Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Fenrir Prospecting Rover - Febrovery 2019

Startat av o0ger, 16 februari 2019 kl. 23:22

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger


Darkness falls over Loki by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

När Aurora kom till Loke för så många år sen visste hon vad som väntade. Klimatet är hårt och kallt. Atmosfären är svår att andas. Kolonisterna på Loke är lika bistra som klimatet. Ändå längtade hon dit. När man levt instängd i en trång rymdstation hela livet, så längtar man ut, och man är van vid kylan. Så fort första tillfälle bjöds mönstrade hon på ett fraktskepp och lämnade allt.


Fenrir Prostpecting Rover by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Fenrir - Side View by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Det var ett hårt liv i början. Hon tog småjobb här och där i Nifelheims centrala delar. Men när hon äntligen lyckades få en prospektör att förstå att hon faktiskt hade utbildning inom geologi och mineralogi fick hon plats på en isrigg. Det var så det började, livet ute på vidderna.


Fenrir - Cockpit Detal by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Aurora älskar den här planeten. De milsvida glaciärerna och snöfälten gör dagarna ljusa och nätterna gnistrande klara. Alla ljud dämpas av snön. Det är tyst. Så tyst. Nu har hon sin egen isrigg och sin egen besättning. Ständigt ute på uppdrag. Hon vill aldrig stanna upp. Hon vill bara ut, bort. Se mer av denna fantastiska planet.


Fenrir - Support unit by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

---------------------------------------------------------------------------------

Hela detta bygget började med att jag ville bygga något av den här Duplo-biten: 98541c01pb01. Så jag bara började bygga och sen blev det knappt några synliga delar kvar av den :)

Cockpit-delen har jag haft liggande som en WIP i säkert fyra år nu. Tänkte det skulle bli ett rymdskepp men det fick bli såhär istället.

När snön började falla i januari så fick jag idén att det skulle var kul att fota ett bygge i snön. Det skulle även passa prefekt för att introducera Loke som är en planet i Bortom Sol som jag har funderat länge på att besöka.

Jag tänkte att det skulle bli lite som ett helt set när jag byggde. Så jag ville att det skulle finnas lite lekfunktioner och åtminstone en farkost till. Det fick bli en större snöskoter/vessla som besättningen använder för att proviantera och rekognisera. Winschen på akterdäck fungerar. Den är byggd med en sån där 2x4 winsch-motor.

Besättningen består av fem medlemmar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Cakeman

Oj mycket tuff, industriell känsla med bra färgschema. Innovativt med glasen kring cockpit. Hård besättning som kör mohawk i arktiskt klimat :)

o0ger

Tack så mycket! Ja, just den besättningsmedlemmen är extra hård :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Cakeman

...hur har du fått till den svarta ramen kring cockpit? Jag förstår inte vad det är för bitar. Mycket snyggt iaf.

Skafte

Citat från: Cakeman skrivet 19 mars 2019 kl. 12:14
...hur har du fått till den svarta ramen kring cockpit? Jag förstår inte vad det är för bitar. Mycket snyggt iaf.

Det är väl gamla 6037 med kompatibla kompisar?

pehter aka ibbe

Citat från: Skafte skrivet 19 mars 2019 kl. 12:44
Citat från: Cakeman skrivet 19 mars 2019 kl. 12:14
...hur har du fått till den svarta ramen kring cockpit? Jag förstår inte vad det är för bitar. Mycket snyggt iaf.

Det är väl gamla 6037 med kompatibla kompisar?

Tror snarare på kombo av 70961 70962 2991 och 2989
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

o0ger

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 19 mars 2019 kl. 13:19
Citat från: Skafte skrivet 19 mars 2019 kl. 12:44
Citat från: Cakeman skrivet 19 mars 2019 kl. 12:14
...hur har du fått till den svarta ramen kring cockpit? Jag förstår inte vad det är för bitar. Mycket snyggt iaf.

Det är väl gamla 6037 med kompatibla kompisar?

Tror snarare på kombo av 70961 70962 2991 och 2989

Stämmer! Det är bumpers.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.