blir det!  dock är frågan om man ska ha kvar bordet eller om man ska bygga på golvet så man får plats med lite större byggen?!!

(kom på att detta inlägget hörde bättre hemma här än i "vad jag köpte för lego"  :-[)

tellblom

Jag har roat mig med Market Street under dagen....

mechamike

#57
Jag lyckades klämma in lite tid för att påbörja CC modifiering av min Sandcrawler refuelingstation.. och så byggdes det lite på mitt Prince of Perisa CC hus.

( och så labbade jag lite med olika försök till standard för CC+)
?

Stigge72

Jag har börjat fundera på en tredje micropolis-modul, en dubbel den här gången...

Skrytsson

Inte jag, men flickvännen, byggde upp flertalet nya Harry Potter-set idag. Fina grejer! Trots att de flesta funnits i tidigare versioner finns det många nya detaljer att hitta. Och framförallt figurerna är ju betydligt bättre. Dock har vi märkt att lego i flera set har lego fuskat och skickat med Kina-huvuden. Inte okej!  >:(

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.