Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

#330
Citat från: Skafte skrivet 15 januari 2011 kl. 19:33
Byggde isär mitt medeltidsdiorama, eller började i alla fall. Kom kanske halvvägs på tre timmar...
Vilken tur att jag han se det och ta lite bilder.

pacc

Citat från: Carl T skrivet 15 januari 2011 kl. 20:50
Byggde 7597 Western Train Chase på dotterns begäran. Jag tyckte inte loket kändes så känsligt som jag sett påstås. Elektrifiering av tåget är ett problem som jag får lösa i framtiden.

Kör du det på räls då? Är det någon skillnad på vanlig matta... 

Barnen gillar ju att ta sönder saker så är det lätt att ta sönder kanske de lär sig att bygga ihop det till slut.

Pekblom

Citat från: Carl T skrivet 15 januari 2011 kl. 20:50
Byggde 7597 Western Train Chase på dotterns begäran. Jag tyckte inte loket kändes så känsligt som jag sett påstås. Elektrifiering av tåget är ett problem som jag får lösa i framtiden.
Enklast är väll att sätta en 8866 motor på första vagnen?

Helldesk

Nu finns det även en liten bondgård (7637) i anslutning till staden. Sambon kan knappt vänta tills allt är klart så att hon får börja riva ner det (vi har lite platsbrist)...

jvettefors




Carl T

Citat från: Pekblom skrivet 17 januari 2011 kl. 20:39
Citat från: Carl T skrivet 15 januari 2011 kl. 20:50
Byggde 7597 Western Train Chase på dotterns begäran. Jag tyckte inte loket kändes så känsligt som jag sett påstås. Elektrifiering av tåget är ett problem som jag får lösa i framtiden.
Enklast är väll att sätta en 8866 motor på första vagnen?
Joo... och bygga en tender i samma stil som loket. Men jag vill nog hellre ha ett långsammare tåg med en M-motor, så det lutar åt att det får bli en extra vagn också. En annan möjlighet är att förstora loket så det kan använda de extra hjulen, om jag bara kan hitta tid att göra det.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Helldesk

Nu finns det även lite brandkårsbilar i stan (7213, 7241 o 7942).
Byggde även ihop lambon (8169) idag, riktigt rolig modell - ser dessutom tillräckligt bra ut (även utan stickers) för att ställa upp för display någonstans i lägenheten...

Larry Lars

#339
Byggde åtta timmar i sträck med bara en kort matpaus. Det var i samband med ett projektet på Värmlands museum.
Glasmontern till den 9x9 gröna plattor stora Legostad jag var med och byggde i Oktober öppnades idag för en panikartad dag med allt som behövde justeras.

Vi ställde dit resten av de byggnader jag konstruerat till utställningen. De blev en hel del att bygga också när staden stuvades om lite för att göra plats åt kyrka, rådhus, fabrik och skola.

Imorgon skall muséets tekniker göra färdigt med alla lampor och datorstyrningar, men då tänker jag ligga hemma och sova. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Erik

Som Karlsta'bo undrar jag hur länge utställningen kommer att vara kvar på Värmlands museum?

Skrytsson

10217 Diagon Alley byggs det här. Kan avslöja att instruktionshäftena och klistermärkeskartan låg i en plastpåse med en pappskiva för att undvika att de ska knöglas. Bra Lego!

sweMezza

Byggde klart 8214: Lamborghini Polizia som jag köpte i somras på LEGO Store i München. Modellen var kul att bygga men jag hade nog högre förväntningar på den. Dessutom är den väldigt beroende av dekaler för slutresultatet (mer än man tror). Att baklysena var dekaler stör mig något enormt.

Stigge72

Jag har byggt ihop mitt tröstpris från tävlingen som Stor och Liten och Teabox höll i höstas. Kul med en grå walkie-talkie som omväxling, har bara svarta förut.

Gordonblixt

Försökte bygga ett skepp med en brickbuilt skrov, efter flera timmars byggande tappade jag den. :-[

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.