Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] High Society Corner Building

Startat av Nybohov Creation Ltd., 05 januari 2019 kl. 14:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Myko


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

#3
Citat från: Myko skrivet 05 januari 2019 kl. 20:46
Ooh läckert tak!

Citat från: o0ger skrivet 05 januari 2019 kl. 20:53
Jättefint hus! Älskar taket!

Tackar!

Jag satt och stångades med ett gäng mörkbruna 4460b först, men det blev inte så bra. Sedan hittade jag påsen med 18653 från någon lugbulk (som jag inte förstått vad jag hade tänkt ha dem till).

De flesta 6005 gick åt i dinern, så det räckte inte till fler rader med dem, men jag tror inte att det hade blivit så mycket bättre.


[MOC] EAT Diner by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

swemixon

Mycket tjusig byggnad med många fina detaljer. Taket var jättefint.

Anders67

Fantastiskt tak, bra exempel på vad bitar i "bulk" kan göra, nu när vi alla går i väntans tider 😜

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Betweenbrickwalls

Du spottar ur dig fina hus! Taket är brilliant  :)
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Emma

Bra klossar!!!!

Gillar personen med kräftan i bagaget.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: swemixon skrivet 05 januari 2019 kl. 21:17
Mycket tjusig byggnad med många fina detaljer. Taket var jättefint.

Tackar!

Citat från: Anders67 skrivet 05 januari 2019 kl. 21:31
Fantastiskt tak, bra exempel på vad bitar i "bulk" kan göra, nu när vi alla går i väntans tider 😜

Tack! Ibland kanske det är bra att inte ha en tanke bakom varje val av bitar i bulken. Efter att ha använt de flesta 6005 i min diner trodde jag att 18653 skulle förbli oanvända.

Citat från: mortil skrivet 05 januari 2019 kl. 22:24
wow.  taket va ballt

Tackar! Min tanke först vara att använda mörkbruna 4460b, men det blev, tack och lov, inte bra.

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 05 januari 2019 kl. 22:31
Du spottar ur dig fina hus! Taket är brilliant  :)

Tack! Det verkar som om jag får fart under julhelgerna varje år. Nu har jag bara en idé till hus kvar, sedan blir det kalsongsömnad igen.

Citat från: Emma skrivet 06 januari 2019 kl. 09:02
Bra klossar!!!!

Gillar personen med kräftan i bagaget.

Tackar! Jag gillar bra klossar.  ;)

Damen har varit med förr. men efter att hon har flyttat till ett finare område har hemmes inköpsvanor ändrats.

Shopping trolley by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sollan

Instämmer, verkligen läckert tak!

Den lilla dramaten vagnen är ju också klockren 😀

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Sollan skrivet 06 januari 2019 kl. 17:24
Instämmer, verkligen läckert tak!

Den lilla dramaten vagnen är ju också klockren 😀

Tack!

Damen med dramaten och farbrorn med rullväskan gjorde jag samtidigt för över ett år sedan. Rullväskan fick ny färg då den i DBG knappt syntes.

Suitcase by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Jag borde kanske ha tagit med rullatorn (med en äldre figur) också, men farbrorn som drar runt med de har irrat bort sig i min stad.

[MOC] Walker by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ingels

Riktigt riktigt tjusigt och taket ska vi inte snacka om. Världsklass på klossandet
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ingels skrivet 06 januari 2019 kl. 19:52
Riktigt riktigt tjusigt och taket ska vi inte snacka om. Världsklass på klossandet

Tackar! Jag rodnar lite nu (kanske mest för att klossa fortfarande, efter år i Swebrick, för mig betyder bajsa).
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

BerraBZ

Allt har redan sagts. Mycket fint.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.