Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

#1020
Citat från: dalle skrivet 09 november 2011 kl. 23:47
eller Filip och Fredrik?

Jepp, visst är det (Vem kan slå) Filip och Fredrik(?). TV-Sveriges mest spontana programledare. Typ.



Jesperallen


Myko

Här vet jag inte om du fått till det rätt? Vem är vem? Filip brukar väl vara den med skägg, men han har ju också genomgående ljusare hår än Fredrik. Så nånting är knasigt.

Skrytsson

#1023
Citat från: Myko skrivet 10 november 2011 kl. 00:21
Här vet jag inte om du fått till det rätt? Vem är vem? Filip brukar väl vara den med skägg, men han har ju också genomgående ljusare hår än Fredrik. Så nånting är knasigt.

Filip är den kortare med skägg och kort hår som står till vänster. Fredrik är längre, har inte skägg, har längre hår och står till höger. Visst, du har rätt - Filip har lite ljusare hår, men bara lite (länk) - frågan är om det är värt att offra deras frisyrer för att ordna det. En kompromiss måste alltid ske på något sätt.

Myko

Tja, jag tycker att även utseendet på hårbiten passar bättre om du växlar dem. Fredrik brukar ha mer vårdat hår, är min spontana uppfattning. Gör jag däremot en google bildsökning ser jag att han oftast har längre hår än Filip.

Jag tyckte inte det var lika klockren tolkning som du brukar bygga, å andra sidan har jag knappt tittat på något av deras program.

Skrytsson

#1025
Citat från: Myko skrivet 10 november 2011 kl. 00:30
Tja, jag tycker att även utseendet på hårbiten passar bättre om du växlar dem. Fredrik brukar ha mer vårdat hår, är min spontana uppfattning. Gör jag däremot en google bildsökning ser jag att han oftast har längre hår än Filip.

Och jag som tycker Filip har mer vårdad frisyr ;)
Det har väl varierat lite genom åren (de har ju hållt på ett tag). Idag ser de ju ut ungefär så här. (Baserat på senaste avsnittet av Vem kan slå Fredrik och Filip). Och då tycker jag nog frisyrerna jag använt sitter riktigt bra.

robban

Tycker nog det liknar Erik och Mackan mer än Filip och Fredrik... :D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Tobbe Arnesson

Jag byter kanal oavsett om det är Erik, Mackan, Filip eller Fredrik.  :P
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 10 november 2011 kl. 08:27Jag byter kanal oavsett om det är Erik, Mackan, Filip eller Fredrik.  :P

Man blir snbbt väldigt trött oavsett vilken av de två duos som är på TV:n. Jag gör samma ;)

Men VIGGEN var snygg oavsett Skrytsson.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 09 november 2011 kl. 23:42


Visste att headlights gick att sätta ihop som du gjort, men inte tänkt på att det skapar en trevlig textur i golvet och kan användas för snot. Tack för den idén :)

Tobbe Arnesson

Brendan Powell Smith har använt head light bricks som golv i många år, en del rätt effektfulla. Orkar inte gräva så mycket så här är bara ett exempel:

http://www.thebricktestament.com/king_solomon/pharaohs_son-in-law/1k03_01b.html
Blogg: Robotkampen

AndersI


Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 10 november 2011 kl. 09:35
Visste att headlights gick att sätta ihop som du gjort, men inte tänkt på att det skapar en trevlig textur i golvet och kan användas för snot. Tack för den idén :)

Massor med coola mönster kan åstadkommas med headlights. Kolla t ex här (tror det är detta Tobbe tänker på):

http://www.flickr.com/photos/12247552@N08/sets/72157624122077446/

insurrection

#1033
Satte på allvar igång med basen/landskapet på vad jag som måste vara den största (till bitar) MOC jag någonsinn byggt (ska bli till CCCIX), vilket iofs inte säger jättemycket.
Ett gäng problem uppstod och några löstes, inget av dem känns helt hopplöst än dock.
Himmla roligt ändå det här att bygga lego  :D

Ras 74

Spännande insurrection. Lycka till! Skall bli kul att se vad du åstadkommer.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.