Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klossfestivalen ÖREBRO 6-9 juli 2017

Startat av klossbutiken.se, 02 februari 2017 kl. 11:04

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Insåg precis att jag har biljetter till en konsert i Karlstad på lördagkvällen. Hoppas att jag inte missar något för roligt om jag svänger dit över kvällen..   :-X
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Ozp

Citat från: robinnilsson403 skrivet 31 mars 2017 kl. 23:01
Insåg precis att jag har biljetter till en konsert i Karlstad på lördagkvällen. Hoppas att jag inte missar något för roligt om jag svänger dit över kvällen..   :-X

Då missar du partyt på rum 112

Gideon

Håller på att knåpa ihop anmälningsformulär för utställare. I år tänkte jag att det vore bäst om man anmälde sig som utställare med alla kontaktuppgifter etc i ett formulär (så man bara behöver skriva detta en gång) och anmäler objekt och önskar bordsyta i ett annat formulär, som man då får fylla i flera gånger för flera byggen. Eller ska man ha två separata formulär för bordsyta (med alla detaljer kring el, bordslayout mm) och ett simplare formulär enbart med det man vill ha med på MOC-korten?
Hur jag än vänder på det känns det som om det blir mycket att fylla i, och ju fler formulär man har desto större är väl risken att någon missar att fylla i nåt?

Vad tycker ni är viktigt att kunna ange i anmälan till utställningen?

Vilket av följande alternativ verkar vettigare och tydligare för en utställare förresten?

Alternativ 1:
- Formulär för anmälan av utställare (inkl kontaktuppgifter)
- Formulär för objektanmälan (inkl all info till MOC-kort) och bordsyta mm (där man kan anmäla bordsyta en gång för en sammanhängande grupp av byggen och sen referera till bordsanmälan i för resten av byggena)

Alternativ 2:
- Formulär för anmälan av utställare (inkl kontaktuppgifter)
- Formulär för bordsyta (en anmälan per yta)
- Formulär för beställning MOC-kort

Kwagge

Citat från: Gideon skrivet 02 april 2017 kl. 20:08
Håller på att knåpa ihop anmälningsformulär för utställare. I år tänkte jag att det vore bäst om man anmälde sig som utställare med alla kontaktuppgifter etc i ett formulär (så man bara behöver skriva detta en gång) och anmäler objekt och önskar bordsyta i ett annat formulär, som man då får fylla i flera gånger för flera byggen. Eller ska man ha två separata formulär för bordsyta (med alla detaljer kring el, bordslayout mm) och ett simplare formulär enbart med det man vill ha med på MOC-korten?
Hur jag än vänder på det känns det som om det blir mycket att fylla i, och ju fler formulär man har desto större är väl risken att någon missar att fylla i nåt?

Vad tycker ni är viktigt att kunna ange i anmälan till utställningen?

Vilket av följande alternativ verkar vettigare och tydligare för en utställare förresten?

Alternativ 1:
- Formulär för anmälan av utställare (inkl kontaktuppgifter)
- Formulär för objektanmälan (inkl all info till MOC-kort) och bordsyta mm (där man kan anmäla bordsyta en gång för en sammanhängande grupp av byggen och sen referera till bordsanmälan i för resten av byggena)

Alternativ 2:
- Formulär för anmälan av utställare (inkl kontaktuppgifter)
- Formulär för bordsyta (en anmälan per yta)
- Formulär för beställning MOC-kort

Alternativ 2... (tror jag)

andreas E


Ozp


pehter aka ibbe

Så länge det är tydliga instruktioner kvittar det tycker jag.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Peter S

#23
Är lite osäker på varför 2 finns som alternativ. Är det för att man ska ange total yta i klump? Men det gör ju att ni inte kan planera uppställningen tematiskt. Det är väl roligare för publiken om SW-byggen står ihop oavsett vem som byggt dem?
Alternativ 1 är det bästa förslaget som jag ser det, även om det är lite mer att fylla i. Och då kan man lägga till byggen senare (eller dra ifrån).

Strunta i mitt inlägg. Jag gör som ni bestämmer.

Gideon

Tanken var främst att man skulle kunna anmäla en yta gemensam för flera byggen av samma tema eller från samma byggare, nedbrutet till "minsta planeringsblock" för utställningen.
Så om en byggare vill ha alla sina byggen samlade (t ex för att kunna vara vid dem) behöver man bara önska en yta och dess storlek och form. Om de å andra sidan har olika teman och man inte tycker att det är så viktigt att de står tillsammans så kan man anmäla olika ytor.
T ex skulle jag själv kunna anmäla en yta för "fantasybyggen" och en för "piratbyggen". (Om jag inte uttryckligen skriver att jag vill ha alla mina byggen samlade skulle det då vara upp till den som planerar utställningen att antingen ställa dem intill varandra eller ställa fantasy-ytan tillsammans med andra liknande byggen respektive pirat-ytan vid andra såna byggen.)

Sen kan man välja om man vill ha en enda sammanfattande skylt eller om man vill att det ska finnas en skylt för varje enskilt bygge. Detta gäller oavsett om man har ett separat formulär för MOC-kort eller inte.

Ozp

Det känns som att klump-byggen är i minoritet. Så dubbla registreringar skulle kräva en onödig registrering för de flesta. Kan inte de som har flera byggen som ska stå tillsammans bara göra en registrering och skriva i övrigt vad det ska stå på respektive moc-kort.

Gideon

Citat från: Ozp skrivet 03 april 2017 kl. 16:14
Det känns som att klump-byggen är i minoritet. Så dubbla registreringar skulle kräva en onödig registrering för de flesta. Kan inte de som har flera byggen som ska stå tillsammans bara göra en registrering och skriva i övrigt vad det ska stå på respektive moc-kort.
Jo, baksidan med att ha ett separat formulär för MOC-kort är ju att det blir dubbla ställen att fylla i för alla byggen utom småbyggen.
Ska slänga ihop ett utkast på alternativ 1 till att börja med.

Ozp

Eller så kan man ha ett extra formulär för de som vill ha flera moc-kort.

robinnilsson403

Väntar med spänning på mer info! Kommer det att bli någon rabatt på Scandic? Visst var det mysigt att sova i butiken, men jag siktar på lite högre bekvämlighet i år. ;)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Ozp

Citat från: robinnilsson403 skrivet 27 april 2017 kl. 21:37
Väntar med spänning på mer info! Kommer det att bli någon rabatt på Scandic? Visst var det mysigt att sova i butiken, men jag siktar på lite högre bekvämlighet i år. ;)

Frågan är snarare, finns det några hotellrum kvar? Håkan Hellström och Per Gessle spelar samma helg.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.